• Sevgili üyelerimiz,
    Geçiş sürecinden sonra bazı üyelerimizin, profillerinde eksik bilgiler olduğu görülmektedir (yaşadığı şehir, otomobil marka, model gibi bilgiler) tüm üyelerimizin profillerini kontrol etmeleri rica olunur...
    Yeni Profil düzenlenmesi ile alakalı buraya tıklayarak Resimli anlatımı görebilirsiniz...

Lastik Uzmanı Sorun Söyleyelim

  • Konbuyu başlatan NECBEY
  • Başlangıç tarihi

Mataxsa

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
61
Tepkime puanı
0

Lastigimde böyle bir çizik oluşmuş derin değil yüzeysel bir çizik acaba sıkıntı olur mu lastikler continental
Merhaba gecmiş olsun lakın cizik degildir o lastigin telleri ile kort bezındekı iplerin baglantı noktası muhtemelen lastiginiz ilk basta tel kırma yapacaktır ıhmale gelmeden lastıgınızı malesefko degıstırmenız lazım
 

nurigökay

Ayrılmış Üye
Ayrılmış Üye
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
2,574
Tepkime puanı
0
Merhaba gecmiş olsun lakın cizik degildir o lastigin telleri ile kort bezındekı iplerin baglantı noktası muhtemelen lastiginiz ilk basta tel kırma yapacaktır ıhmale gelmeden lastıgınızı malesefko degıstırmenız lazım
Teşekkür ederim
 

Mataxsa

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
61
Tepkime puanı
0
Michelin Primacy 3 mü
Continental ContiPremiumContac5 mi?
Konfor, sessizlik ilk tercihim..

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Contınental contac 5 lakın bozuk yol yada parke tasını aevmeyen bır lastıktır hayırlı olur ınsallah
 

eg289

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2014
Mesajlar
470
Tepkime puanı
0
Michelin daha sessiz degilmifir

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mataxsa

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
61
Tepkime puanı
0
Michelin daha sessiz degilmifir

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
continental michellinden daha yumusak tabanlı bır lastıktır buda ses bakımından daha az verısı vardır bu yuzden contı demıstım
 

VOBCU

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Yaş
46
continental michellinden daha yumusak tabanlı bır lastıktır buda ses bakımından daha az verısı vardır bu yuzden contı demıstım
slm aracım passat b7 1.6 tdi dsg bu aracın orjınalları 215 55 16 orjınal jantlarında kıslıklar takılı, bir takımda 225/45/17 91 y michelin pilot 3 takıılı aracımda ama arac cok sert vurmasın diye 28 e ındırdım havayı bu seferde arac yayılıyor lastık havası 30 dan aşa olmuyor anladıgım , sorum su 235 45 17 taksam bu arac 225 lerdeki gıbı sertmı olcak, yada 215 55 16 ya geri mi gecelim konfor için, veya 225-50-17 audi lastıgı taksak ne olur veya 235 45 18 gecesek ne degısır saygılarımla
 

Mataxsa

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
61
Tepkime puanı
0
slm aracım passat b7 1.6 tdi dsg bu aracın orjınalları 215 55 16 orjınal jantlarında kıslıklar takılı, bir takımda 225/45/17 91 y michelin pilot 3 takıılı aracımda ama arac cok sert vurmasın diye 28 e ındırdım havayı bu seferde arac yayılıyor lastık havası 30 dan aşa olmuyor anladıgım , sorum su 235 45 17 taksam bu arac 225 lerdeki gıbı sertmı olcak, yada 215 55 16 ya geri mi gecelim konfor için, veya 225-50-17 audi lastıgı taksak ne olur veya 235 45 18 gecesek ne degısır saygılarımla
Merhabalar aracta eger konfor ıstıyorsanız malesefkı orjınal ebad dıyecegız cunku suspansıyonlar araca ozel olarak hazırlanırkı araba zaten passat farkı buradan yola cıkın
2. bır detay daha var lastık yanagını nekadar yukseltırsenız konfor okadar artar lakın vırajlarda okadar araba yatar bu denklemı unutmayın mantıgını anladıysanız o ebada zaten donmek ıstersenız yanak kuculdgunde vırajların daha saglam daha kararlı bır surus lastık yanagı yukseldıgınde daha fazla konfor daha az vıraj hakımıyetı dogar
 

