• Sevgili üyelerimiz,
    Geçiş sürecinden sonra bazı üyelerimizin, profillerinde eksik bilgiler olduğu görülmektedir (yaşadığı şehir, otomobil marka, model gibi bilgiler) tüm üyelerimizin profillerini kontrol etmeleri rica olunur...
    Yeni Profil düzenlenmesi ile alakalı buraya tıklayarak Resimli anlatımı görebilirsiniz...

Kızdırma bujileri - motor su sıcaklık sensörü - sıcak/soğuk geç çalışma sorunu (acil)

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
679
Tepkime puanı
179
Şehir
Ankara
Aracımda motor su sıcaklığı sensörü ile ilgili anlamadığım bir durum var... (kızdırma bujilerim yeni ve sağlam)
Vag-com , vas150 , delphi ds150 cihazların hiç birinde arıza kodu düşmüyor.

Semptomlar:

Motor su sıcaklık sensörü fişi takılı olursa:

-kızdırmalara elektrik gelmiyor
-soğukken zor çalışıyor
-sıcakken zor çalışıyor
-vcds'te ve gösterge panelinde motor su sıcaklığı, motor sıcakken 89-90 civarı, soğukken de olması gereken değeri okuyor.

Motor su sıcaklık sensörü fişi sökük olursa:

-kızdırmalara elektrik geliyor
-soğukken henüz denemedim
-sıcakken tek marş çalışıyor

Anlamadığım durum şu, vag-com da ve gösterge de motor su sıcaklığını neredeyse hatasız okurken, bu sensörün fişini sökünce aracın marş alması ve kızdırma bujilerine gelen beslemenin düzelmesi ne ile alakalı olabilir? ( sensör fişi sökükken olması gerektiği gibi hararet en yüksek değer olan 126 ya gelip fanlar çalışıyor ve hararet uyarı ışığı da yanıyor)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,549
Tepkime puanı
734
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bazen vag com da hatalı okuyabiliyor geçen gün bir arkadaşımızın aracı sabahları geç çalışıyordu bilgisayarda her hangi bir hata vermiyor evap n80 valfinin hortumunu çıkarıp sabah denediğimizde tek marşta çalıştı yani n80 bozuk olduğu halde vag com sağlam olarak görüyor.

Aklıma gelen üç ihtimal!!!
1-Statik elektrik etkilenmesi
2-Hararet müşürü arızalı
3-Hararet müşürü tesisatı

Bu durumda akünün kutup başını söküp bir süre bekletip tekrar çalıştırmanı tavsiye ederim problem devam ederse hararet müşürünü değiştirir yenisini denerdim yine problem devam ederse hararet müşürünün tesisatını uçtan uca kontrol ederdim.

Geçmiş olsun Yağmur, umarım kısa sürede çözersin:)
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
679
Tepkime puanı
179
Şehir
Ankara
Çok teşekkürler, Anlamadığım tek şey bendeki sensör 2 pinli (bazı vw lerde 4 pin yani ikili sensör var) bu sensör tüm gün 89 civarı, az önce (21:10) de 2-3 saattir yatan aracın motor suyunu 42 olarak okudu (burası biraz şüpheli, aracı 17:45 de getirdim eve).. hal böyleyken yani sensör okurken nasıl böyle bir durum oluşuyor anlayamıyorum. Sabah dış ısıyı kontrol edip marş basmadan tekrar sensör doğru okuyor mu onu kontrol edeceğim...Bir ihtimal beklediğinde belli bir sıcaklık değerin altına düşmüyor olabilir.. Sabah görselleri paylaşımda bulunacağım.

-Diyelim ki sensör belli bir sıcaklıktan aşağı düşmüyor, bu sıcaklığımızda 40 olsun, tamam sabah zor çalışmaya sebep olabilir sıfıra yakın sıcaklıklarda. Fakat motor ısınınca mantıklı dereceler gösteriyor ama fişi takılıyken araç yine zor çalışıyor sökünce tek marş.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,549
Tepkime puanı
734
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Çok teşekkürler, Anlamadığım tek şey bendeki sensör 2 pinli (bazı vw lerde 4 pin yani ikili sensör var) bu sensör tüm gün 89 civarı, az önce (21:10) de 2-3 saattir yatan aracın motor suyunu 42 olarak okudu (burası biraz şüpheli, aracı 17:45 de getirdim eve).. hal böyleyken yani sensör okurken nasıl böyle bir durum oluşuyor anlayamıyorum. Sabah dış ısıyı kontrol edip marş basmadan tekrar sensör doğru okuyor mu onu kontrol edeceğim...Bir ihtimal beklediğinde belli bir sıcaklık değerin altına düşmüyor olabilir.. Sabah görselleri paylaşımda bulunacağım.

-Diyelim ki sensör belli bir sıcaklıktan aşağı düşmüyor, bu sıcaklığımızda 40 olsun, tamam sabah zor çalışmaya sebep olabilir sıfıra yakın sıcaklıklarda. Fakat motor ısınınca mantıklı dereceler gösteriyor ama fişi takılıyken araç yine zor çalışıyor sökünce tek marş.
Konuyu yorumlarken hararet müşürünü dört pinli olarak düşünmüştüm yinede yukarıda yazdıklarım bir kenarda dursun.
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
679
Tepkime puanı
179
Şehir
Ankara
Bazen vag com da hatalı okuyabiliyor geçen gün bir arkadaşımızın aracı sabahları geç çalışıyordu bilgisayarda her hangi bir hata vermiyor evap n80 valfinin hortumunu çıkarıp sabah denediğimizde tek marşta çalıştı yani n80 bozuk olduğu halde vag com sağlam olarak görüyor.

-Bu olay çok başıma geldi, bozul holduğu, vag-com dan değerlerine bakınca uçuk kaçık değerler gösterdiği veya hiö göstermediği halde arıza kodu düşürmeyen egzantrik devir sensörü, maf....

3-Hararet müşürü tesisatı

Buna pek ihtimal vermiyorum çünkü soketi sökünce sıcaklığı okuyamayınca sabit değer olan 126c ye anında fırlayıp fanları devreye sokuyor ecu.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,549
Tepkime puanı
734
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bazen şöyle bir şey olabiliyor hararet müşürü arızalandığında, sağlam gibi gözüksede ECU hafızasındaki önceki değeri referans alarak alır ve motor normal çalışmasına devam eder. Bu sebeple Ecu üzerindeki referans değerleri resetlemek için akünün kutup başını söküp bir süre bekleyip tekrar test etmek işe yarayabilir diye düşünüyorum...
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
679
Tepkime puanı
179
Şehir
Ankara
Ben şimdi hangisine inanayım? :ROFLMAO:

k.jpg


Yakıt sıcaklık sensörünü değiştireceğim o çok kolay, ne olur ne olmaz soğutma suyunu da değiştireceğim fakat Yağ sıcaklık sensörü nerede bilen var mı? Ben hiç görmedim böyle bir
sensör..


521af9fd-1525-4dba-875e-354d9e7fd357.jpg
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
679
Tepkime puanı
179
Şehir
Ankara
Vw ETKA, piyasa araştırması vs sonucu yağ sıcaklık müşürü diye bir parça bulamıyorum... ECU yağ sıcaklığını nereden okuyor bilen ?
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,873
Tepkime puanı
284
Yaş
34
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
benim gara dizelde söyle bir sıkıntı vardı ozamanlar
hararet müşürü fişi takılı iken kızdırmaları devreye sokmuyordu kontaga basınca ısık yanıyor hemen geri sönüyordu dogal olarakta bu havalarda mars uzuyordu kıkıkııkıkı hiç sevmedigim ses.
fişi cıkardıgımda ertesi sabah marsa oturdugumda kızdırma ısıgı bekliyor yanma odasını ıstıyor sonunda basınca direk alıyordu araba ne yaptık ne ettik sanayide kimseyi bulamadım bunlar böyle diyen oldu 4derecenin altına düşerse kızdırma yapar diyen oldu hepsi sallayıp durdu en son necdet abi rahmetli mustafa ustaya yönlendirdi adam ps bagladı bu araba zaten calısmaz ki dedi tamam bu iş bende dedi psden ayarlamıstı.
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
679
Tepkime puanı
179
Şehir
Ankara
Son gelişme:
Araç yağ sıcaklığını hararet müşüründen tahmin yürüterek okuyor. Bir tek araret müşürü fişi çekilince yağ sıcaklığı da düşüyor.

okaykay: Bu gün mehmet ile konuştum, kızdırma süresini uzatıyordu dedi mustafa usta. Eski 1.9 larda (alh vs) bu iş vcds'ten yapılıyor, fakat benim nesil motorda menüden görmeme rağmen buraya komut veremedim bir türlü...
 

marikan

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Şub 2015
Mesajlar
2,041
Tepkime puanı
57
Vcds’de hatalı değer olmaz. Olay şöyle olur. Bir sensörün okuma aralığı vardır. Eğerki sensör analog bir sensör ise bu aralığın dışına çıkmadığı sürece hata olarak algılayamaz. Aralığın dışana çıkma işi de analog sensör için zor. Hiç değer okuyamazsa yani sıfır olursa bu da okuma aralığına dahil olduğu için hata yine vermez. Bu gayet mantıklı.
Dijital sensörlerde ise böyle bir durum olmaz. En ufak veri hatası anında hata kaydı olarak düşer.
 

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
671
Tepkime puanı
89
Yaş
50
Şehir
istanbul
Fişi çıkarınca ecu muhtemelen hafızasındaki kayıtlı değere göre motoru çalıştırıyor olabilir .Fişi takınca bozuk sensör hatalı okuyup değerleri ve çalıştırmayı farklılaştırıyordur. Tsi lerde yağ sıcaklık sensörü yağ karterine monteli.
Dizelden anlamam ama harart müşürü normalden yüksek okuyorsa benzinlilerdeki gibi kuzdırma bujisini motor sıcak zaten diyerek çalıştırmıyordur bu mantıklı değilmi
 
Son düzenleme:

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
679
Tepkime puanı
179
Şehir
Ankara
Malesef hararet müşürü hatalı okumuyor (eski ve yeni, takılan).
 

gokhan7102

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
14
Tepkime puanı
8
Yaş
36
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Jetta
Mesleğiniz
Memur
İsim Soyisim
Gökhan Gök
Aracımda motor su sıcaklığı sensörü ile ilgili anlamadığım bir durum var... (kızdırma bujilerim yeni ve sağlam)
Vag-com , vas150 , delphi ds150 cihazların hiç birinde arıza kodu düşmüyor.

Semptomlar:

Motor su sıcaklık sensörü fişi takılı olursa:

-kızdırmalara elektrik gelmiyor
-soğukken zor çalışıyor
-sıcakken zor çalışıyor
-vcds'te ve gösterge panelinde motor su sıcaklığı, motor sıcakken 89-90 civarı, soğukken de olması gereken değeri okuyor.

Motor su sıcaklık sensörü fişi sökük olursa:

-kızdırmalara elektrik geliyor
-soğukken henüz denemedim
-sıcakken tek marş çalışıyor

Anlamadığım durum şu, vag-com da ve gösterge de motor su sıcaklığını neredeyse hatasız okurken, bu sensörün fişini sökünce aracın marş alması ve kızdırma bujilerine gelen beslemenin düzelmesi ne ile alakalı olabilir? ( sensör fişi sökükken olması gerektiği gibi hararet en yüksek değer olan 126 ya gelip fanlar çalışıyor ve hararet uyarı ışığı da yanıyor)
Hocam fiş takılı olduğunda hava sıcak olduğu için kızdırma devreye girmemiştir. Tamam havalar biraz soğuk bu aralar ama tam olarak kaç derecede devreye girdiğini bilemiyorum.
Fişi söktüğünüz zaman dediğinize göre araç 126 derece okuyorsa kızdırmanın devreye girmemesi lazım. Girdiğinden emin misiniz? Anlık yanıp sönme olabilir. Bunu gösterge panelinden mi takip ediyorsunuz?
Geç çalışma işi aracın km ve yaşına göre uzayabilir yada dizeller biraz hassastır krank sensörü, eksantrik sensörü vs. sensörlerin iyi okuyamamasından da kaynaklanabilir. Çalıştığından emin olun, temizlemeyi deneyin. Fişi sökünce çalışması yada takınca çalışmaması tesadüf olabilir?
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
679
Tepkime puanı
179
Şehir
Ankara
İlgi alakanız için çok teşekkür ederim.(y)

Dün tüm günümü bu sorunla uğraşarak geçirdim. Fişi sökünce kızdırmaların devreye girip girmediğini bir ucu şaseye bir ucu kızdırmalara gelen tesisata lamba bağlayarak bakıyorum. Fiş sökükken de normalde 0.0 sec olan kızdırma deviasyon değeri değişiyor bariz bir şekilde ve kızdırmalara 5-6 saniye elektrik gelmeye başıyor.



Ben kalite kontrol cihazları ortadaoğu ve Türkiye distribütörüyüm. (www.tiniusolsen.com www.sciteq.com vb) Sattığım cihazların montajı eğitimi vs tüm işlerini ben yapıyorum dolaysıyla elektrik mekanik hidrolik pnömatik gibi işlerle aram bir hayli iyi.

Aracın tandem sök tak, enjektör bakımlarında sökme takma, avans ayarı, trigeri senteye alma işlerini kendim emin olmak için kendim yapıyorum.

Tüm sensörlerm orjinal ve faal durumda.

Aracıma çok önem veriyorum, son 1 senede yaptıklarım ve yaptırdıklarım:

Silindir kapak sıfırlandı
Sekmanlar sıfır
krank yatakları sıfır
Egzantriği ve iticileri alalı 2 ay oldu (estaş, ina)
Turbom yazın revize edildi
Tandem pompam bakımlı
Emme manşfoldumda kurumdan eser yok zira tertemiz
Enjektörlerim geçen hafta sıfırlandı (dsla150P1247 bosch)
Triger setim pazartesi günü değişti (skf)
Tüm filtrelerim bosch
Tüm alt üst kapak takımım elring
Marş sürem gayet iyi
Aküm iyi durumda

Marş dinamomun marş devri gayet yeterli (bu son üçünü vw servislerden de doğruladım dün)
 
Son düzenleme:

gokhan7102

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
14
Tepkime puanı
8
Yaş
36
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Jetta
Mesleğiniz
Memur
İsim Soyisim
Gökhan Gök
Hocam geriye birtek yakıt pompası kalıyor galiba. Dizele pek aşina değilim benim araç TSİ. Ama sonuçta yakıtın püskürtülmesi için onun da bir basınca ihtiyacı var. Hatta bildiğim kadarıyla dizellerde basınç daha fazla olması gerekiyor. Birde enjektörlere gelen basıncı ölçmeyi deneyin derim.
 

Shaldos

vwTürk Üyesi
Katılım
4 Kas 2019
Mesajlar
12
Tepkime puanı
5
Yaş
36
Şehir
Tekirdağ
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Jetta 1.9 Tdi
Mesleğiniz
Özel Güvenlik
Aynı sorun benim 1.9 TDİ jettada var. Bxe motor kodlu önce 4 numaralı kızdırma bozuk çıktı lakin hata kodu vermemişti. Kızdırma değişti. Bu sefer elektrik gelmiyordu musurden kablo sokulunce iki fanda devreye giriyor elektrik geliyordu. Musurden dediler değiştirdik yine aynı. Göstergede ışıklar normal çalışıyor. Lakin araç +4 derecede buz gibi motora bile kızdırma açmıyor. Marş motoru marifeti ile çalışıyor. Oda marş motoruna yük bindiriyor. Bu yüzden Marş motoru dişlisi değiştirdim. Lakin halen kizdirmalara elektrik gelmiyor. Röle v.b. sağlam ama ısı müdüründen kabloyu sokmeden kizdirmalara elektrik gelmiyor. Sokup takincada 4 kızdırma için arıza atıyor hafızaya..
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
679
Tepkime puanı
179
Şehir
Ankara
Ben geçen hafta içi enjektörlerimi söküp tekrar bakıma verdim ve emanet bir takım enjektör taktım bakım süresinde aracımı kullanabileyim diye, şu an sabahları tek marş çalışıyor. 1 ay önce enjektör memeleri değişmişti, her halde ayarı düzgün yapamadılar. Şu an için geç çalışma problemini enjektöre bağlıyorum... bakalım kendi enjektörlerimi hafta içi alıp takacağım değişen bir şey olacak mı bildireceğim. (kızdırmalarım 5v beru merak eden varsa :) )
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
679
Tepkime puanı
179
Şehir
Ankara
Aracın bu problemi enjektörler memelerin yenilettikten sonra başlamıştı (orjinal Dsla1247) ben de aracı daha fazla kurcalamadan enjektörleri söküp bir defa daha bosch servisin yolunu tuttum, 2 enjektörümün kütükleri de yorulmuş onlar değişti ve sorun ortadan kalktı. Şu anda ankarada sabah araç tek marş çalışıyor.

WhatsApp Image 2020-01-10 at 07.27.11 (1).jpegWhatsApp Image 2020-01-10 at 07.27.11.jpeg
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,873
Tepkime puanı
284
Yaş
34
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
Aracın bu problemi enjektörler memelerin yenilettikten sonra başlamıştı (orjinal Dsla1247) ben de aracı daha fazla kurcalamadan enjektörleri söküp bir defa daha bosch servisin yolunu tuttum, 2 enjektörümün kütükleri de yorulmuş onlar değişti ve sorun ortadan kalktı. Şu anda ankarada sabah araç tek marş çalışıyor.

Ekli dosyayı görüntüle 2896Ekli dosyayı görüntüle 2897
keske hiçbirseyi bilmemek daha güzel takımlar olmasaydı elin anahtar tutmasaydı diyorum bazen kendi kendime rahat uyumama engel bu dediklerim
 
Üst Alt