POLO 1996-2000 AEE MOTOR GENEL TEŞHİS, TEDAVİ, TAVSİYE PAYLAŞIMLARI

Gngor

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
86
Tepkime puanı
30
Yaş
42
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Polo 1.6
Aracınızın Modeli
2000
Mesleğiniz
İşçi
Öncelikle herkese güvenli seyirler. Ben 2 senedir (3 senede daha bende) Bursa da 2000 model 1,6 aee motor polo sahibiyim. aracıma aşığım. Birçok konuda aracımı dinlerim ve kendi çabalarımla teşhis bulmaya ve tamir yoluna giderim. Aracını seven ve az da olsa merakı olan araç sahipleri ile günümüz maddi imkansızlıkların bu konu altında bilgi paylaşımı yapmak isterim. Bizim araçlarımız lpg yi zor kabullenen ve parçası bakımı pahalı araçlar. O yüzden de büyük problemleri küçük dokunuşlar ile çözmek herkesin aklındaki mesele. Şu anda aracımda 2 farklı sinir bozan sıkıntı var. Boğaz kelebeğimi her kış ve yaz başında kendim söküp temizliyorum. buna rağmen bu 2 sıkıntı ile karşılaşmaktayım. Zamanında çözdüm yine çözeceğim. Ama bu çözme işi aynı sorunu yaşayanlar ile bilgi paylaşımı ile olmalı ki sağlıklı sonuçları olsun. Sıkıntılar şunlar.
1- Aracım her çalıştırmamda kalp atışı temposu gibi 900-2000 devirler arası geziyor. rölanti bulmakta bayağı bir güç sarfediyor. Bu da yakıt tüketimini arttırıp, Ecu nun yani beynin rölanti kararsızlığı yaşamasına sebep oluyor. En önemlisi de benim sinirlerimi bozuyor. Rolantiyi bulunda kesiliyor. Anca seyir halinde ani frenleme durumunda stopa kadar gidiyor. Vites değişimlerinde devir ibresi çok sert inip aracın yorulmasına sebep oluyor. Motor devri yüksek iken boşa atmaya korkar hale getiriyor. Birçok kez stop bile etti. Bunlar kışın daha fazla yazın az olsada sık sık oluyor. haftanın 5 günü herşey yolunda ise 2 günü bu sıkıntılar ile geçiyor.
2-Lpg atiker sıralı sisten göstergesi seyir halinde yüksek devirde yakıt pompalarken arka arkaya benzin gaz benzin gaz geçişi yapıyor ve uyarı sesi çıkıyor. Benzine aldığımda da ışıkları yanıp sönüyor. Araç herhangi bir kerkme yapmadan sürat almaya devam ediyor.
Her iki sorunun da bağlantılı olduğunu düşünüyorum ama bulmak için onlarca parçaya bakmak gerekecek. Bunlar için neler yaptığıma gelince;
1- Lpg filtresini ve gaz kesiciyi değiştirdim. çözülmedi
hava filtresini temizledim ve değiştirdim. çözülmedi
Distribütörü değiştircem para olunca
Şu anda da enjektör temizliği yapıcam.
2- Gaz kesici değişiminin buna da bir etkisi olmadı. çözülmedi
dün göstergeyi söktüm ve kablolarını elden geçirip tekrar taktım. şimdilik bir sıkıntı yok ama muhtemelen çözülmeyecek.

Birkaç tahminim var. Geçen sene yoğun bir su birikintisinden tam sol ile geçmek zorunda kaldım aracım stop etmişti. Açıp baktığımda Distribütör kapağına su kaçmıştı. Aynı su distribütörün içine de girip kurum oluşturmuş olabilir. gaz yemeyip kerkme ve patlamalar yapıyordu.Bujilerim ve kabloları sağlam çıktı. Ama distribütör kapağım sürekli çatlıyordu. (3 kapak değişti bremi marka 3*120 tl) en son kapağın dışındaki metal şase parçasını devre dışı bırakıp sökünce 2 aydır sıkıntısız çalışıyor. Distribütörün komple değişimi ile sorun ortadan kalkacaktır.

Bir de tavsiye vereyim. Aracını uzun yıllar kullanacak olan arkadaşlar radyatöre su ilavesi yada değişimi yaparken saf su kullanın. O buharlaşan çeşme sularının oluşturduğu tortular ve antrifiriz eksikliği zamanla araç radyatör ve soru bağlatılarının aşınmasına ve yedek su deposunda paslı su görmenize ve de tesisat değişimine giden birçok kaçak ve sorun oluşumuna sebep olacaktır.

Siz de sorunlarınızı ve tavsiyelerinizi paylaşın ki karşılıklı çözüm yada çözüm olacak usta eller bulalım.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
5,071
Tepkime puanı
1,751
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Lpg yi yakıt tankının üstündeki vanayı kapatıp denedinizmi? Hararet müşürü doğru okuyormu? Benzin yakıt deposu havalandırma valfi doğru çalışıyormu bunların biri dahi bozulsa bile bahsettiğiniz rolanti ve stop etme gibi arızalara sebep olur.
 

Gngor

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
86
Tepkime puanı
30
Yaş
42
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Polo 1.6
Aracınızın Modeli
2000
Mesleğiniz
İşçi
Lpg yi yakıt tankının üstündeki vanayı kapatıp denedinizmi? Hararet müşürü doğru okuyormu? Benzin yakıt deposu havalandırma valfi doğru çalışıyormu bunların biri dahi bozulsa bile bahsettiğiniz rolanti ve stop etme gibi arızalara sebep olur.
Lpg sistemim 3 senelik henüz yeni sayılır ama tanktaki vanayı denicem. Hararetle ilgili hiçbir problemim olmadı bugüne kadar. Su eksilmesin de minimum düzeyde ama müşüre de bakayım. Havalandırma valfi konusunda bir bilgim yok ama onu da elden geçireyim. Teşekkürler. Umarım çözeriz
 

Gngor

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
86
Tepkime puanı
30
Yaş
42
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Polo 1.6
Aracınızın Modeli
2000
Mesleğiniz
İşçi
Lpg yi yakıt tankının üstündeki vanayı kapatıp denedinizmi? Hararet müşürü doğru okuyormu? Benzin yakıt deposu havalandırma valfi doğru çalışıyormu bunların biri dahi bozulsa bile bahsettiğiniz rolanti ve stop etme gibi arızalara sebep olur.
abim tüm söylediklerini denedim. hepsini kendim test ettim hiçbiri sorunun çözümü olmadı. tek bir seçenek kaldı oksijen sensörü. o da manifold çıkış borusu üzerinde olduğu için sökemedim. bir hafta içinde egsozcu arkadaşıma gidip orda söküp bakıcam. büyük ihtimalle sorun ordan kaynaklı. bilgi vericem. resimler ile
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Gngor

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
86
Tepkime puanı
30
Yaş
42
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Polo 1.6
Aracınızın Modeli
2000
Mesleğiniz
İşçi
Lpg yi yakıt tankının üstündeki vanayı kapatıp denedinizmi? Hararet müşürü doğru okuyormu? Benzin yakıt deposu havalandırma valfi doğru çalışıyormu bunların biri dahi bozulsa bile bahsettiğiniz rolanti ve stop etme gibi arızalara sebep olur.
 

