Maksat, kullanılacak ürünün, Evaporatör ' e ( klima iç peteğine ) ulaşması. Çünkü bakteriler Evaporatör ızgaraları arasında bulunuyor.
Bunu nedenle, köpük olarak direk Evaporatör üzerine uygulanabilen ürün, bu konuda daha etkili oluyor. Bomba dedikleri oda spreyi şeklinde olan ürünler biraz daha pasif ve geçici çözüm üretiyor. Özellikle bakteri oluşumu gerçekleşmiş ve artık koku yapmaya başlayan klima sistemlerinde bomba şeklindeki üzün pek işe yaramıyor.
Ama araç sıfır alındığından itibaren , Evaporatör de nem oluşumuna fırsat vermeyen doğru klima kullanımı ve her sene bomba tabir edilen ürünlerden kullanmak yeterince bakteri ve kuku oluşumunu engelliyor.
Ama dediğim gibi uzun süreler temizlenmemiş, yanlış klima kullanımı sonucu evaporatör devamlı nemli bırakılıp, artık bakteri kokusu başlamış olan araçlarda, bomba iş görmez, köpük kullanmak ve köpüğün hortumunu da , mümkün olduğunca Evaporatör e en yakın noktaya kadar uzatıp püskürtmek daha faydalı sonuçlar elde edilmesine olanak sağlıyor.
Evaporatör e en yakın noktaya ulaşmanın 2 yolu var.
1 - Kalorifer / klima fan motorunu sökerek, içerdeki hava yolu koridorundan
2 - Klima yoğuşma suyu, tahliye hortumundan
En güzeli Evaporatör ' ü sökerek dışarda temizlemek ama, ön göğüsü tamamen dağıtmak gerekiyor. Toplaması ayrı dert.
Bazı araçlarda sökülmesi kolay ama vw gurubunda çok büyük eziyet.
Örnek video başka marka araçta
evaporatör sökümü :
.