N
NECBEY
Guest
Merhaba arkadaşlar bir çoğumuzun aşina olduğu yinede merak eden arkadaşlarımız olabileceğini düşünerek N75 valfi hakkında kısa ve öz şekilde bilgi vermeye çalışacağım ayrıca nasıl çalıştığı konusunda küçükte bir şema çizdim umarım işinize yarar.

N75 valfi Turbolu araçlarda bulunan elektrikli (Solenoid) vanadır.
N75 Valfinin çalışma prensibi kısaca şöyledir: Emme monifoldu yada intercooler üzerindeki basınç sensörü diğer bir adıyla map sensör, Turbo basıncı istenen seviyeye ulaştığın da Ecu ya bilgi verir Ecu, aldığı bilgiyi N75 Solenoidine (vanaya) yollayarak çalışmasını sağlar ve N75 besleme basıncını istenen seviyede tutumak için Wastegate veya VNT actuatorüne uygulanan hava basıncını düzenler. ''Wastegate, Tribüne giren gazın yönünü değiştirerek pallerin hareketini yavaşlatır bu sayede basınç dengelenmiş olur'' Eğer vakum hortumlarında çatlak, yırtık, delik vs. varsa, ya da N75 selenoidi arızalı ise Turbo basınç kontrol edilemeyecek ve ECU aldığı sinyaller ile basınç artışı durumunda aracın limp moda geçişini sağlayacaktır (yani motoru korumaya alacaktır) Bu durumda N75 Valfinin yerinden sökülerek kontak sprey türü temizleyicilerle veya İzopril Alkolde olabilir, temizlenip yenine takılarak test edilmelidir. Problemin devam etmesi durumunda yenisi ile değişmesi gerekir. Şemada görüldüğü gibi çok basit bir düzeneğe sahiptir ancak zaman, zaman sürücü ve tamircileri terleten bir parçadır.
Sağlıcakla kalın.

N75 valfi Turbolu araçlarda bulunan elektrikli (Solenoid) vanadır.
N75 Valfinin çalışma prensibi kısaca şöyledir: Emme monifoldu yada intercooler üzerindeki basınç sensörü diğer bir adıyla map sensör, Turbo basıncı istenen seviyeye ulaştığın da Ecu ya bilgi verir Ecu, aldığı bilgiyi N75 Solenoidine (vanaya) yollayarak çalışmasını sağlar ve N75 besleme basıncını istenen seviyede tutumak için Wastegate veya VNT actuatorüne uygulanan hava basıncını düzenler. ''Wastegate, Tribüne giren gazın yönünü değiştirerek pallerin hareketini yavaşlatır bu sayede basınç dengelenmiş olur'' Eğer vakum hortumlarında çatlak, yırtık, delik vs. varsa, ya da N75 selenoidi arızalı ise Turbo basınç kontrol edilemeyecek ve ECU aldığı sinyaller ile basınç artışı durumunda aracın limp moda geçişini sağlayacaktır (yani motoru korumaya alacaktır) Bu durumda N75 Valfinin yerinden sökülerek kontak sprey türü temizleyicilerle veya İzopril Alkolde olabilir, temizlenip yenine takılarak test edilmelidir. Problemin devam etmesi durumunda yenisi ile değişmesi gerekir. Şemada görüldüğü gibi çok basit bir düzeneğe sahiptir ancak zaman, zaman sürücü ve tamircileri terleten bir parçadır.
Sağlıcakla kalın.
Moderatör tarafında düzenlendi: