• Sevgili üyelerimiz,
    Geçiş sürecinden sonra bazı üyelerimizin, profillerinde eksik bilgiler olduğu görülmektedir (yaşadığı şehir, otomobil marka, model gibi bilgiler) tüm üyelerimizin profillerini kontrol etmeleri rica olunur...
    Yeni Profil düzenlenmesi ile alakalı buraya tıklayarak Resimli anlatımı görebilirsiniz...

Turbo şarjlı araçları doğru kullanma yolları

exalance67

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Tem 2010
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Yaş
33
eline emegine saglik halilcigim cok güzel ve aciklayici bir forum olmus fakat turbo arizalari ve teshis icin bisey yazmiyo bendemi bi sorun var acaba
 

golfesk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,182
Tepkime puanı
10
Yaş
36
Konum
ESKİŞEHİR
Şehir
eskişehir
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Golf MK4 GTİ
Mesleğiniz
Cad Cam Uzmanı
İsim Soyisim
Ercan yılmaz
herkeste bi turbo var gidiyor acaba turbo mu taktırsak ki bizde :):):)
 

intercyber

vwTürk Üyesi
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
700
Tepkime puanı
0
Yaş
44
Evet haklısınız...:) ppaylaşımınız için teşekkürler..böyle bilisel ve teknik açıklamalar çok faydalı oluyor gerçekten.. Belki yazmışsınızdır ama ben çok önemli bir noktayı tekrar belirtmek istiyorum.. Turbolu motorlarda yağın hayati önemi vardır..ve kesinlikle full sentetik veya yarı sentetik yağ kullanılmalıdır..sebebine gelince araba stop edilince yağlama durur ama turbo dönmeye devam eder müthiş sıcak turbo bu sürede eğer yağ aşırı sıcağa dayanıklı bir yağ kullanılmamışsa yağı katranlaştırarak yağlamayı tıkıyor ve turboyu zamanla devre dışı ediyor...
Araç stop edilince turbo dönmeye devam etmez. Turbo egzoz manifoltundan aldığı egzoz gazı ile döner. Bu nedenle aracı stop ettiğiniz anda çalışması da durur. Yağın tabii ki büyük önemi var ama bunun yanında uzun kullanımlar ya da devirli kullanımlar sonrasında 2-3 dk rölantide aracı çalıştırmaya devam edip turbonun bir miktar soğumasına ve de bu esnada da yağlanmasına devam etmesine izin vermeniz gerekir. Turbolardaki genel arıza mil kesmesidir. Bu arızada; uzun yol ya da devirli kullanım sonrasında aracı hemen stop ettirip turbo milinin yağlanmasının kesilmesi ve de yağsız dönen milin zamanla aşınarak kopması nedenitle olur.

Aracı hemen stop ettirdiğinizde yağ katranlaşmaz. Yağın soğuması ya da normal ısı seviyelerine yakın bir ısıya düşmesi için yaklaşık 1 saat gibi bir süre gereklidir. Motordan kartele süzülen kızgın yağ öyle 3-5 dakikada soğumaz, katranlaşmaz. Motor stop edince de yağlamayla alakalı tüm sistemler durur. Motorun stop edildikten sonra turbonun bir müddet daha yağlanmasına devam edilmesi için araçta turbo timer olmalı.

Aşırı sıcaklığa dayanıklı yağ kullanılmamışsa diye bir durum yok aslında. Araca uygun yağ kullanılmalıdır sadece. Yağların neredeyse hepsi motor sıcaklığına dayanıklıdır zaten. Sadece full sentetik yağlar özeldir. Bunların özelliği ise yaz kış aynı yağın kullanılmasına imkan sağlamalarıdır. Full sentetik yağlardan önce yazın farklı kışın farklı yağ kullanırdık. Full sentetik yağlarla bu durum değişti.
 

metefb

vwTürk Üyesi
Katılım
22 Kas 2009
Mesajlar
52
Tepkime puanı
0
Yaş
43
Halil bey çok zengin ve doyurucu bir paylaşım olmuş.Ellerinize sağlık.
 

Seco67

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Ağu 2010
Mesajlar
36
Tepkime puanı
0
Yaş
35
Cok faydali bir paylasim, cok tesekkürler...
 

gezgen

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Şub 2010
Mesajlar
459
Tepkime puanı
0
Araç stop edilince turbo dönmeye devam etmez. Turbo egzoz manifoltundan aldığı egzoz gazı ile döner. Bu nedenle aracı stop ettiğiniz anda çalışması da durur. Yağın tabii ki büyük önemi var ama bunun yanında uzun kullanımlar ya da devirli kullanımlar sonrasında 2-3 dk rölantide aracı çalıştırmaya devam edip turbonun bir miktar soğumasına ve de bu esnada da yağlanmasına devam etmesine izin vermeniz gerekir. Turbolardaki genel arıza mil kesmesidir. Bu arızada; uzun yol ya da devirli kullanım sonrasında aracı hemen stop ettirip turbo milinin yağlanmasının kesilmesi ve de yağsız dönen milin zamanla aşınarak kopması nedenitle olur.

Aracı hemen stop ettirdiğinizde yağ katranlaşmaz. Yağın soğuması ya da normal ısı seviyelerine yakın bir ısıya düşmesi için yaklaşık 1 saat gibi bir süre gereklidir. Motordan kartele süzülen kızgın yağ öyle 3-5 dakikada soğumaz, katranlaşmaz. Motor stop edince de yağlamayla alakalı tüm sistemler durur. Motorun stop edildikten sonra turbonun bir müddet daha yağlanmasına devam edilmesi için araçta turbo timer olmalı.

Aşırı sıcaklığa dayanıklı yağ kullanılmamışsa diye bir durum yok aslında. Araca uygun yağ kullanılmalıdır sadece. Yağların neredeyse hepsi motor sıcaklığına dayanıklıdır zaten. Sadece full sentetik yağlar özeldir. Bunların özelliği ise yaz kış aynı yağın kullanılmasına imkan sağlamalarıdır. Full sentetik yağlardan önce yazın farklı kışın farklı yağ kullanırdık. Full sentetik yağlarla bu durum değişti.
http://www.youtube.com/watch?v=H1MryAt1dw8&feature=related

yukardaki videoyu izleyin isterseniz..belki fikriniz değişir...
 

Samet602

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Haz 2010
Mesajlar
665
Tepkime puanı
0
Agzınıza sağlık turbolu bir aracımız var fakat nasıl kullanılacağına dair bu kadar bilgim yoktu , teşekkkürler
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
Bu makale sanırım bir üniversiteye ait daha önce pdf olarak indirip okumuştum, faydalı bilgiler için teşekkürler. Keşke her araca LPG takılır gibi turbo takılabilse de herkes performanslı olsa
 

outlaw2

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Eyl 2012
Mesajlar
2,526
Tepkime puanı
0
aslında takılıyor ama maaliyeti fazla ve uzun vadede pek kullanışla olmadığı için kimse uğraşmıyor..
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,637
Tepkime puanı
91
Şehir
Trabzon
eski nesil dizel motorlarda 1500-2000 TL arası uygulama yapılıyor yalnız benzinli araçlarda 6.000 TL den başlıyor en az. Zaten o kadar masrafa girmektense orjinal bir turbo almak daha iyi.. Tabi Honda'larda ki turbo uygulamalarından alım verim çoğu orjinal turbolu araçlara kafa tutar nitelikte, istisnalar hariç
 
Üst Alt