WAWA
vwTürk Üyesi
- Katılım
- 20 Eki 2014
- Mesajlar
- 120
- Tepkime puanı
- 1
Türkiye'de ilk ! belki de dünyada
Quattro logosu
Bu DIY'ın 1.8T Quattro S Line Ultrasport paketli aracımın "Quattro" logosunun kırılması ile başlamış oldu.
Logoyu satın almak için internette araştırırken Audi RS7'de kullanılan logoyu görünce bu fikir doğdu.
Her ne kadar araştırsam da bu logonun Audi B6 kasalarında kullanıldığına dair Kafamdaki bu tasarımın bir DIY örneğini bulamadım!
O zaman " ilk olalım " diyerek işe koyuldum. Lafı uzatmadan DIY'e geçelim:
Sipariş vererek yaklaşık 3 hafta sonra yurt dışından gelen logo elime geçti.
Logonun ebadı ise yaklaşık 42 x 3,1 cm:

Önce alt ön panjuru söküp temizledim.

Yapmış olduğum ölçümlerde logoyu ortalamak için sağdan ve soldan yaklaşık 92mm mesafe bırakarak, dikey olarak ta ön panjurun alttan 3. boşluğu kapatacak şekilde yaptım.
Logonun 4 adet montaj deliği mevcut. 1. ve 4. delik panjurun dikey düz ve vida atmaya musait yerlere denk geliyor:

Uygun 2 adet somunlu vida seçerek buna da uygun matkap ucu ile 2 adet deliği işaretledim.
Burada dikkat edilmesi gereken husus matkabı kullanmamak! Çünkü panjurun bu bölümü çok narin.
Kırılmaması için en ince matkap ucuyla başlayarak elim ile 3-4 tur yaparak açtım.
Daha kalın uçlarla geçerek genişlettim.


İleride vidaların paslanıp arada siyah panjurun üstüne pas lekeleri bırakıp görüntü kirliliği ihtimali var.
O yüzden uygun bir elektrik kablonun muhafazasından yararlanarak 18 mm boyunda iki parça kestim.
Vidaların içine geçip geçmediğini denedim:


Muhafazalar, logo ile panjurun arasında sıkışarak yerleşmesi için 18 mm uygun oldu.
Vidaları 1. ve 4. logo boşluğuna taktıktan sonra kablo muhafazasını taktım.
Logonun 2. ve 3. delikleri ise maalesef panjurun boş yerlerine denk geliyor.


Bir çözüm üretmek çok basitti ama o kadar da gereksizdi.
Logo nispeten kırılgan bir malzemeden yapıldığı için yapıştırmak daha sağlıklı olduğunu fark ettim.
Araçlarda kullanılan siyah silikon ile logonun arkasına dikkat ile ince bir şerit şeklinde uyguladım:

Bu tür silikonlar etrafa bulaştığında temizlemesi çok sıkıntılı oluyor o yüzden dikkatli ve sabırlı olmak gerekti.
daha sonra montajı yaparak vidaların somunları nazikçe sıktım:

Yine pas akıtmasın diye somunların üzerine silikon uyguladım:

Daha sonra boya bandı ile belli aralıklar ile panjurun boşluklarından geçirerek logoyu düzgünce ve sıkıca yapışmasını sağladım (maalesef resimleri kazara silindi).
Geriye Panjuru takmak kaldı
Malumunuz üst ön panjurun B6 kasalarda Quattro logosu, B7 kasalarda ise S Line logosu yerleştirilir.
Her ne kadar Gökhan kardeşim bunu beğenmeyecek olsa da logonun yeri boş kalmasın diye elimde mevcut olan S Line logosunu yerleştirdim
Gelelim DIY çalışmasının sonucuna:





Bu DIY'ın 1.8T Quattro S Line Ultrasport paketli aracımın "Quattro" logosunun kırılması ile başlamış oldu.
Logoyu satın almak için internette araştırırken Audi RS7'de kullanılan logoyu görünce bu fikir doğdu.
Her ne kadar araştırsam da bu logonun Audi B6 kasalarında kullanıldığına dair Kafamdaki bu tasarımın bir DIY örneğini bulamadım!
O zaman " ilk olalım " diyerek işe koyuldum. Lafı uzatmadan DIY'e geçelim:
Sipariş vererek yaklaşık 3 hafta sonra yurt dışından gelen logo elime geçti.
Logonun ebadı ise yaklaşık 42 x 3,1 cm:

Önce alt ön panjuru söküp temizledim.

Yapmış olduğum ölçümlerde logoyu ortalamak için sağdan ve soldan yaklaşık 92mm mesafe bırakarak, dikey olarak ta ön panjurun alttan 3. boşluğu kapatacak şekilde yaptım.
Logonun 4 adet montaj deliği mevcut. 1. ve 4. delik panjurun dikey düz ve vida atmaya musait yerlere denk geliyor:

Uygun 2 adet somunlu vida seçerek buna da uygun matkap ucu ile 2 adet deliği işaretledim.
Burada dikkat edilmesi gereken husus matkabı kullanmamak! Çünkü panjurun bu bölümü çok narin.
Kırılmaması için en ince matkap ucuyla başlayarak elim ile 3-4 tur yaparak açtım.
Daha kalın uçlarla geçerek genişlettim.


İleride vidaların paslanıp arada siyah panjurun üstüne pas lekeleri bırakıp görüntü kirliliği ihtimali var.
O yüzden uygun bir elektrik kablonun muhafazasından yararlanarak 18 mm boyunda iki parça kestim.
Vidaların içine geçip geçmediğini denedim:


Muhafazalar, logo ile panjurun arasında sıkışarak yerleşmesi için 18 mm uygun oldu.
Vidaları 1. ve 4. logo boşluğuna taktıktan sonra kablo muhafazasını taktım.
Logonun 2. ve 3. delikleri ise maalesef panjurun boş yerlerine denk geliyor.


Bir çözüm üretmek çok basitti ama o kadar da gereksizdi.
Logo nispeten kırılgan bir malzemeden yapıldığı için yapıştırmak daha sağlıklı olduğunu fark ettim.
Araçlarda kullanılan siyah silikon ile logonun arkasına dikkat ile ince bir şerit şeklinde uyguladım:

Bu tür silikonlar etrafa bulaştığında temizlemesi çok sıkıntılı oluyor o yüzden dikkatli ve sabırlı olmak gerekti.
daha sonra montajı yaparak vidaların somunları nazikçe sıktım:

Yine pas akıtmasın diye somunların üzerine silikon uyguladım:

Daha sonra boya bandı ile belli aralıklar ile panjurun boşluklarından geçirerek logoyu düzgünce ve sıkıca yapışmasını sağladım (maalesef resimleri kazara silindi).
Geriye Panjuru takmak kaldı
Malumunuz üst ön panjurun B6 kasalarda Quattro logosu, B7 kasalarda ise S Line logosu yerleştirilir.
Her ne kadar Gökhan kardeşim bunu beğenmeyecek olsa da logonun yeri boş kalmasın diye elimde mevcut olan S Line logosunu yerleştirdim
Gelelim DIY çalışmasının sonucuna:



