Lastik basinc sensorleri

MuharremGul

vwTürk Üyesi
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Yaş
28
İsim
Muharrem
Soyisim
Gül
Şehir
Erzincan
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Polo
Mesleğiniz
İtfaiyeci
Arkadaşlar merhaba araniza yeni katıldım. Bende 2016 polo trendline var aracın son bir haftadır lastik havasında bir problem olmamasına rağmen sürekli araç ekranında lastik basınç hatası uyarısı veriyor ama lastiklerin havasında herhangi bir azalma yok sizce bu hatayi sürekli niye veriyordur birde bu araçlar lastik havasını lastiklerde olan herhangi bir sensor vasıtası ile mı ölçüyor yoksa abs ünitesinden lastik devrini kontrol ederek mi hesaplıyor bu konuda bilgisi olan var mı şimdiden teşekkürler.
 

DiAbLo

Forum Sorumlusu
Katılım
22 Tem 2005
Mesajlar
2,470
Tepkime puanı
10
Yaş
36
İsim
Reha
Soyisim
Torun
Şehir
Toronto, Kanada
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Jetta
Lastikler sogukken resetlemeyi denediniz mi?

Olcum ABS unitesinden yapiliyor, ek bir sensor yok. Sensor olmadigi icin uyariyi resetledikten sonra araci bir miktar kullanmaniz gerekiyor tekrar olcumu yapabilmesi icin.
 

MuharremGul

vwTürk Üyesi
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Yaş
28
İsim
Muharrem
Soyisim
Gül
Şehir
Erzincan
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Polo
Mesleğiniz
İtfaiyeci
Biliyorum bir hafta kadardır var araçtan resetliyorum araçi bir iki gün kullanıyorum sonra yine hata veriyor servise götürdüm birkaç saat önce ön fren balataları bitmiş onu değiştirdim lastik basınç hatası içinde sordum sensörler toz almış balatalardan vs dediler bende ona takildim çünkü abs ünitesinden ölçüyor diye biliyordum sensor var mı bunların lastiklerinde ki diye sordum var dediler ötesinde çokta tatmin edici birşey söylemediler benimde kafam oraya takıldı
 

DiAbLo

Forum Sorumlusu
Katılım
22 Tem 2005
Mesajlar
2,470
Tepkime puanı
10
Yaş
36
İsim
Reha
Soyisim
Torun
Şehir
Toronto, Kanada
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Jetta
ABS unitesine lastiklerden veri aktaran sensorler var, onlari kastetmis olabilirler. Umarim dedikleri gibi tozlanma sorudur ve hallolmustur :)
 

MuharremGul

vwTürk Üyesi
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Yaş
28
İsim
Muharrem
Soyisim
Gül
Şehir
Erzincan
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Polo
Mesleğiniz
İtfaiyeci
Umarım artık bekleyip göreceğiz :) yardımıniz için teşekkürler bu arada bu konu dışında birşey daha sormak istiyorum araç 1.4 dizel 75 beygir aracın bilgisayarında think blue sürüş programından ve kılavuzundan yola çıkarak genellikle aracı 1500 2000 devir arasında kullanıyorum 2binde vites atıyorum 1500 üstünde de stabil kullanmaya özen gösteriyorum hem aracın vites ekranı bu aralıklarda vites atmamı söylüyor hemde yakıt tasarrufu sağladığıni gösteren eco işareti çıkıyor ama bugün servistekiler ve birkaç kişi aracı bu şekilde devirsiz kullandığımi kılavuzlara çok takılmama mı ve aracı ortalama 2000 2500 devirlerde kullanmamı 2500 3bin devir arasi vites atmanın motor açısından daha sağlıklı olduğunu söylediler sizce doğru devir ve vites atma aralığı hangi devirlerdır
 