VOBCU

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Yaş
46
Merhabalar aracta eger konfor ıstıyorsanız malesefkı orjınal ebad dıyecegız cunku suspansıyonlar araca ozel olarak hazırlanırkı araba zaten passat farkı buradan yola cıkın
2. bır detay daha var lastık yanagını nekadar yukseltırsenız konfor okadar artar lakın vırajlarda okadar araba yatar bu denklemı unutmayın mantıgını anladıysanız o ebada zaten donmek ıstersenız yanak kuculdgunde vırajların daha saglam daha kararlı bır surus lastık yanagı yukseldıgınde daha fazla konfor daha az vıraj hakımıyetı dogar
cok tşk ler gökhan bey
 

06Aytar06

VWTURK Gold Member
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
3,027
Tepkime puanı
0
Gökhan bey iyi geceler
Aracım 2003 Passat 1.9tdı lastiklerim
235-40-18 sizce bu aracın lastik havası kaç psi olmalıdır...
Teşekkür ederim
 

blntctn

Ayrılmış Üye
Ayrılmış Üye
Katılım
23 Şub 2016
Mesajlar
295
Tepkime puanı
0
Merhabalar,
Lastiklere nitrojen basiyorlar isin gercegi bu defa hep merak ediyordum diye bende bastirayim dedm saglikli diye soyledi lastikci ama nedir neyin nesidir pek bilmem sadece ismi guzel cekiciligi war diye bastik isin gercegi :)
Ha şunu biliyorum normal hawa basarken icerisine az miktarda da olsa su oluyor bu da aluminyum jantlarin paslanmasina sebep oluyor, ama nitrojenin hiz weya patlama riskini azaltma durumlari icin bir iyiligi warmidir.
Tesekkurler


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Mataxsa

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
61
Tepkime puanı
0
Gökhan bey iyi geceler
Aracım 2003 Passat 1.9tdı lastiklerim
235-40-18 sizce bu aracın lastik havası kaç psi olmalıdır...
Teşekkür ederim
32 olarak ayarlarsanız rahat edersınız ama mutlaka bır lastıkcıde olcurursenız daha saglıklı verı elde etmıs olursunuz malumunuz ıstanbulda hıc bır benzın ıstasyonunda hava saatlerı normal degerı vermıyor
 

Mataxsa

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
61
Tepkime puanı
0
Merhabalar,
Lastiklere nitrojen basiyorlar isin gercegi bu defa hep merak ediyordum diye bende bastirayim dedm saglikli diye soyledi lastikci ama nedir neyin nesidir pek bilmem sadece ismi guzel cekiciligi war diye bastik isin gercegi :)
Ha şunu biliyorum normal hawa basarken icerisine az miktarda da olsa su oluyor bu da aluminyum jantlarin paslanmasina sebep oluyor, ama nitrojenin hiz weya patlama riskini azaltma durumlari icin bir iyiligi warmidir.
Tesekkurler


Sent from my iPhone using Tapatalk
NITROJENIN MANTIGI :
lastıgın ıcındekı bansıncı sabıt tumasıdır sıcakta ve sogukta
lastıklerın uzerındekı etıket yanı fabrıka verılerı ornegın yagmur ısaretı A yakıt ısaretı B ses 68 db dedıgı mantıgı bu nıtrojen le alıyor fabrıka normal hava ıle alamazsınız bu degerlerı
bunuda su sekılde alıyor Lastık bansıncı ozellıkle yaz aylarında lastık ısınınca genlesır ve ıcındekı hava 32ps dan 34ps e cıkar buda lastıgın omrunu kısaltır bu yuzden nıtrojen kulanılır nıtrojen kurutulmus havadır aslında normal koprosorden nemlı yaglı hava gelır cok ıyı yapmısınız aslında nıtrojen bastırmakla
YAPILAN YANLISLARA GELIRSEK : kesınlıkle nıtrojen basılan lastıge normal hava ıle eksıgını tamamlayım aman 1 ps den ne olacak basayım gıtsın dememenız lazım yoksa butun hava cop olur ...kesınlıkle nıtrojen basılmıs lastıge normal hava basmamalısınız ...
 

