VW Bora Comfortline

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
25
İsim
Mustafa
Soyisim
ARIKAN
Elinize sağlık. Yağ sıcaklım göstergesini nasıl kodladınız?
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Elinize sağlık. Yağ sıcaklım göstergesini nasıl kodladınız?
Aracınızın kadranının parça numarası ile, kadran soketinin şemasını inceleyin. Pin'lerin açıklaması arasında '' Oil Temperature '' gibi bir yazı görürseniz yapılabilir. Kadranın arkasında, İD no'su mevcut. O numaraya uygun EEprom'u bulacaksınız ve sonrasında XVI32 programı ile yeni EEprom numaralarını kaydedeceksiniz. Sonrasında '' İnstruments '' kısmından kutucuğa uygun kodu girerek aktif hale getireceksiniz.
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
3 Mart 2018;

Selam, ayak aydınlatma kablolarını değiştirdim. Oto elektrikçiye gitmiş idim, tavan ve çıtaları döşemeci de söktürüp getirin demişlerdi. Tavanı sökmeye gerek duymadım, çıta sökümünü internetteki videolardan biliyor idim. Kendi el emeğimle yapmaya karar verdim, yaklaşık 1 haftadır internette elektrik bağlantısı ile ilgili onlarca video izledim. Ve bugün iş çıkışı uygulamaya koyuldum.
Kadın olduğum için yapıyorum, benim yerimde beyler olsaydı, ustası onu çok afedersiniz dolandırmaya cesaret edemeyeceği için dışarı da rahatlıkla yaptırırdı. Ama maalesef; kadınlar arabadan anlamıyor zaten deyip, fahiş fiyatlar çıkarabiliyorlar.
Ve çok fotoğraf var diye özetlemeye çalıştım.

1.Fotoğraf; Malzemeler; 15m 0,75 kablo, 10 adet soket, 3 adet Tesa bez bant, kargaburun, 20 adet kablo bağı, tornavida, çeşitli boylarda ısı ile daralan makaron.
2.Fotoğraf; 1.fotoğrafta görüldüğü gibi aydınlatmalar elektrikçi de lehimlenmiş idi,fakat;soket yoktu. Soketleri taktım,sonrasında ısı ile daralan makaron uyguladım.
3.Fotoğraf; Tesa bez bant ile tıkırtı yapmamaları ve orijinal gibi gözükmeleri için kabloları yalıttım.
4.Fotoğraf; LOC ile aydınlatmaları temizledim.



1.Fotoğraf; Kablonun yalıtımsız hali.
2.Fotoğraf; Kabloyu tıkırtı yapmaması için bez bant ile sardım, 1.5 bant yetti.
3.Fotoğraf & 4.Fotoğraf; Kablolar, kablo demetine bağlanmamış ve açıkta olan teller.



1,2.3 & 4.Fotoğraflar; Eski kablolar.



1.Fotoğraf; Kabloyu kullanmadan önce soket bağlantılarını yaptım.
2.Fotoğraf; Makaron ve bez bant ile yalıttım.
3.Fotoğraf; Orta direk kapağını söktüm, en üst kısımdan çekince tırnaklar kendini bırakmakta. Tavan lambasının yuvasından zor bir şekilde orta direkten çıkmasını sağladım.
4.Fotoğraf; Tıkırtı yapmaması için kablo bağı ile emniyet kemerinin arkasına bağladım. Emniyet Kemeri motoru çok kirli idi, temizleyemedim.



1.Fotoğraf; Aydınlatmanın elektrik soketini bağlıyoruz, sebebi ise ayak aydınlatmasını kontrol edeceğiz.
2.Fotoğraf; Aydınlatma çalıştığında soket bağlantılarını makaron ve bez bant ile yalıtıyoruz.
3.Fotoğraf; Üst kısımda bağlantılar bitti, hemen koltuğun alt kısmına geçiyoruz. Aydınlatma yandığına emin olduğumuzda makaron ve bez bant ikilisi ile yalıtıyoruz.
4.Fotoğraf; Aydınlatma sorunsuz bir şekilde çalışmakta, aynı işlemi diğer tarafa da yapıyoruz ve aydınlatmayı tavana geri takıyoruz.

