Kapı Kilidi Tamiratı

istmar

vwTürk Üyesi
Katılım
25 May 2008
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Yaş
37
araç harekete geçtiğinde kapılar kilitleniyor fakat sağ arka kapının kilidi tekrar açılıyor. sonra tekrar kapanıyor. yol boyunca sürekli aç kapa yapıyor sizce bunu nasıl çözerim.. ben söksem yapbilirmiyim???
 

barokat

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
331
Tepkime puanı
0
araç harekete geçtiğinde kapılar kilitleniyor fakat sağ arka kapının kilidi tekrar açılıyor. sonra tekrar kapanıyor. yol boyunca sürekli aç kapa yapıyor sizce bunu nasıl çözerim.. ben söksem yapbilirmiyim???
Söylediğiniz arıza bizim yaşadığımız arızadan farklı gibi görünüyor. Aracın sağ arka kapısını açtığınızda iç aydınlatma lambaları yanıyor mu? Bunu bir kontrol edin.
 

mustafaata

vwTürk Üyesi
Katılım
12 Ağu 2008
Mesajlar
903
Tepkime puanı
0
araç harekete geçtiğinde kapılar kilitleniyor fakat sağ arka kapının kilidi tekrar açılıyor. sonra tekrar kapanıyor. yol boyunca sürekli aç kapa yapıyor sizce bunu nasıl çözerim.. ben söksem yapbilirmiyim???
benimde sol arka kapı kilidi aynı şekilde, takur tukur kilit sesiyle arabada gidiyoruz. benim kapıların araba çalışınca otomatik olarak kilitlenmesini nasil iptal edebilirz acaba eğer çözüm bulamazsam sonunda alarmı söküp atacam bu gidişle
 

Cartman06

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Nis 2008
Mesajlar
84
Tepkime puanı
0
Arkadaşlar benim Bora'nında şöför kapı swicth'inde lehim uçlarında temasızlık var gibi kapı açılınca lambalar yanmıyor hadi lambalar yanmasın problem değil ama araba, kapının açıldığını algılamadığından alarm tekrardan kapıları kilitliyor (kontağı çevirmemişsem), geçengün kapıyı yarım açarak elimle içerden ittirdim ışıklar yandı yani bi temasızlık sorunu var gibi buyüzden tamirata girmem gerekiyor fakat kapıyı sökmeyi bilmiyorum Bora'nında sökülüşü Passat'la aynımı acaba birbilene danışmak lazım sağı solu kırmak istemiyorumda, yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
 

burn59

vwTürk Üyesi
Katılım
24 Mar 2007
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Kilit mekanizmasını sökmek için; kapı döşemesi söküldükten sonra kapıyı komple kaplayan hoparlörede yataklık eden panelin, üst kısmına yakın 2 adet sağ ve sol tarafta kavonoz kapağı büyüklüğünde plastik siyah kapaklar var. Bu kapakları tırnağınızla çekip alıyorsunuz, sonra cam mekanizmasını hareket ettirerek ayaklarını bu kapakların olduğu yerdeki deliklere getiriyorsunuz. Sonra 10 lokma ile bu iki taraftaki deliklerden camı cam mekanizmasına bağlayan ayaklarından ayırmak için birkaç tur gevşetiyorsunuz. Sonra camı bir elinizle yerinde sabit tutarak cam mekanizmasını aşağı pozisyona indiriyorsunuz. Böylelikle cam mekanizmadan ayrılıyor. Elimizde boşta asılı kalan camı aracın kapı çelik barları dediğimiz kapı sacının arka orta kısmında bulunan çıkıntının üzerine koymak için üst kısmından biraz kendimize doğru çekip kasarak yavaş yavaş aşağı indirerek camın öbür ucunun çelik kuşağın üzerine oturmasını sağlıyoruz. Camı çelik kuşağın üzerine koyduktan sonra cam mekanizması panelinin civatalarını sökebilirsiniz. Bu arada kapı açma kolunun teli bu panelin üzerinden geçiyor. Geçme yerindeki lastiği de panelin iç kısmına iterek boşa çıkmasını sağlayın. Panelin civatalarını söktükten sonra paneli hafice kendinize doğru esneterek, kapı kilidine giren elektrik soketini elinizi panel ile kapı arasından sokarak sökün. Daha sonra kapının yan tarafına yani kilit mekanizmasının civatalarının olduğu yere geçin. Orada bir plastik kapak göreceksiniz, bu kapağı sökün altında T20 ile açılan bir vida olacak o vidayı boşa dönene kadar gevşetin. Daha sonra kapı kolu üzerinde anahtarın takıldığı kilit mekanizmasını aşağı yukarı hareketlerle sallayarak bir yandan da kendinize doğru çekin. Bu biraz uğraştırabilir. Yılmak yok aşağı yukarı sallayın ve kendinize doğru çekmeye devam edin. Kilit göbeği çıktıktan sonra kapı açma kolunun kilit göbeğine gelen iç kısmında kapı kilidinden gelen bir telin oraya tırnakla geçtiğini göreceksiniz. O tırnağı kapı kolundan ince bir tornavida yardımıyla ayırın. Bu işlemden sonra kapı kilidinin 2 adet civatasını sökün. Bu işlemden sonra tekrar kapının iç kısmına yani kapı panelinin olduğu kısma dönün. Kapı panelini 10 cm yukarı kaldırarak bir yandan da söktüğünüz kilidi tutarak malzemeleri dışarı alın. Kidili kapı içinden çıkardıktan sonra kilit üzerine takılı olan kilit mandalı rotunu kilit üzerinden ayırın. Artık elimizde nur topu gibi bir kapı kilidi mevcut.

