N75 Valf Wastegate İlişkisi (Çalışma Prensibi)

  • Konbuyu başlatan NECBEY
  • Başlangıç tarihi
N

NECBEY

Guest
Merhaba arkadaşlar bir çoğumuzun aşina olduğu yinede merak eden arkadaşlarımız olabileceğini düşünerek N75 valfi hakkında kısa ve öz şekilde bilgi vermeye çalışacağım ayrıca nasıl çalıştığı konusunda küçükte bir şema çizdim umarım işinize yarar.



N75 valfi Turbolu araçlarda bulunan elektrikli (Solenoid) vanadır.

N75 Valfinin çalışma prensibi kısaca şöyledir: Emme monifoldu yada intercooler üzerindeki basınç sensörü diğer bir adıyla map sensör, Turbo basıncı istenen seviyeye ulaştığın da Ecu ya bilgi verir Ecu, aldığı bilgiyi N75 Solenoidine (vanaya) yollayarak çalışmasını sağlar ve N75 besleme basıncını istenen seviyede tutumak için Wastegate veya VNT actuatorüne uygulanan hava basıncını düzenler. ''Wastegate, Tribüne giren gazın yönünü değiştirerek pallerin hareketini yavaşlatır bu sayede basınç dengelenmiş olur'' Eğer vakum hortumlarında çatlak, yırtık, delik vs. varsa, ya da N75 selenoidi arızalı ise Turbo basınç kontrol edilemeyecek ve ECU aldığı sinyaller ile basınç artışı durumunda aracın limp moda geçişini sağlayacaktır (yani motoru korumaya alacaktır) Bu durumda N75 Valfinin yerinden sökülerek kontak sprey türü temizleyicilerle veya İzopril Alkolde olabilir, temizlenip yenine takılarak test edilmelidir. Problemin devam etmesi durumunda yenisi ile değişmesi gerekir. Şemada görüldüğü gibi çok basit bir düzeneğe sahiptir ancak zaman, zaman sürücü ve tamircileri terleten bir parçadır.

Sağlıcakla kalın.
 

06Aytar06

VWTURK Gold Member
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
3,027
Tepkime puanı
0
İsim
alper
Soyisim
aytar
Eline sağlık abi anlatırken hep havada kalıyor görsel destekli olunca daha akılda kalıcı oldu
 

golfesk

vwTürk Üyesi
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,181
Tepkime puanı
10
Yaş
36
Konum
ESKİŞEHİR
İsim
ercan
Soyisim
yılmaz
Şehir
eskişehir
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Golf MK4 GTİ
Mesleğiniz
Cad Cam Uzmanı
İsim Soyisim
Ercan yılmaz
Bende onu düşünerek hazırlamaya çalıştım Alper umarım merak eden arkadaşların işine yarar...
eline sağlık abi güzel olmuş benim valf halen arızalı 2 hortumu çıkartım öyle kullanıyorum :)
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,669
Tepkime puanı
145
Yaş
34
İsim
okay
Soyisim
kaygusuz
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
cok güzel hep merak etmisimdir benim aracın n75 selonid valfi vardı orjinalinde bazen basınca bosluga düser gibi bişey oluyordu 3bin devirden sonra yemiyordu
onu ben bu n75 valfe ile değiştirdim bunla onun arasında ne farki var
bu bazen bozuloyor gibi hissediyorum tık tık vuruyor rolantide sonradan ses gidiyor bu 2. oldu. birisini meraktan içini actım kırdım :)
 