Aynı işlemi diğer tarafa da yaptıktan sonra ön taraftaki uygulamaya geçebiliriz.




1.Fotoğraf; Ön kısma geldikkk. Yağmur sensörünün soketleri mevcut, onların yanından kabloyu nazikçe itiyoruz. 2 yeni kablo koymak istedim, biri ayak aydınlatma diğeri sohbet konusunda bahsettiğim ambiyans aydınlatması için.
2.Fotoğraf; Yan çıtayı sökmek için; üst kısımdan nazikçe çekmemiz yeterlidir. Tırnaklı olduğu için çok kolay, kabloları beyaz klipslerin arkasına bağlıyoruz ve torpidonun arkasına sarkıtıyoruz.
3.Fotoğraf; 2.kablo iç aydınlatmanın elektriğine gidecek, henüz bağlantı yapılmadı.
4.Fotoğraf; Ayak aydınlatma kablosunun soketini takmaya başlıyoruz ve makaron, bant ile yalıtıyoruz.



1.Fotoğraf; Şoför kısmına geçelim. Eski kabloyu kılavuz olarak kullanıyoruz. Yeni kabloyu, eski kabloya bağlayıp öteki taraftan çekiyoruz. Bu sayede yeni kablo, eski kablonun yerine geçiyor.
2.Fotoğraf; Bağımsız olması için ön taraftan arka kısma giden kabloları sökmeye başlıyoruz.
3.Fotoğraf; Kablo taban kısmından çıkınca kablo demetine kablo bağı ile bağlıyoruz. Sonrasında soket bağlantısını öncekilerle aynı şekilde gerçekleştiriyoruz.
4.Fotoğraf; Tavan aydınlatmasını açıyoruz ve alt kısımdan artı-eksi ucu buluyoruz. Aydınlatmanın çalıştığından emin olunca, yalıtımlarını yapıyoruz.




1.Fotoğraf; Yağmur sensörü ve dikiz aynasının kabloları mevcut. Pembe ok ile gösterilen ayak aydınlatmasının kablosu. Yeni kabloyu tıkırtı yapmaması için kablo demetlerinin klipslerine yapıştırıyoruz.
2.Fotoğraf; Tıkırtı testi için stabilize asfalta geldim. Hiç bir tıkırtı yok.
3&4.Fotoğraf; Taban halısını LOC sprey sıkıp, mikrofiber bez ile temizledim. LOC ile aynı şekilde paspasları da temizledim.
5&6.Fotoğraf; Bezi şiddetle öneririm. Cam aksamında kesinlikle iz bırakmıyor. Son fotoğrafta tamamen temizlendi, o eski halinden eser yok şimdi.



Tüm aydınlatmalar bağımsız(tarafsız) olarak yanmakta.



Video; https://www.youtube.com/watch?v=OUWpHyYHQBk
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
19 Mart 2018;

Selam, bugün sinirden ellerim titremeye başladı. Sebebi ise; geçtiğimiz haftalarda balata soketi getirmiştim, soketten kaynaklı uyarı veriyordu. Bir türlü zaman bulamadım. Geçen hafta şehirdışında iken, annemin ve erkek kardeşimin aracı Bora'nın aks körüğü değişti.

Değiştiren ustaya balata soketini değiştirmesi için soketi gönderttim. O değiştirmek yerine, körüğün boşta kalan soket yüzünden yırtıldığını söylemiş, balata üzerindeki aşınma uyarı kablosunu komple koparmış.
Ve arayıp; sorunun çözümü için " kablonun komple değişmesi gerektiğini, servisten tedarik edip balata ile birlikte değiştirebileceklerini belirtti. Üstelik Balata yepyeni daha. Bende bugün işe koyuldum, 2 taraftaki soket, birbirine bağlanamadığı için koparmış. Sıkı durun, kablonun servis fiyatı aşağıda. Kabloda sadece pin'den ayrılmıştı, Bremsbelag Prüfen uyarısı veriyordu.




1-Malzemelerim;



2- Site garajına indim, lastiği söktüm. Malzemeleri titizce dizdim, sandalyeye oturarak onarmaya başladım.



3- Pin'den kırılmıştı, pinleri kestim. Kabloları birbirine bağladım.



4- Kabloyu önce makaron ile yalıttım, sonrasında bez bant sardım. Sonrasında da tekrar makaron ile sağlamlaştırdım.
Ve kablo bağı ile amortisöre bağladım.



5-Asprix ile kabloyu temizleyeyim dedim, kablonun parça no'suna bakıp fiyat almak için. Sonrasında kauçuk parçaları poşetle sarıp, amortisör aksamını komple temizledim. Sebep ise; Asprix'i test etmek.




Maalesef ki; her zaman ki gibi mutlu son diyemeyeceğim.
Ama; Arıza uyarısı vermiyor artık. Kontağı açtığımda uyarı sesi ve yüksek hızda 3 defa art arda uyarı veriyordu. Şimdi hiç bir uyarı vermiyor.



Ve son olarak; Yetkili serviste çalışan değerli arkadaşımdan fiyat istedim. Koparılan kablonun üzerinde, ABS kablosu da mevcut. O yüzden çok pahalı. Neyseki ABS'nin soketi ayrı.

İş bilmez, değeri bilmez usta diye geçinenler sayesinde bende elektrik, sök-tak gibi işleri öğrendim. Bu kadın halimle; Sürekli neden kendi işçiliğim ile yaptığımı anlatan konulardan bir tanesi. Bu usta yüzünden 215+balata+işçilik+soket ödemek zorunda kalacağım.



Usta diye geçinen şahsiyet, Balatanın üzerindeki aşınma gösterge kablosunu koparmış;

 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
DEVAMI; Muayene.!

DEVAMI;

- Muayene sonucumuz; Kusursuz -

Selam, bugün Bora'nın Genel Muayenesini yaptırdım. 1 haftaya yakın bir süredir izinli olmam sebebiyle bir çok uygulama yaptım. Hedefim 1-2 hafif kusur veya kusursuz olması idi, gerçekleştirdim. Çok mutluyum. :)

Neler Yapmışım.
- Plaka Değişimi
- Silecek Lastikleri Değişimi
- Filtre Kutu Borusu ve Filtre Kutusu Temizliği
- Hava Filtre Borusu ve Boğaz Kelebeği Temizliği ve Adaptasyonu
- Arıza Tespit, Valf ve Sensör Testi
- Motor Kontrolü
- İç-Dış-Bagaj-Motor Temizliği
- Led Park Ampulü yerine Halojen Ampul
- Aydınlatma Kontrolü

- Plaka Değişimi.

Plakalar kalın font idi ve eski olduğu için estetik değildi. Eskileri söktüm, Poloş ile Trafik Şube'ye gidip yeni plaka basma talebi aldım, eskileri de kestiler. Sonrasında belge ile Şoförler Odasına gittim, yeni plakamız 15 dakika içinde basıldı.





- Hava Filtre Kutusu ve Borusu Temizliği

Boğaz Kelebeğini temizlemiş iken, bunları da söktüm. +15 yıldır hiç temizlenmemiş. Site bahçesinde balata spreyi, su ve bez ile temizledim. Tampona giden hava borusunu da temizledim. Parmağım ile işaret ettiğim yerde klips mevcut idi, onları açtım ve parça ikiye ayrıldı. Temizledim ve yerine yerleştirdim. Bora daha iyi nefes alsın.



- Boğaz Kelebeği ve Hava Filtre Borusu Temizliği

Daha önce de temizlediğim için bu sefer sökmeden temizledim. Adaptasyon da yaptım.




- Motor Kontrolü ve Basit Bakımlar

Cam suyu, yağ, soğutma sıvısı, fren hidroliğini kontrol ettim. Elimle parçaları biraz salladım, sorun yok idi. Cam suyunu tamamladım, soketleri kontrol ettim. Şanzımanın üzerindeki vites çubuğuna benzer parçanın plastiği yerinden çıkmış idi, vitesi oynatınca ses yapıyordu. Onu yerine oturttum. Ve motoru azıcık su kullanarak yıkadım.



