Gngor
vwTürk Üyesi
- Katılım
- 26 Şub 2020
- Mesajlar
- 86
- Tepkime puanı
- 30
- Yaş
- 42
- Şehir
- Bursa
- Aracınızın Markası
- Polo 1.6
- Aracınızın Modeli
- 2000
- Mesleğiniz
- İşçi
Öncelikle herkese güvenli seyirler. Ben 2 senedir (3 senede daha bende) Bursa da 2000 model 1,6 aee motor polo sahibiyim. aracıma aşığım. Birçok konuda aracımı dinlerim ve kendi çabalarımla teşhis bulmaya ve tamir yoluna giderim. Aracını seven ve az da olsa merakı olan araç sahipleri ile günümüz maddi imkansızlıkların bu konu altında bilgi paylaşımı yapmak isterim. Bizim araçlarımız lpg yi zor kabullenen ve parçası bakımı pahalı araçlar. O yüzden de büyük problemleri küçük dokunuşlar ile çözmek herkesin aklındaki mesele. Şu anda aracımda 2 farklı sinir bozan sıkıntı var. Boğaz kelebeğimi her kış ve yaz başında kendim söküp temizliyorum. buna rağmen bu 2 sıkıntı ile karşılaşmaktayım. Zamanında çözdüm yine çözeceğim. Ama bu çözme işi aynı sorunu yaşayanlar ile bilgi paylaşımı ile olmalı ki sağlıklı sonuçları olsun. Sıkıntılar şunlar.
1- Aracım her çalıştırmamda kalp atışı temposu gibi 900-2000 devirler arası geziyor. rölanti bulmakta bayağı bir güç sarfediyor. Bu da yakıt tüketimini arttırıp, Ecu nun yani beynin rölanti kararsızlığı yaşamasına sebep oluyor. En önemlisi de benim sinirlerimi bozuyor. Rolantiyi bulunda kesiliyor. Anca seyir halinde ani frenleme durumunda stopa kadar gidiyor. Vites değişimlerinde devir ibresi çok sert inip aracın yorulmasına sebep oluyor. Motor devri yüksek iken boşa atmaya korkar hale getiriyor. Birçok kez stop bile etti. Bunlar kışın daha fazla yazın az olsada sık sık oluyor. haftanın 5 günü herşey yolunda ise 2 günü bu sıkıntılar ile geçiyor.
2-Lpg atiker sıralı sisten göstergesi seyir halinde yüksek devirde yakıt pompalarken arka arkaya benzin gaz benzin gaz geçişi yapıyor ve uyarı sesi çıkıyor. Benzine aldığımda da ışıkları yanıp sönüyor. Araç herhangi bir kerkme yapmadan sürat almaya devam ediyor.
Her iki sorunun da bağlantılı olduğunu düşünüyorum ama bulmak için onlarca parçaya bakmak gerekecek. Bunlar için neler yaptığıma gelince;
1- Lpg filtresini ve gaz kesiciyi değiştirdim. çözülmedi
hava filtresini temizledim ve değiştirdim. çözülmedi
Distribütörü değiştircem para olunca
Şu anda da enjektör temizliği yapıcam.
2- Gaz kesici değişiminin buna da bir etkisi olmadı. çözülmedi
dün göstergeyi söktüm ve kablolarını elden geçirip tekrar taktım. şimdilik bir sıkıntı yok ama muhtemelen çözülmeyecek.
Birkaç tahminim var. Geçen sene yoğun bir su birikintisinden tam sol ile geçmek zorunda kaldım aracım stop etmişti. Açıp baktığımda Distribütör kapağına su kaçmıştı. Aynı su distribütörün içine de girip kurum oluşturmuş olabilir. gaz yemeyip kerkme ve patlamalar yapıyordu.Bujilerim ve kabloları sağlam çıktı. Ama distribütör kapağım sürekli çatlıyordu. (3 kapak değişti bremi marka 3*120 tl) en son kapağın dışındaki metal şase parçasını devre dışı bırakıp sökünce 2 aydır sıkıntısız çalışıyor. Distribütörün komple değişimi ile sorun ortadan kalkacaktır.
