Bir çok arkadaşımız fsi aracında lpg kullanıyor bazıları sorun yaşıyor bazıları ise hiç sorunsuz kullanıyor fsi araçların yakıt ve ateşleme teknolojisi sıralı sistem enjeksiyonlu araçlara göre oldukça farklı yapıya sahiptir Örneğin 1.8t araçlarda hava yakıt karışımı (silindir kapağı) emme ve yakıt sübapları açılarak hava ve yakıta yol verir bu sayede yakıt yanma odasına ulaşır peşinden yanma gerçekleşir durum böyle olunca lpg de aynı yolu izlediği için sorun çıkmadan çalışmaya devam eder.
Fsi lerde ise durum farklı yakıt enjektörü direkt yanma odasına, yakıt püskürtecek şekilde tasarlanmıştır yani lpg montajı yapıldığında mevcut yakıt yolunu kullanamayacağı için klasik sistemlerde olduğu gibi emme manifoldu içerisinden hava ile birlikte yanma odasına ulaşacak şekilde montajı yapılır, yanma odasına hava ve yakıt aynı anda gireceği için verimlilik düşecektir bu sebeple fsi teknolojisi ile lpg uyumsuzluğu bu yüzdendir diye düşünüyorum. Aşağıdaki resimde iki motor arasındaki lpg püskürtme sistemi farkını göreceksiniz.