- Arıza Tespit Sorgulaması & Valflerin Kontrolü

Genel test yaptım.




- Silecek Lastiklerini Değiştirdim;

Sileceği yakın bir zamanda kırmışlardı. Sonrasında değiştirdim, fakat; çin malı olduğu için en eski servis sileceklerini taktım. Ses yapıyor ve iz bırakıyor idi. Silecek lastiği edinip değiştirdim. Ses, iz eski de kaldı. Silecekler iz bırakıyor kusuru da yazmadılar zaten.



- Temizlik ve Son Kontroller;

Motor temizliği, iç-dış ve aydınlatma kontrolleri.




- Muayene Raporumuz;

 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
470
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Sevra hocam kendimi bildim bileli bu araba hiç kusursuz geçmedi. Far ayarı takıntıları var nasıl yazmamışlar.

SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Sevra hocam kendimi bildim bileli bu araba hiç kusursuz geçmedi. Far ayarı takıntıları var nasıl yazmamışlar.

SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kusur yazılacak sorun bırakmam.

G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Nisan Ayında Yapılanlar.

- Nisan Ayında Yaptıklarım..
1- Klima fan motoru temizliği.
2- Klima havalandırma ızgarası onarımı ve temizliği
3- Klima havalandırma ızgarası aydınlatma güçlendirmesi
4- Passat anahtar kabı dönüşümü

1- Klima Fan Motoru Temizliği

Klima havalandırma fanı daha önce hiç temizlenmemiş. Torpidoyu söküp fanı çıkardım, güzelce temizledim. Çok kirli idi, şimdi tertemiz ve daha sessiz. Temizlerken sudan korkmanızı gerektirecek bir durum yok, akar suyun altında rahatlıkla temizleyebilirsiniz.
Temiz konusunda oldukça tecrübeli bri olarak önerim; fırça ve su ile biraz zor temizlenmekte, musluğun altında temizleyin, yoksa temizlenmiyor.









Titreşim ve ses sönümleme contaları. Aşırı derece de kirli idi.











 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
DEVAMI.!

2- Klima Havalandırma Izgaraları Onarımı ve Temizliği

Klima havalandırma ızgaralarını onardım ve temizledim. En alttaki iki çubuk iç kısımdan kırılmış, diğerlerinden bağımsız bir şekilde hareket etmekte idi, onları onardım, temizledim. Yakın bir zamanda servisten bu parça ile ilgili tamir takımı sipariş etmeyi düşünüyorum.

Plastik trim sökme aparatım olmadığı için kredi kartı ile söktüm. Hayatta ilk defa iyi bir işe yaradılar zaten. Çizilmesin diye de bez bant kullandım. Üstte ve altta iki olmak üzere toplam 4 tırnak mevcut, onlardan kurtarıp kendinize doğru çekiştirmeniz yeterli. İç aydınlata ışığı soketi var, onu da sakince çekin, gelecektir.



En alttakiler kırık.



Düz bir tornavida ile random bir şekilde parçaladım. Nazik olmak önemli.







Kırık olan yer. İçinde küçük bir tel var. Daralan makaron ile ısıttım. Üzerinde sert ve yeni bir plastik kaplama gibi durdu. Japon yapıştırıcısı kullanmayın.









Yakın bir zamanda servisten parça kodları sipariş edeceğim.
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
DEVAMI.!

3- Klima havalandırma ızgara aydınlatma onarımı ve güçlendirmesi. ( Lehim teli içerir.)

Parçayı sökerken ledi kırdım.
Kopan led işaretle gösterilmiş.



- 2 direnç, 2 led, 2 adet kablo, lehim teli, çakmak ve daralan makaron.



- Birleşim noktasında lehim teli mevcut, ısıile daralan makaronu üstüne koyup ısıttığımızda kendisi ile birlikte lehim teli de erimekte.







Soketini ve ek kabloları bez ban tile yalıttım.





BONUS:

Geçtiğimiz aylarda soketli hale getirdiğim ayak aydınlatma ışığının soketinin pinleri çıkmış idi. Yeni soket taktım.





 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
DEVAMI.!

4- Passat Anahtarı Dönüşümü. Poloş'a Niyet, Bora'ya Kısmet.

