Motor Takozu Hakkında (Tecrübe ve Deneyim)

Koc_mahmut

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2017
Mesajlar
57
Tepkime puanı
0
Bir arkadaşımda dizel var aracı aldığında enjektörde bir sıkıntı vardı rolantide titreşim yapıyordu ama vibrsyon şeklinde değil motor teklemesi gibiydi enjektör olduğunu zannetmiyorum sizin sorununuzda necdet abi ve benim gibi motor takozundan kaynaklı orjinalden başka çare yok.Aracımdan çıkma 1 adet orjinal takoz var ama kenarında 4,5 cm uzunlugunda bir yırtık var sizin araç dizel olduğu için işinizi göreceğini sanmıyorum.Çıkma sağlam orjinal yada servisten orjinal almaktan başka yolu yok 2 adet motor takozu değiştim 450 tl param boşa gitmiş oldu 1 tane orjinal yeni alsaydım hiç uğraşmayacaktım
 

Koc_mahmut

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2017
Mesajlar
57
Tepkime puanı
0
Takozlar birinci şüpheli. Ancak birisi dizeller enjektörden dolayı da titreme yapar dedi. Araştırdım enjektör arızasında görülen sorunlardan hiç biri benim aracımda yok.
Zaten rölantide ve düşük devirde titreşimin iç mekanda hissedilir olmasından başka problemim yok.
Yan sanayi takoz olayını da araştırdım ki zaten kimse memnun kalmamış yan sanayi takozlardan. Paraya kıy orjinal al diyor herkes.
Yaza kadar böyle idare edip yazın kendi ustama kontrol ettirip takozdan derse orjinal alıp değiştirmeyi düşünüyorum.
Mustafa bey şu ilana bakabilirsiniz konya çıkma parca satan firma sağlam orjinal varaa değerlendirebilirsiniz.. http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-passat-a4-a6-superb-1.6-1.8-1.9-tdi-motor-kulagi-sol-8d0199379j-400013582/detay
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,802
Tepkime puanı
210
Şehir
Trabzon
Takozlar birinci şüpheli. Ancak birisi dizeller enjektörden dolayı da titreme yapar dedi. Araştırdım enjektör arızasında görülen sorunlardan hiç biri benim aracımda yok.
Zaten rölantide ve düşük devirde titreşimin iç mekanda hissedilir olmasından başka problemim yok.
Yan sanayi takoz olayını da araştırdım ki zaten kimse memnun kalmamış yan sanayi takozlardan. Paraya kıy orjinal al diyor herkes.
Yaza kadar böyle idare edip yazın kendi ustama kontrol ettirip takozdan derse orjinal alıp değiştirmeyi düşünüyorum.
100.000 kilometreden fazla bir araç ise motor kulaklarını değişince motor sesini kulağınızı torpidoya değdirerek dinleyebilirsiniz. Volkswagen'lerde genellikle Lemförder kullanılır.

Bu arada takozun sağlam olup olmadığı ancak söküldükten sonra anlaşılır. İçindeki kauçuk zamanla çatlıyor. Zaten 10-15 yaşında bir araçta sağlam takoz aranmaz.
 

Gngor

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
86
Tepkime puanı
30
Yaş
42
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Polo 1.6
Aracınızın Modeli
2000
Mesleğiniz
İşçi
Merhaba arkadaşlar arabamı aldığım günden bu yana konfor beklerken aracın gövdesine sirayet eden bir titreşim/vibrasyon sıkıntısı yaşıyordum durum böyle olunca usta ile motor Takozlarını değiştirmeye karar verdik çıkan Takozlarda birinde az yırtık diğerinde bir şey gözükmüyordu ancak her iki Takozu vida bölümünden sert zemine vurduğumda birinde tık, tık ikincisinde ise tok, tok diye ses çıkıyordu tahminimce ince ses çıkartan Takozun içinde yağ kalmadığı ve kullanılan kauçuğun özelliğini yitirdiği kanısındaydım ikincisinin ise daha iyi durumda olduğu her halinden beliydi...

Motorun dengesi açısından Takozları takım olarak değiştirmek daha sağlıklı olacağını düşünerek öndeki tek olan hariç Şanzıman dahil Alman yan sanayi Febi marka dört adet Takoz değiştirdik sanıyorum tanesi 60-yada 70 tl civarındaydı sıra test etmeye gelmişti büyük bir heyecanla aracı çalıştırdım birde ne göreyim değişen bir şey yok sıkıntı fazlasıyla devam ediyordu :saskin: o an için yapacak bir şey yoktu bir hafta on gün bu şekilde kullanmaya karar verdim bu arada vibrasyon'un sebebini araştırmaya devam ediyordum. Araştırmalarım sonucunda Volan'ın yapabileceği kanısı kafama yatmıştı son çare bu kalmıştı ustam sağ olsun üşenmedi ve şanzımanı indirdi Volan dahil her şey normal gözüküyor balata biraz aşınmış yenisi ile değiştirip tekrar topladık...

Arabaya her bindiğimde sinirlerim ve psikolojim bozuluyordu yinede araştırmaya devam ediyordum ancak dönüp dolaşıyor iş; motor takozlarına geliyordu yeni taktığımız Febi marka Motor Takozlarının bozuk olabileceğini düşünerek Orijinal takoz sorayım dedim sormaz olaydım tanesine 540 tl. fiyat verdiler bu arada Forum üyelerimiz Konyadan Hüseyin bey Kırşehirden Mahmut ta Febi marka takoz taktırmış her ikisi de verim alamamış, Mahmut tekrar başka bir marka daha denemeye karar vermiş yine verim alamamıştı Mahmut ile yapılan her işlemde telefonla görüşüyor problemin çözümüne yönelik istişare ediyorduk Mahmut, çıkan orijinal takozlardan sağlam olanını tekrar sağ tarafa takıp denemeye karar vermiş sonuç; vibrasyon falan kalmamış Mahmut mutlu sona ulaşmıştı...:cooldancer2:

Konya dan Hüseyin bey ise Febilerin biraz olsun yumuşayarak normale döneceği ümidiyle bir süre bu şekilde kullanmaya karar vermişti İnşallah düzelir Hüseyin kardeşim... :duaci:
Ben ise orijinal takoz fiyatı yüksek olduğu için orijinal ama sağlam çıkma takoz arayışına girdim sanayide ki eş dosttan iki tane (ama sağlam) takoz ayarladık vakit kaybetmeden Febileri söküp yerine ikinci el orijinalleri taktık büyük bir heyecanla arabayı çalıştırdım ne vibrasyon nede titreşimden eser kalmamıştı bu sayede mutlu sona ulaşmış keyfim yerine gelmişti zira arabayı kullanırken ıstırap çekiyordum çok şükür ki çözüldü... :tebrik:
Arkadaşlar takoz işi benim için önemli bir tecrübe oldu siz, siz olun buna benzer parçalarda asla yan sanayi kullanmayın, orijinalin eskisi dahi yan sanayi parçanın yenisinden iyi olduğunu bir kere daha ispatlamış oldu...
Atalarımız boşuna dememiş ''ucuzdur vardır bir illeti pahalıdır vardır bir hikmeti'' Sağlıcakla kalın...
:)
Abi selamlar. Mutlaka okumusundur benim araçta da mevcut sorunların içinde bu motorda kasma ve seyir halinde motor kompresyonunda ileri geri frene basıp bırakır gibi esneme var. Motor kulağı değişti çözülmedi. Dün şanzıman kulağını değiştirdim daha da arttı. Hatta ilk çakıştırmada motor bloğu komple geri esneme yapmaya başladı. Markalar febi. Bir tavsiyen varmı bana
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
5,071
Tepkime puanı
1,751
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Abi selamlar. Mutlaka okumusundur benim araçta da mevcut sorunların içinde bu motorda kasma ve seyir halinde motor kompresyonunda ileri geri frene basıp bırakır gibi esneme var. Motor kulağı değişti çözülmedi. Dün şanzıman kulağını değiştirdim daha da arttı. Hatta ilk çakıştırmada motor bloğu komple geri esneme yapmaya başladı. Markalar febi. Bir tavsiyen varmı bana
Sırasıyla Febi, Lenförder, son olarak Bsg marka kullandım üçü arası da en başarılı Bsg oldu.
 

Gngor

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
86
Tepkime puanı
30
Yaş
42
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Polo 1.6
Aracınızın Modeli
2000
Mesleğiniz
İşçi
Sırasıyla Febi, Lenförder, son olarak Bsg marka kullandım üçü arası da en başarılı Bsg oldu.
Benim araç 2000 polo febi, swag ve topran oluyormuş. 🤔 yine febi ye kaldım ben
 

Gngor

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
86
Tepkime puanı
30
Yaş
42
Şehir
Bursa
Aracınızın Markası
Polo 1.6
Aracınızın Modeli
2000
Mesleğiniz
İşçi
Sırasıyla Febi, Lenförder, son olarak Bsg marka kullandım üçü arası da en başarılı Bsg oldu.
Şöyle bir düşüncem var. Sağ motor kulağı patlak halde 3 4 bin km yapmak zorunda kaldım malesef. O sırada benim motor yükü diğer takozlara orantısız verdi hatta motorun bir iki parmak oynadığını düşünüyorum. Üzerine sağ kulak ve şanzıman kulağını değiştirdim ama motorun dengesi kayık halde takıldığı için sorun düzelmedi. Hatta şanzıman kulağını takınca daha da sarsmaya başladı motor. Yarın su terazisi ile bir bakıcam. Eğer doğru tahmin ediyorsam tüm kulak takozları sırayla tekrar sök tak yaptırcam. Tabi maddi imkanlar ile
 
Üst Alt