Klima fanı susmaması (yardım)

Selcuk3546

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
12
İsim
AHMET
Soyisim
SELÇUK
Konum
KAHRAMANMARAŞ
Aracınızın Markası
VOLKSWOGEN
Aracınızın Modeli
CADDY
Mesleğiniz
MEMUR
Arıza başlangıcı arka cam rezistansı,arka cam sileceği çalışmadı ve ön cam sil çalıştı ama ordan da su gelmedi, elektrikçi baktı sigortayı değiştirdi 15 lik yerine 20 lik takmış onu daha sonra farkedip tekrar yedek 15 lik sigorta taktım cam su atması ve rezistans düzeldi sorun yok.Ayrıca 30 luk farklı bir sigortanın daha önce muhtemelen eridiği geçtiğini de gördük değiştirdik. Daha sonra akşam eve giderken motor kısmından deli gibi fan sesi gelmeye başladı kontağı kapadım hala devam etti,10 dk civarı devam etti susmadı kutup başını söktük öyle sustu ve araç 2 gün öyle bekledi işimden dolayı baktıramadım gece tekrar gittim kutup başını taktım fan sesi anında başladı ve yavaşlayarak durdu.Ön kaputu açarak ses gelen yere bakmaya çalıştım direksiyon hizasında altta biyerden geliyordu göremedim ama radyatörün fan ı dönmüyordu onun olmadığı anladım. 2 gündür de özellikle sabah ilk çalışmada o ses başlıyor ve 20-30 saniye sonra kapanıyor bazen ışıklarda durduğumda kısa süreliğine açılıp kapanıyor. Bu arada bakımlar yapılırken klimanın gazı boşaltılmıştı yaza doğru hallederim diye gaz doldurmadık,Kimi şase diyor kimi müşür diyor hararet göstergesi yok arabada hararet olursa uyarı veriyormuş.En kısa zamanda baktıracağım ama içime kurt düştü aracı yakmayalım.değerli görüşlerinizi bekliyorum,teşekkürler...
 
Son düzenleme:

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,116
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Konum
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bilinçsiz takılan yüksek amperli sigortalar belli'ki bir yerleri zorlamış gözüküyor böyle bir arızaya nokta atışı yapmak gerçekten çok zor yani yakından bakmak gerekir. Fan çalışırken sigortaları sırasıyla tek, tek çıkarıp fanın sigortasının hangisi olduğu ortaya çıkarmış olur, bu sayede tesisatın kontrolünü daha kolay yapma şansınız olur geçmiş olsun...
 

Selcuk3546

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
12
İsim
AHMET
Soyisim
SELÇUK
Konum
KAHRAMANMARAŞ
Aracınızın Markası
VOLKSWOGEN
Aracınızın Modeli
CADDY
Mesleğiniz
MEMUR
Bilinçsiz takılan yüksek amperli sigortalar belli'ki bir yerleri zorlamış gözüküyor böyle bir arızaya nokta atışı yapmak gerçekten çok zor yani yakından bakmak gerekir. Fan çalışırken sigortaları sırasıyla tek, tek çıkarıp fanın sigortasının hangisi olduğu ortaya çıkarmış olur, bu sayede tesisatın kontrolünü daha kolay yapma şansınız olur geçmiş olsun...
Sigortaları tek tek kontol ettim hepsi sağlam 2 gündür sadece ilk çalıştırma da fan çalışıyor 40-60 saniye sonra susuyor.Fan ın İlk gün sanki takılı kalmış gibi son surat çalışması şimdilik yok.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,116
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Konum
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Sigortaları tek tek kontol ettim hepsi sağlam 2 gündür sadece ilk çalıştırma da fan çalışıyor 40-60 saniye sonra susuyor.Fan ın İlk gün sanki takılı kalmış gibi son surat çalışması şimdilik yok.
İlk çalışmada Fan'ın çalışması zaten normal değil tesisatta problem yoksa fan müşürünü kontrol etmenizde fayda var...
 

Selcuk3546

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
12
İsim
AHMET
Soyisim
SELÇUK
Konum
KAHRAMANMARAŞ
Aracınızın Markası
VOLKSWOGEN
Aracınızın Modeli
CADDY
Mesleğiniz
MEMUR
Peki aracı öncelikle oto elektrikçi ye mi götürmem uygun olur. Cihaza bağlatıp baktırayım diyorum arıza tespiti için, daha sonra elektrikçi ye kontol ettireyim kaçak şase yapan yer var mıdır diye. Müşür kısmıyla neresi ilgilenir bu arada klima gazı da boş onu da halledeceğim.Cevaplarınız için de tşk ederim.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,116
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Konum
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Tabii Cihaza bağlanması çok daha iyi olacaktır...
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,141
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Sigortaları tek tek kontol ettim hepsi sağlam 2 gündür sadece ilk çalıştırma da fan çalışıyor 40-60 saniye sonra susuyor.Fan ın İlk gün sanki takılı kalmış gibi son surat çalışması şimdilik yok.
Araçta dijital klima var mı ? :)
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,141
İsim
murat
Soyisim
sagdas
İlk çalışmada Fan'ın çalışması zaten normal değil tesisatta problem yoksa fan müşürünü kontrol etmenizde fayda var...
Ben dijital klimalı bir araç olduğunu ve econ tuşu devrede olduğunu düşünüyorum diyecektim vazgeçtim. Durunca da çalışıyormuş. :)
 

Selcuk3546

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
12
İsim
AHMET
Soyisim
SELÇUK
Konum
KAHRAMANMARAŞ
Aracınızın Markası
VOLKSWOGEN
Aracınızın Modeli
CADDY
Mesleğiniz
MEMUR
Ben dijital klimalı bir araç olduğunu ve econ tuşu devrede olduğunu düşünüyorum diyecektim vazgeçtim. Durunca da çalışıyormuş. :)
Evet manuel kliması bugün baktırcağım umarım sorunu buluruz
 

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
124
İsim
Hasan
Soyisim
Ç
Konum
Dünya
Aracınızın Markası
Vw Passat
Aracınızın Modeli
1.6 Tdi
Değiştirdiğiniz 30 amperlik sigortayı söküp gözlemleyiniz. 30 amperlik sigortalar genelde klimanın sigortasıdır. Sigortayı söktüğünüzde fanın durumu normale dönerse , o sigorta hattında kısa devre veya zorlayıcı sebep vardır.

Klima sistemini iyi bilen bir elektrikçi bulunuz.
Genelde işini layıkıyla yapan klimacılarda elektrikçi de bulunur. Zaten klima sistemi ile elektrik sistemi bir bütündür. Klimacının, klimanın elektrik tesisatına da müdahale edebilmesi gerekir.

Mesela benim 2 aracım olan Tempra da, klimayı açtığımda klima kompresörü devamlı devreye girip çıkıyor sabit çalışmıyordu. Ayrıca önceleri , radyatör fanı, hararet 90 ı geçtiğinde 10 - 15 saniye çalışıp dururken , 5 - 10 dakika kadar çalışmaya başlamıştı.

Klimacıya gittim, klimacı aynı zamanda elektrikçilik de yapıyordu. Önce klima radyatör peteğini dıştan ilaçla temizledi, sorun düzelmeyince Radyatör fanı nın ters döndüğünü tespit etti, pervannenin ters dönmesi nedeniyle , motor suyu ve klima gazının yeterli soğutulamaması nedeniyle bu sorunların yaşandığını söyledi. Fan motorunun kablolarını ters çevirdi her şey düzeldi.
 

Selcuk3546

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
12
İsim
AHMET
Soyisim
SELÇUK
Konum
KAHRAMANMARAŞ
Aracınızın Markası
VOLKSWOGEN
Aracınızın Modeli
CADDY
Mesleğiniz
MEMUR
Bugün sanayide önce arıza tespit cihazına bağlatıp kontrol ettirdim 8-9 tane farklı arıza uyarısı vermiş ama ara ara olarak, devamlı arıza hata kodu veren bir yer yok dedi usta, o aralıklı hata kodlarını da sildi. fan klima vb. ile ilgili hata arıza tespit edilemedi yani. Daha sonra elektrikçi ve aynı zamanda klima ustasına götürdüm sorunu baştan anlattım. Usta da sesi duymak istedi ama araç 3-4 km yaptığı ve ısındığı için fan açmadı 30 dk kadar bıraktık soğuması için yine denedik yine açmadı. Usta motor kaputunda bir yer gösterdi fanın soketi fişi gibi biyer ses olursa burayı çıkar dedi kesilip kesilmeyeceğini ordan anlamaya çalışacağız. Farklı usta gerçi ustaya benzer hali de yok tu ama bu beyinden dedi bunlarda müşür yok dedi salladı daha bakmadan sorunu net olarak dinlemeden...
 

Selcuk3546

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
12
İsim
AHMET
Soyisim
SELÇUK
Konum
KAHRAMANMARAŞ
Aracınızın Markası
VOLKSWOGEN
Aracınızın Modeli
CADDY
Mesleğiniz
MEMUR
Değiştirdiğiniz 30 amperlik sigortayı söküp gözlemleyiniz. 30 amperlik sigortalar genelde klimanın sigortasıdır. Sigortayı söktüğünüzde fanın durumu normale dönerse , o sigorta hattında kısa devre veya zorlayıcı sebep vardır.

Klima sistemini iyi bilen bir elektrikçi bulunuz.
Genelde işini layıkıyla yapan klimacılarda elektrikçi de bulunur. Zaten klima sistemi ile elektrik sistemi bir bütündür. Klimacının, klimanın elektrik tesisatına da müdahale edebilmesi gerekir.

Mesela benim 2 aracım olan Tempra da, klimayı açtığımda klima kompresörü devamlı devreye girip çıkıyor sabit çalışmıyordu. Ayrıca önceleri , radyatör fanı, hararet 90 ı geçtiğinde 10 - 15 saniye çalışıp dururken , 5 - 10 dakika kadar çalışmaya başlamıştı.

Klimacıya gittim, klimacı aynı zamanda elektrikçilik de yapıyordu. Önce klima radyatör peteğini dıştan ilaçla temizledi, sorun düzelmeyince Radyatör fanı nın ters döndüğünü tespit etti, pervannenin ters dönmesi nedeniyle , motor suyu ve klima gazının yeterli soğutulamaması nedeniyle bu sorunların yaşandığını söyledi. Fan motorunun kablolarını ters çevirdi her şey düzeldi.
Hasan bey ne olduysa zaten o sigorta değişimi sonrası oldu ama anlam veremediğim, ben cam sileceği ve arka cam rezistansı çalışmadığı için sigortalara yöneldim baktırdım o sigorta değişti ve anında rezistans cam sil çalıştı tamam dedim sorun çözüldü. O esnada 30 a lık üzeri erimiş sigorta gördüm ben, usta bu da geçmiş dedi yan taraftan alıp getirdim onu da taktım. Aracın sigorta kutusunun orada şeması var ama almanca ingilizce pek anlaşılmıyor, 30 a lık yere baktım şema dan hava yazan bir kelime var gerisi yok.keşke erimiş sigortaya dokunmasaydım
 

Selcuk3546

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
12
İsim
AHMET
Soyisim
SELÇUK
Konum
KAHRAMANMARAŞ
Aracınızın Markası
VOLKSWOGEN
Aracınızın Modeli
CADDY
Mesleğiniz
MEMUR
Sonunda fan çalışma sorunu nu netleştirdim. Bahsettiğim 30 a lık sigortayı çıkardığım da ses kesiliyor sigortayı takınca fan ara ara çalışıyor. En azından teşhisi koydun gerisine elektrikçiler ne diyecek bakalım...
 
Üst Alt