Passat anahtar kabı aldım. Anahtar kabı modifiyeli bu arada.



Eskisi;



- Anahtarı sökmeye başladım.



- Yuva kısmı biraz geniş, onu dremelimin aparatı ile biraz törpüledim.







- İmmobilizer çipi sığmadı. O kısmı da biraz törpüledim.









- Sorunsuz bir şekilde çalışmakta.

 

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
25
İsim
Mustafa
Soyisim
ARIKAN
Çok hoş olmuş, kabı satın alabileceğimiz link var mı?

Düzeltme: Aliexpress’te varmış. Ama genel şikayet büyük olduğu ve malzeme kalitesinin kötü olduğu. Sizce nasıl?
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Çok hoş olmuş, kabı satın alabileceğimiz link var mı?

Düzeltme: Aliexpressâ��te varmış. Ama genel şikayet büyük olduğu ve malzeme kalitesinin kötü olduğu. Sizce nasıl?
Aliexpress'te mevcut.
Yorumları bende gördüm, ama fiyatı pek bişey olmadığı için aldım.

Üst kısımda fotoğrafta gözüken yerlere törpü yapmadan devre oturmuyor. Ben biraz törpüledim, sorunsuz bir şekilde yerine oturdu.

Sustalı kısmı komple oynuyor. Ben işaretli vidayı biraz daha çevirerek azalttım, ama hâlâ biraz var. Pek sorun olmuyor. Vidayı çok çevirmeye gelmiyor, aşınıyor.



Sustalı anahtar kısmı, yani anahtar. Mekanizmadan çıkıyor.
Sebebi ise aşağıdaki fotoğrafta gözüken 2 vida. Orijinali pimli, ama bu vidalı. Ben saatçiye götürdüm iyice çevirmesi için. O vida yuvasına kırmızı bir sıvı damlattı, sonrasında vidayı taktı. Şimdiye kadar herhangi bir sorun olmadı.



İmmobilizer çipi yuvasına sığmıyor, üst fotoğraflar da mevcut, o kısmı da törpüledim.

Anahtar Yeni Polo, Fabia anahtarı gibi, ama biraz daha büyük. Eski ile çok fark yok. Boyutu gayet iyi. Bu konuda herhangi bir olumsuzluk görmedim. Gerçekten dediğinizde gibi de, çok hoş oldu.

Boyutları şu şekilde;( Bu arada biraz yamuk olmuş, fark etmedim.)











G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
470
Tepkime puanı
0
İsim
Emre
Soyisim
Gül
Anahtardan bensse almıştım daha gelmedi Sevra hocam. Konu iyi oldu

SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Anahtardan bensse almıştım daha gelmedi Sevra hocam. Konu iyi oldu

SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Dayına ise; boş ver. Çünkü; biraz tıkırtı yapıyor sallayınca.

G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

alisoyak

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Tem 2015
Mesajlar
277
Tepkime puanı
0
İsim
Ali
Soyisim
Soyak
Sevra hanim emeginize saglik. Klima izgarasini sokmek buyuk cesaret tebrik ederim. Serviste sormustum sofor tarafindaki 370 tlydi. Tamirini de bulamamistim.
Elinize saglik guzelce tamir etmissiniz.

Klima havalandirma fani da daha da cesaret ister akarsuyun altina tutmak icin.

Anahtar kabi da cok guzel duruyor.

Kisacasi cesaretinizi tebrik ederim. Cok guzel isler.

Projeleri de gormek isteriz. Onlarca proje ureten Sevra hanim araba icin proje uretemedi demesinler. :)

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
Sevra hanim emeginize saglik. Klima izgarasini sokmek buyuk cesaret tebrik ederim. Serviste sormustum sofor tarafindaki 370 tlydi. Tamirini de bulamamistim.
Elinize saglik guzelce tamir etmissiniz.

Klima havalandirma fani da daha da cesaret ister akarsuyun altina tutmak icin.

Anahtar kabi da cok guzel duruyor.

Kisacasi cesaretinizi tebrik ederim. Cok guzel isler.

Projeleri de gormek isteriz. Onlarca proje ureten Sevra hanim araba icin proje uretemedi demesinler. :)

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Klima fanı için çok araştırdım. Passat forumunda fanı bulaşık makinesine koymuşlardı. Makinenin hijyeni için pek mantıklı gelmedi, her ne kadar sıcak, buhar olsa da sonuçta yarın tabak, çatal dizeceğim oraya.
Garip geldi bana.

Makine'de bir şey olmuyor ise, akarsuyun altında da bir şey olmaz dedim, yıkadım. Zaten içinde sudan etkilenecek parça yokmuş.

Hız sabitleyici kolu bitti.
Son olarak silecek kolunda üst kısımdaki sensör ayar tuşu lazım idi, Aliexpress'ten tedarik edip söktüm. Hız sabitleyici koluna monte ettim. Sonrasında elektrikçi ona butonlar koydu.

Direksiyon kumandası uyumlu boş bir teyp buldum, eskilerden kalma. Onun tek bir kablosu vardı, ona bağladım. Sonrasında dirençleri butonlardan gelen kablolara deneyerek bağladım, 5 çeşit farklı direnç koydum, ses aç - kapa biraz sıkıntılı idi, onu da düzelttim.
Şimdi sorunsuzca çalışıyor. Proje de tamam.

Silecek suyu sensörü, kadran temizliği gibi geri kalan uygulamalarında hepsi iptal.

Tekrar geçmiş olsun bu arada size.
Güzel ve temiz bir dizel otomatik, d segmenti araç buluruz size.



G8141 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

vw murat

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2018
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
İsim
murat
Soyisim
asra
s.a arkadaslar aranizda yeniyim yeni bora sahibi oldum 2004 comfort 16valf nasil bi aractir ariza cok verirmi
 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
1 Ekim - Arka Tampon Boyandı, Ön Tampon Plastiklerini Boyadım

- Yayla evimize gittim, Bora'da oradaydı. Ön tampon ekini ve diğer parçaları boyadım.
Not; rüzgar olduğu için biraz zor oldu, biraz yakın tutmak zorunda kaldım, 3-4 kat boyadan sonra tam kapandı, bir şeye benzedi.

- Malzemeler;




- Kağıt bant ile kapattım,rüzgar olduğu için 2.katta bile yarım yamalak oldu.



- Rüzgarın azizliğine mat siyah boyada da uğradım, yine yakın tutmak zorunda kaldım ve kat sayısını arttırdım.
Ve sonrasında vernik uyguladım.



- Zımpara;



- 3.ve son kat astar;



- 3.kat boya ve vernik sonrası;

- Öncesi/Sonrası;





- Annemin evini de oturduğum yerin alt katına taşıdım, artık Poloş ile yan yana olacaklar.



Bonus; Arka tamponu mini onarımdan boyattık. Güneş çarptığı için parlamış, renk farkı yok. Sadece arka tampon boyandı, belirli bir limitin altında olduğu için hasar kaydı vs. yansıtmayacaklarını söylediler.

 

Arves

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
642
Tepkime puanı
8
İsim
Sevra
Soyisim
Keskin
26 Ekim - Bagaj Aydınlatması Güçlendirme

- İlk önce evden meyve bıçağı indirip bagaj döşemesini bıçakladım. Döşemeyi keseyim mi diye de çok düşündüm, kestim. Büyük bıçak ile kesersem daha düzgün olabilirdi. Ama ileri de düzeltip çerçeve getirteceğim. Bıçağın duruşundan muhteşem işçiliği görebiliyorsunuz, gözlerim kanadı zaten.



- Aydınlatmayı yerine oturttum, sağ ve soldan biraz daha kesmem gerekiyor, dar olmuş. Metal çerçeve gelince tam olarak düzeltirim. Uç kısımda biraz açıklık var, son fotoğrafta fark edip soketin giriş kısmını diğer tarafa çevirince düzeliyor.



- Kabloyu hazırladım;





- Elektrik bağlantılarını yaptım. Bu arada soketli yaptım rahatça sökülüp takılsın diye, elektrik bağlantılarını geçici olarak böyle yaptım, orijinal soketi gelene kadar idare etsin işte.









 
Üst Alt