Ekli dosyalar

Gngor

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
86
Tepkime puanı
30
Yaş
42
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Polo 1.6
Aracınızın Modeli
2000
Mesleğiniz
İşçi
Selamlar. Distribütör buji ve buji kabloları değişti. Rolanti dalgalnaması ve seyir halinde iken benzine alma olayları tamamen düzeldi. Çok cok az ve çok çok nadiren ilk çalıştırmada rolanti az oranda oynuyor. Bu durum bana göre mükemmele yakın. Ancak başka bir sorunumuz başladı.
Lpg de bariz oranda fazla benzinde hissedilir derece olmak üzere Aracim ilk çalışmada pedalda kalp atışı gibi titreme oluyor. Sonra geçiyor. Boşta iken gaza basınca devir mükemmel yükseliyor ama devir 1000 lere inince pedal titriyor. Seyir halinde ise örneğin lambada yeşilde seri kalkış için hareket ettiniz diyelim. Pedala hangi yükle basarsam basayım Araç 2500 devire gelmeden sürat almıyor. Devri alınca resmen uçuyor. Pedalı bırakınca araç ileri geri dervin yüksekliğine göre kerkme yapıyor. Yüksek devir düşük viteste halk arasındaki tabiri ile motor freni yapınca araç frene basıp çekiyormuş gibi sarsıyor. Ve en net tabiri ile 1 km de 1 TL yakıyor.
Çözüm Denemelerim şunlar oldu.
Map tertemiz çıktı
Egr tertemiz çıktı.
Boğaz kelebeği tertemiz çıktı.
Motor kulağı değiştirildi.
Emme manifoldu tertemiz çıktı.
Avans ayarı 3 kere deneme ile yapıldı.
Distribütör buji ve kablolar yeni.
Forumda ve nette benzer sorunu olan herşeyi okudum. Ama bendeki ile aynı değiller.
Herbir yardım ve öneriniz için şimdiden teşekkürler
 

Gngor

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
86
Tepkime puanı
30
Yaş
42
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Polo 1.6
Aracınızın Modeli
2000
Mesleğiniz
İşçi
Bugün bişey farkettim. Aracımın motoru sarsıntılı çalışıyordu malesef. Bir hışımla kaputu açtım. Enjektörlerin üzerinde ayar vidası gördüm. Çıt çıt diye ses yapan baştaki enjektörü alyan ile biraz sıktım. Oda ne sarsıntı azaldı. Diğerlerini de araç stop etmeyecek şekilde ve en stabil rölanti sesine göre çevirdim. Aracim gayet sessiz oldu. Sürüşe geçtim çekmeme ve kerkme bir nebze azalmıştı. Hatta 2500 den sonra uçan araba şimdi 2300 devirlerde uçuşa geçiyordu ve kerkme şekil değiştirmişti. Sanırım ben aracımı acilen avans debi ve afr ayarı yaptırmam gerek. Yoksa gaz olmuş 9.2 tl benzin 14.6 TL. E fabrikatör de değilim ki şirketten ödensin yakıt masrafım.
Daha önce debi ayarı yaptırıp düzene giren aracı olanlardan fikir bekliyorum
 

Gngor

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
86
Tepkime puanı
30
Yaş
42
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Polo 1.6
Aracınızın Modeli
2000
Mesleğiniz
İşçi
Saatlerimi harcayarak aracımla deneye deneye çekişten düşme olayını çözdüm. Debi ve avans ayarını kendim deneyerek yaptım. Enjektör vuruş sesini en aza indirdim. Avansı da oynatarak defalarca aracı denedim ve şu anda 0 dan 100 e rekor çıkıyor. Ne rampa ne yokuş tanımıyor. E tabi yakıt sarfiyatı kış ayı da olduğu için artacaktır.
Yolda silkeleme ve yıkılma sorunumuda google çözdü. Sanırım şanzıman kulağımda sıkıntı var. O da birkaç gün içinde çözüme ulaşacak inşallah
 

Ahsen

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Ara 2021
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Yaş
32
Şehir
İzmir
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
1998
Mesleğiniz
Esnaf
Hortlatoyorum 98 model 1.6 manuel aracımda marş alıp çalışmama sorunu vardı distribütör ü orjinali ile değiştirdik çalışmama sorunu kalmadı fakat bu seferde seyir halinde iken sarsmadan yada herhangi bişey yapmadan stop ediyor bobini de değiştirdik bu seferde yolda seyir halinde iken stop ediyor silkeleme vs yapmadan marşa bastım çalıştı devam ettim 20 25 dakika sonra işuerimin önünde defalarca marş yaptım çalıştı boğaz kelebeği temizlendi adaptasyon yapıldı rölantide dalgalanma vs hiçbirşey yok rölantide çalışırlen tekleme patlama vs de yok ısı sensörü olabilir mi?
 
Üst Alt