blntctn

Ayrılmış Üye
Ayrılmış Üye
Katılım
23 Şub 2016
Mesajlar
295
Tepkime puanı
0
NITROJENIN MANTIGI :
lastıgın ıcındekı bansıncı sabıt tumasıdır sıcakta ve sogukta
lastıklerın uzerındekı etıket yanı fabrıka verılerı ornegın yagmur ısaretı A yakıt ısaretı B ses 68 db dedıgı mantıgı bu nıtrojen le alıyor fabrıka normal hava ıle alamazsınız bu degerlerı
bunuda su sekılde alıyor Lastık bansıncı ozellıkle yaz aylarında lastık ısınınca genlesır ve ıcındekı hava 32ps dan 34ps e cıkar buda lastıgın omrunu kısaltır bu yuzden nıtrojen kulanılır nıtrojen kurutulmus havadır aslında normal koprosorden nemlı yaglı hava gelır cok ıyı yapmısınız aslında nıtrojen bastırmakla
YAPILAN YANLISLARA GELIRSEK : kesınlıkle nıtrojen basılan lastıge normal hava ıle eksıgını tamamlayım aman 1 ps den ne olacak basayım gıtsın dememenız lazım yoksa butun hava cop olur ...kesınlıkle nıtrojen basılmıs lastıge normal hava basmamalısınız ...
Bilgiler icin cok tesekkurler bilmeden iyi birsey yapmisim :)
 

buzel

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
1,785
Tepkime puanı
18
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Bora
Mesleğiniz
Bilgisayar Mühendisi
İsim Soyisim
Burak UZEL
ustamız nitrojen ile ilgili güzel bilgi vermiş.
Ben de kendi lastiklerimde nitrojen kullanıyorum. Eskiden uzun yol sonrası lastiklere baktığımda lastikler sıcak ısınmış olurdu. Nitrojen bastıktan sonra aynı kontrolü yaptım. 500 km uzun yol sonrası lastik normal sıcaklıktaydı. herhangi bir ısınma söz konusu değildi. bunu görünce nitrojen için verdiğim 20 liraya helal olsun dedim :)
Bu da lastik basıncının sabit kaldığını gösterir bize. basınç artmadığı için lastik ömrü açısından faydalı.
Bir de nitrojen, normal havaya göre daha az kaçak yapıyor. önceden 2 haftada bir lastik havalarını kontrol ederdim. ve kontrolde 1-2 psi lastiklerin havasının inmiş olduğunu görürdüm. şimdi 1 ay sonra bakıyorum herhangi bir değişiklik yok. nadiren 1 psi inmiş oluyor.

Bu arada OPET'in bazı istastonlarında Nitrojen pompası var. nitrojeni olanlar bu opet'lerde kontrollerini yapabilirler.
 

buzel

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
1,785
Tepkime puanı
18
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Bora
Mesleğiniz
Bilgisayar Mühendisi
İsim Soyisim
Burak UZEL
ustamız nitrojen ile ilgili güzel bilgi vermiş.
Ben de kendi lastiklerimde nitrojen kullanıyorum. Eskiden uzun yol sonrası lastiklere baktığımda lastikler sıcak ısınmış olurdu. Nitrojen bastıktan sonra aynı kontrolü yaptım. 500 km uzun yol sonrası lastik normal sıcaklıktaydı. herhangi bir ısınma söz konusu değildi. bunu görünce nitrojen için verdiğim 20 liraya helal olsun dedim :)
Bu da lastik basıncının sabit kaldığını gösterir bize. basınç artmadığı için lastik ömrü açısından faydalı.
Bir de nitrojen, normal havaya göre daha az kaçak yapıyor. önceden 2 haftada bir lastik havalarını kontrol ederdim. ve kontrolde 1-2 psi lastiklerin havasının inmiş olduğunu görürdüm. şimdi 1 ay sonra bakıyorum herhangi bir değişiklik yok. nadiren 1 psi inmiş oluyor.

Bu arada OPET'in bazı istastonlarında Nitrojen pompası var. nitrojeni olanlar bu opet'lerde kontrollerini yapabilirler.
 

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
2,094
Tepkime puanı
117
16 janta 15 lastiği takmak mümkün mü?
 
Üst Alt