http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/ bu link yukarıda anlattığım kilit mekanizmasının nasıl söküleceği konusunda resimli anlatım içeriyor. Anlattığım şekilde ben kendi aracımın kilidini söktüm. Bu işlemler yaklaşı olarak 40 dakikanızı alıyor, onun için bu soğuklarda dışarıda kilit sökmeye çalışmanızı tavsiye etmem yoksa benim gibi :36_11_23[1]: hasta olursunuz. Herkese keyifli forumlar.


hay allah razı olsun senden yaa ne zamandır bu kilidi nasıl sökerim diye arıyordum.Daha önce birkaç deneme yaptım en son denememde kilidin dışarıdan görünen vidalarında kaldım t45-t50 allen aldım fakat tutmadı bu vidaları sökmek için ne kullandığınıda yazarsan çok sevineceğim

bu sorunun en büyük kaynağıda oto yıkamacıların basınçlı suyu kilidin tam göbeğine tutması şu an 3 kapı +bagaj sviçlerim çalışmıyor
 

ustainci

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
226
Tepkime puanı
0
arkadaşlar bu konuyu açtığınız iyi olmuş.bendede benzer bir sorun var benim arka sağ kapı içten kitleme butonuna basıp kitledığimde tekrar açılıyor küt deyip atıyor.
ama tavan lambası ve kapı altı lambası normal çalışıyor.
dışardan kitlediğim zaman normal kitleniyor
bu arabada araba belli bir hıza ulaşınca kapıları kitleme özelliği varmış otomatik olarak
daha önceki sahibide bu sorun çıkınca bilgisayardan bu özelliği kaldırılar dedi.
yani otomatik olarak kitlenince yine tak deyip atıyormuş
buyüzden bu özelliği kaldırmışlar
benim düşüncem acaba lambaları kumanda eden siviç ayrı
kapının kitlendiği bilgisini kumanda eden siviç farklımıdır
görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim
 

ustainci

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
226
Tepkime puanı
0
arkadaşlar kapı alt lambasıda yanmıyormuş orda yanılmışım.
ama tavan lambası normal çalışıyor.
kapı açılınca yanıyor kapanınca sönüyor.
 

barokat

vwTürk Üyesi
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
331
Tepkime puanı
0
arkadaşlar kapı alt lambasıda yanmıyormuş orda yanılmışım.
ama tavan lambası normal çalışıyor.
kapı açılınca yanıyor kapanınca sönüyor.
Kapı altındaki lambanın ampulünü söküp tekrar içten kilitlemeyi dener misin?
 

elhak

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
bilgi için sağol deneyecem bakalım,usta 150 tl istedi....
 

elhak

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2011
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
sorunu burdaki anlatılanlarla hallettim teşekkürler
 

outlaw2

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Eyl 2012
Mesajlar
2,526
Tepkime puanı
0
benim aracınkide bozuldu ustaya 75 tl verdim yaptı :( servis 400tl istedi ;)
 

angara_lı

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Ocak 2013
Mesajlar
59
Tepkime puanı
1
benim sorunumda nerdeyse sizinkilerin aynısı bu pazar kapıyı sökeceğim yanlız ankara konya sokaktan aşağıdaki switcherden aldım 5-6 tane ne olur ne olmaz diye bu switchler kilidin içindeki switchlerle aynımıdır yada uyarmı bilgisi olan yardımcı olabilirmi?

 

MKIV

Ayrılmış Üye
Ayrılmış Üye
Katılım
20 Mar 2009
Mesajlar
1,563
Tepkime puanı
0
Yanlız bunlar su geçiriyor bilginiz olsun
 

angara_lı

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Ocak 2013
Mesajlar
59
Tepkime puanı
1
Yanlız bunlar su geçiriyor bilginiz olsun
aslında gözüm biraz korktu çok istekliydim kapıyı sökmeye tek korkum camı yerine otutturamazsam ve kapının kildi kitlenmezse diye switchlerin su geçirmesi önemli değil kilidin üstüne monte ettikten sonra üzerini ince bi tabaka akvaryum silikonu ile kaplamayı düşünüyorum ama sadece bi düşünce yarın kilidi söküp elime alınca başka bi yöntemde düşünebilirim
 

MKIV

Ayrılmış Üye
Ayrılmış Üye
Katılım
20 Mar 2009
Mesajlar
1,563
Tepkime puanı
0
Korkulacak birşey yok.İstanbulda su geçirmeyen switch satan biryer var.
 

angara_lı

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Ocak 2013
Mesajlar
59
Tepkime puanı
1
Korkulacak birşey yok.İstanbulda su geçirmeyen switch satan biryer var.
merhaba sorunu hallettim bu gün hallederkende tek sıkıntım benden önceki sahibinin kapı kilit civatalarını yalama yapmış olmasıydı kilidin içini açmam 10 dk toplamam 15 dk lehimlerini tazelemem 5 dk sürdü lakin kilit üzerindeki kaportadaki vidaları açmam tam 8 saat sürdü nerdeyse isyan edecektim bayağı bi sinir olmuştum neyse kilidi söktüğümde baktım ki lehimlerde ince çatlaklar vardı hepsini tazeledim ve geri topladım kilidi umutsuzdum birazda olmadı diye ya komple bozdum yada eskisi gibi çalışacak gibisinden düşünüyordum neyse taktım yerine kilidi 1 tanede uydurma civata ile sabitledim çünkü eski civataları yalama olduğundan kırarak çıkarabildim döşemeleri kabloları vs. taktım ben bile inanamadım olduğuna sanki sıfır kilit gibi çalışıyordu
 

gokhankuru

vwTürk Üyesi
Katılım
4 Eki 2014
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Üst Alt