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
135
Tepkime puanı
66
İsim
Hasan
Soyisim
Ç
Şehir
Dünya
Aracınızın Markası
Vw Passat
Aracınızın Modeli
1.6 Tdi
Umarım artık bekleyip göreceğiz :) yardımıniz için teşekkürler bu arada bu konu dışında birşey daha sormak istiyorum araç 1.4 dizel 75 beygir aracın bilgisayarında think blue sürüş programından ve kılavuzundan yola çıkarak genellikle aracı 1500 2000 devir arasında kullanıyorum 2binde vites atıyorum 1500 üstünde de stabil kullanmaya özen gösteriyorum hem aracın vites ekranı bu aralıklarda vites atmamı söylüyor hemde yakıt tasarrufu sağladığıni gösteren eco işareti çıkıyor ama bugün servistekiler ve birkaç kişi aracı bu şekilde devirsiz kullandığımi kılavuzlara çok takılmama mı ve aracı ortalama 2000 2500 devirlerde kullanmamı 2500 3bin devir arasi vites atmanın motor açısından daha sağlıklı olduğunu söylediler sizce doğru devir ve vites atma aralığı hangi devirlerdır

Doğru söylemişler. Devirsiz ( düşük devirlerde ) kullanılan dizel araç aşırı kurum birikimine neden olur ve zamanla çok baş ağrıtır. 2500 devir altında vites değiştirmeyiniz. Ve 2000 devir altında kullanmayınız.


Aracı düşük devirde kullanmaya ve 2500 rpm devir altında vites değiştirmeye devam ederseniz, zamanla ne demek istendiğini yaşayarak anlayacaksınız..




.
 

MuharremGul

vwTürk Üyesi
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Yaş
28
İsim
Muharrem
Soyisim
Gül
Şehir
Erzincan
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Polo
Mesleğiniz
İtfaiyeci
Hocam aracın teknik kılavuzunda maksimum tork aralığını 1500 2000 devir arasi ürettigi yazıyor ama aracın en çok gaza tepki verdiği devir genellikle 1800-2000 devir civarı bugün servisdekiler söyledikten sonra denedim de 2500 devir üstüne çıktığımda özellikle 1. ve 2. viteste motor çok bağırıyor normal mi bu durum peki yoksa 1. ve 2. Viteste 2300-2500 arasi vites değiştirip yüksek viteslerde 2500 üstüne çıkmak mı doğru olan
 

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
135
Tepkime puanı
66
İsim
Hasan
Soyisim
Ç
Şehir
Dünya
Aracınızın Markası
Vw Passat
Aracınızın Modeli
1.6 Tdi
Servisler ve kitapçık en az yakıt tüketimi sağlayacak kullanım stiline göre tavsiyeler vermekte. Zaman içerisinde yoğun kurum oluşması ve partikül filtresinin tıkanarak sizi büyük masraflara sokması umurlarında değil.

Vites değişimlerini aracı bağırtmadan yapabilirsiniz çok önemli değil.

Önemli olan aracı baygın kullanmamak. Hangi viteste olursanız olun 2500 - 3000 devir aralığında seyretmek.

Gerçi araç kısa mesafe kullanılıyorsa, yüksek devirde kullanmanın da bir anlamı kalmıyor. Dizel araçda marşa bastığınızda en az 20- 30 dk 2500 - 3000 devir aralığında dur - kalk sız mesafe katedilmelidir.

Dizel , şehir içi dur - kalk aracı değildir. Zamanla astarı yüzünü geçer, masrafı insanı yorar .


.
 

DiAbLo

Forum Sorumlusu
Katılım
22 Tem 2005
Mesajlar
2,470
Tepkime puanı
10
Yaş
36
İsim
Reha
Soyisim
Torun
Şehir
Toronto, Kanada
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Jetta
Dizel icin surekli 2500-3000 devir araligi benim icin gereksiz gurultu demek. Ben dizel kullanirken devire pek takilmadan kullaniyordum ama yilda bir rejenerasyon (dusuk vites yuksek devir ile belli bir sure araci kullanarak) ile DPF'ni temizlerdim.
 
Üst Alt