Bir de tavsiye vereyim. Aracını uzun yıllar kullanacak olan arkadaşlar radyatöre su ilavesi yada değişimi yaparken saf su kullanın. O buharlaşan çeşme sularının oluşturduğu tortular ve antrifiriz eksikliği zamanla araç radyatör ve soru bağlatılarının aşınmasına ve yedek su deposunda paslı su görmenize ve de tesisat değişimine giden birçok kaçak ve sorun oluşumuna sebep olacaktır.
Siz de sorunlarınızı ve tavsiyelerinizi paylaşın ki karşılıklı çözüm yada çözüm olacak usta eller bulalım.
1- Aracım her çalıştırmamda kalp atışı temposu gibi 900-2000 devirler arası geziyor. rölanti bulmakta bayağı bir güç sarfediyor. Bu da yakıt tüketimini arttırıp, Ecu nun yani beynin rölanti kararsızlığı yaşamasına sebep oluyor. En önemlisi de benim sinirlerimi bozuyor. Rolantiyi bulunda kesiliyor. Anca seyir halinde ani frenleme durumunda stopa kadar gidiyor. Vites değişimlerinde devir ibresi çok sert inip aracın yorulmasına sebep oluyor. Motor devri yüksek iken boşa atmaya korkar hale getiriyor. Birçok kez stop bile etti. Bunlar kışın daha fazla yazın az olsada sık sık oluyor. haftanın 5 günü herşey yolunda ise 2 günü bu sıkıntılar ile geçiyor.
2-Lpg atiker sıralı sisten göstergesi seyir halinde yüksek devirde yakıt pompalarken arka arkaya benzin gaz benzin gaz geçişi yapıyor ve uyarı sesi çıkıyor. Benzine aldığımda da ışıkları yanıp sönüyor. Araç herhangi bir kerkme yapmadan sürat almaya devam ediyor.
Her iki sorunun da bağlantılı olduğunu düşünüyorum ama bulmak için onlarca parçaya bakmak gerekecek. Bunlar için neler yaptığıma gelince;
1- Lpg filtresini ve gaz kesiciyi değiştirdim. çözülmedi
hava filtresini temizledim ve değiştirdim. çözülmedi
Distribütörü değiştircem para olunca
Şu anda da enjektör temizliği yapıcam.
2- Gaz kesici değişiminin buna da bir etkisi olmadı. çözülmedi
dün göstergeyi söktüm ve kablolarını elden geçirip tekrar taktım. şimdilik bir sıkıntı yok ama muhtemelen çözülmeyecek.
Birkaç tahminim var. Geçen sene yoğun bir su birikintisinden tam sol ile geçmek zorunda kaldım aracım stop etmişti. Açıp baktığımda Distribütör kapağına su kaçmıştı. Aynı su distribütörün içine de girip kurum oluşturmuş olabilir. gaz yemeyip kerkme ve patlamalar yapıyordu.Bujilerim ve kabloları sağlam çıktı. Ama distribütör kapağım sürekli çatlıyordu. (3 kapak değişti bremi marka 3*120 tl) en son kapağın dışındaki metal şase parçasını devre dışı bırakıp sökünce 2 aydır sıkıntısız çalışıyor. Distribütörün komple değişimi ile sorun ortadan kalkacaktır.
Bir de tavsiye vereyim. Aracını uzun yıllar kullanacak olan arkadaşlar radyatöre su ilavesi yada değişimi yaparken saf su kullanın. O buharlaşan çeşme sularının oluşturduğu tortular ve antrifiriz eksikliği zamanla araç radyatör ve soru bağlatılarının aşınmasına ve yedek su deposunda paslı su görmenize ve de tesisat değişimine giden birçok kaçak ve sorun oluşumuna sebep olacaktır.
Siz de sorunlarınızı ve tavsiyelerinizi paylaşın ki karşılıklı çözüm yada çözüm olacak usta eller bulalım.