• Sevgili üyelerimiz,
    Geçiş sürecinden sonra bazı üyelerimizin, profillerinde eksik bilgiler olduğu görülmektedir (yaşadığı şehir, otomobil marka, model gibi bilgiler) tüm üyelerimizin profillerini kontrol etmeleri rica olunur...
    Yeni Profil düzenlenmesi ile alakalı buraya tıklayarak Resimli anlatımı görebilirsiniz...

Tdi ye Benzinli yayı ?

rene

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Ağu 2010
Mesajlar
1,448
Tepkime puanı
0
Yaş
33
Arkadaşlar arabam 2011 mk5 jetta 1.6 tdi...

aracım mk5 benzinli Jetta'dan 20mm kadar yüksek.. Vw de dizel motorlarda kullanılan helezonların benzinliye göre 1'er bakla fazla olduğunu okudum forum sitelerinde bu doğru mudur ?

Niyetim aracı 20mm düşürüp en azından benzinli yüksekliğine getirmek.

Aftermarket ürün kullandım daha önce eski Golf'ümde (Eibach,Vogtland 35mm ) konforundan memnun kalmadım.Konfor benim için önemli.

Bu sebeple mk5 benzinli helezonlarını alıp taksam konfor ve yükseklik ne şekilde etkilenir ? dizel motorun benzinliden ağır olduğunu biliyorum benzinli yayını takınca çok düşmesinden korkuyorum.

Üzerindeki yayları 20mm presletsem konfor anlamında kaybım Eibach yada Vogtland kadar olur mu ?

Fikirlerinizi bekliyorum.



Tapatalk
 

Samet602

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Haz 2010
Mesajlar
665
Tepkime puanı
0
Ben B5 kasa benzinli passata dizel yayı takmıştım araç 1,5 2cm kadar yükselmişti.Sonra benzinli yayı bulup dizel yayı ile karşılaştırdığımızda bakla sayısının aynı olduğunu fakat dizel yayının daha sert olduğunu farkettik.O yüzden benzinli yayı ile normal seviyeye düşmüştü.
 

rene

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Ağu 2010
Mesajlar
1,448
Tepkime puanı
0
Yaş
33
Ben B5 kasa benzinli passata dizel yayı takmıştım araç 1,5 2cm kadar yükselmişti.Sonra benzinli yayı bulup dizel yayı ile karşılaştırdığımızda bakla sayısının aynı olduğunu fakat dizel yayının daha sert olduğunu farkettik.O yüzden benzinli yayı ile normal seviyeye düşmüştü.
Samet hocam Ön ve arka ikiside mi yükseldi dizel yayı takınca yoksa sadece ön tarafta mı yükselme oldu ?
 
N

NECBEY

Guest
Arkadaşlar şu ihtimali göz ardı etmeyelim;
Örneğin Eibach,Vogtland ve diğer markalar her aracın ağırlığı vs durumuna göre spor yay üretilir. Boyut aynı olabilir ancak taşıdığı yük oranı farklıdır. Soğuk Pres işini tavsiye etmem...
 

nerhal61

Ayrılmış Üye
Ayrılmış Üye
Katılım
15 Şub 2010
Mesajlar
160
Tepkime puanı
0
Eren hocam. Senin icin sahibinden ilanlarinda manuel 1.4 tsi ile manuel 1.6 tdi ozelliklerine baktim.

Benzinli arac 1308 kg ve tasima kapasitesi 587 kg. Tam yuklu durumda 1895 kg.
Dizel arac ise 1432 kg ve tasima kapasitesi 508 kg. Yam yuklu durumda 1940 kg.

Yani aralarinda tam yukte sadece 45 kg fark var.

Bu sebeple bosken dizel aracin yaylari daha yumusak oldugu icin havada gorunuyor. Yuk aldikca benzinli seviyesine geliyor. Yani benzinlinin yaylari daha sert ama yuk aldikca daha az alcaliyor. Diger bir ifadeyle dizeldeki yayin hareket/calisma araligi 10cm den 5 cm e ise, benzinlinin ki 8 cm den 5 cm e kadar degisiyor (ornegin). Dolayisiyla yumusaklik sertlik konusunun biraz da yay boylarindaki farkliliktan kaynaklandigini tahmin ediyorum... yani sanki yapilari ayni da boylari farkli gibime geliyor. Bunu biraz da vw in neden iki farkli model icin farkli malzeme gelistirmek istesin ki mantigindan soyledim, birini uzun birini kisa yapmak daha pratik bir yol...