N

NECBEY

Guest
cok güzel hep merak etmisimdir benim aracın n75 selonid valfi vardı orjinalinde bazen basınca bosluga düser gibi bişey oluyordu 3bin devirden sonra yemiyordu
onu ben bu n75 valfe ile değiştirdim bunla onun arasında ne farki var
bu bazen bozuloyor gibi hissediyorum tık tık vuruyor rolantide sonradan ses gidiyor bu 2. oldu. birisini meraktan içini actım kırdım :)
Şekil farklı görev aynı...
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,669
Tepkime puanı
145
Yaş
34
İsim
okay
Soyisim
kaygusuz
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
benim dikkatimi cekiyor bazende arastırmalarımda 130luklarda bu sekillerden kullanmıslar sonra bora larda hep bundan golflere sizin actıgınızdan.
n75 valfleriyle hava akıs metresinin elektrik sigortası aynı sigortaymıs. (tecrübeyle sabit ) bana sıfır ürünleri aldırmıslardı arızalı hepsi diye sonra bir bakıyoruz elektrik gelmiyor sigortada sorun var yapılıyor bi anda hepsine elektrik geliyor. sıfır ürünler elimde kaldı.
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Aracı vas5054 cihazına bağladım, motor elektroniği kısmında “şarj basıncı sınırlayıcı selonoid valf çıkış açık” arızası aldım, arızayı silip biraz turladım yine aynı arızayı aldım, bu arıza n75 valfinin bozuk olduğu anlamına mı geliyor? @NECBEY
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,020
Tepkime puanı
432
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Aracı vas5054 cihazına bağladım, motor elektroniği kısmında “şarj basıncı sınırlayıcı selonoid valf çıkış açık” arızası aldım, arızayı silip biraz turladım yine aynı arızayı aldım, bu arıza n75 valfinin bozuk olduğu anlamına mı geliyor? @NECBEY
Vas' ınız gelmiş hayırlı olsun Aydın bey N75 valfi yerinden söküp izopropil alkol yada temizleyici sprey ile temizleyin bu işi yaparken 12 v elektrik ile besleyin çıt, çıt sesini duymalısınız sesi duyana kadar temizlemeye devam edin bağlantı uçlarından hava vererek kanalların içindeki yağ kir tarzı şeylerin temizlenmesini sağlayın.
Sonuç alamazsanız n75 valfi bozuk demektir geçmiş olsun sonucu merakla bekliyoruz...
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Vas' ınız gelmiş hayırlı olsun Aydın bey N75 valfi yerinden söküp izopropil alkol yada temizleyici sprey ile temizleyin bu işi yaparken 12 v elektrik ile besleyin çıt, çıt sesini duymalısınız sesi duyana kadar temizlemeye devam edin bağlantı uçlarından hava vererek kanalların içindeki yağ kir tarzı şeylerin temizlenmesini sağlayın.
Sonuç alamazsanız n75 valfi bozuk demektir geçmiş olsun sonucu merakla bekliyoruz...
Teşekkür ederim Necdet Bey, benim yapabileceğim birşey değil ya da buralarda yaptırabileceğimi zannetmiyorum, metal olan dump valf de gelmek üzere, Ankara’da yaptırırım bu işleri.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,020
Tepkime puanı
432
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Teşekkür ederim Necdet Bey, benim yapabileceğim birşey değil ya da buralarda yaptırabileceğimi zannetmiyorum, metal olan dump valf de gelmek üzere, Ankara’da yaptırırım bu işleri.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tmm Aydın bey siz nasıl isterseniz...
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
129
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
N75 valfini söktürüp wurth temizleyici ile temizlettim, 12 volt elektrik verdik ve çıt çıt sesini duyduk, arızayı silip tekrar test sürüşü yaptım arıza gitti. Çok teşekkür ederim Necdet Bey. @NECBEY
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
754
Tepkime puanı
67
İsim
Hüseyin
Soyisim
Ertaş
Wategate
yazılmış konu başlığına, anlaşılmasında problem yok ama harf eksiği olduğu için aramalarda bulunamaz. Düzeltilerek yeniden yazılırsa daha iyi olur gibi geldi bana.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,020
Tepkime puanı
432
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Wategate
yazılmış konu başlığına, anlaşılmasında problem yok ama harf eksiği olduğu için aramalarda bulunamaz. Düzeltilerek yeniden yazılırsa daha iyi olur gibi geldi bana.
Hatırlattığınız için teşekkürler Hüseyin bey başlık düzeltilmiştir...
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
84
İsim
A. Metin
Soyisim
ÜÇÜNCÜ
Güzel bir konu olmuş. Dikkat edilmesi gereken bir başka husus: Aynı motora sahip iki aracın N71 valf bağlantıları çok farlı olabiliyor. Bu yüzden valfi kendi başınıza sökmeye ya da temizlemeye kalkarsanız hortum bağlantılarına muhakkak işaret koyun. Yoksa araç yolda giderken sapıtmaya başlayacaktır.
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,669
Tepkime puanı
145
Yaş
34
İsim
okay
Soyisim
kaygusuz
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
Arife gunu hem n75i hemde hortumlarini degistirdim.
 
Üst Alt