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

rene

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Ağu 2010
Mesajlar
1,448
Tepkime puanı
0
Yaş
33
Eren hocam. Senin icin sahibinden ilanlarinda manuel 1.4 tsi ile manuel 1.6 tdi ozelliklerine baktim.

Benzinli arac 1308 kg ve tasima kapasitesi 587 kg. Tam yuklu durumda 1895 kg.
Dizel arac ise 1432 kg ve tasima kapasitesi 508 kg. Yam yuklu durumda 1940 kg.

Yani aralarinda tam yukte sadece 45 kg fark var.

Bu sebeple bosken dizel aracin yaylari daha yumusak oldugu icin havada gorunuyor. Yuk aldikca benzinli seviyesine geliyor. Yani benzinlinin yaylari daha sert ama yuk aldikca daha az alcaliyor. Diger bir ifadeyle dizeldeki yayin hareket/calisma araligi 10cm den 5 cm e ise, benzinlinin ki 8 cm den 5 cm e kadar degisiyor (ornegin). Dolayisiyla yumusaklik sertlik konusunun biraz da yay boylarindaki farkliliktan kaynaklandigini tahmin ediyorum... yani sanki yapilari ayni da boylari farkli gibime geliyor. Bunu biraz da vw in neden iki farkli model icin farkli malzeme gelistirmek istesin ki mantigindan soyledim, birini uzun birini kisa yapmak daha pratik bir yol...

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Halit hocam mesajını şimdi gördüm ilgin için teşekkür ederim.

Şimdi arkadaşımda 2 adet Golf 5'ten çıkma yay var onlarda birini takacağım inşallah.

1-)Oem Golf V Tsi 140hp yayı
2-)Oem Golf V GT 170hp yayı(bu norman tsi'den 1.5 cm daha kısa)

Bu iki yayda yapısını bilemiyorum ama gözle görülür bir uzunluk farkı var.


Fakat dizel yayında b5 kullanıcısı arkadaşımızın dediği gibi yapısında fark varsa mkV serisinde de ben 140lık tsi yayı takınca bu araba 2şer cm zaten düşmeli benim motor ağır 1cm de öyle düşse ekstradan istediğim yüksekliği elde edebilirim.
Yakın zamanda 140lık yayını takıp durumu paylaşırım , he olurda bir fark olmazsa (ki olmalı ) o zaman daha kısa olan GT yaylarına yöneleceğim.


Golf V Tsi 140 - boş: 1201 max:1790kg
Jetta V Tdi 1.6 - boş: 1357 max:1920kg
 

quattro44

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
1,000
Tepkime puanı
0
Yaş
35
Eren hocam. Senin icin sahibinden ilanlarinda manuel 1.4 tsi ile manuel 1.6 tdi ozelliklerine baktim.

Benzinli arac 1308 kg ve tasima kapasitesi 587 kg. Tam yuklu durumda 1895 kg.
Dizel arac ise 1432 kg ve tasima kapasitesi 508 kg. Yam yuklu durumda 1940 kg.

Yani aralarinda tam yukte sadece 45 kg fark var.

Bu sebeple bosken dizel aracin yaylari daha yumusak oldugu icin havada gorunuyor. Yuk aldikca benzinli seviyesine geliyor. Yani benzinlinin yaylari daha sert ama yuk aldikca daha az alcaliyor. Diger bir ifadeyle dizeldeki yayin hareket/calisma araligi 10cm den 5 cm e ise, benzinlinin ki 8 cm den 5 cm e kadar degisiyor (ornegin). Dolayisiyla yumusaklik sertlik konusunun biraz da yay boylarindaki farkliliktan kaynaklandigini tahmin ediyorum... yani sanki yapilari ayni da boylari farkli gibime geliyor. Bunu biraz da vw in neden iki farkli model icin farkli malzeme gelistirmek istesin ki mantigindan soyledim, birini uzun birini kisa yapmak daha pratik bir yol...

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Mobile Message
 
Üst Alt