• Sevgili üyelerimiz,
    Geçiş sürecinden sonra bazı üyelerimizin, profillerinde eksik bilgiler olduğu görülmektedir (yaşadığı şehir, otomobil marka, model gibi bilgiler) tüm üyelerimizin profillerini kontrol etmeleri rica olunur...
    Yeni Profil düzenlenmesi ile alakalı buraya tıklayarak Resimli anlatımı görebilirsiniz...

Hava Yastığı Nedir? Nasıl çalışır?

emcayi

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Tem 2009
Mesajlar
219
Tepkime puanı
0
çok yararlı bilgiler bunlar teşekkür ederizz :))
 

FENOMEN

vwTürk Üyesi
Katılım
6 Şub 2010
Mesajlar
966
Tepkime puanı
0
Yaş
50
bende 14 mayıs saat 2009 saat 16.oo sularında köyceğiz kocabel mevkiinde 2 arkadaş daha vardı ve arkadaşım kullanıyordu virajı 100 km hızla alabilirmiyim acaba dedi ve alamadı,araç olduğu yerde 360 c dönerek manevrasını tamamladı ve ondan sonra takla atarak yol kenarındaki bariyerlere çarptı ve hızını alamıyarak dağa çarptı ondan sonra durabildi.Emniyet kemerleri takılıydı bizde arkadaki arkadaşda takılı değildi Allah korudu ve bişicikler olmadan burnumuz bile kanamadan çıktık.seat toledo 2002 model bir araçtı.O gün anladım ne kadar önemli olduğunu emniyet kemerinin.
 

Wvcars

vwTürk Üyesi
Katılım
16 May 2017
Mesajlar
87
Tepkime puanı
1
Hava Yastığı (AirBag) Nedir?

Hava yastığı, çarpışma esnasında araç içinde bulunan kişilerin en az zararla kazayı atlatması için kurulmuş bir sistemdir. Genellikle ince naylondan veya hava yastıkları için özel üretilmiş kumaşlardan yapılır. İlk üretildiği günden bu yana belki de milyonlarca insanın hayatını kurtarmıştır. Milyonlarca insanın da sakat kalmasına mani olmuştur.

Hava Yastığı (AirBag) Nasıl Çalışır?

Arabanın ön tarafına yerleştirilen çok aşırı hassas sensörler vardır. Bu sensörler, kaza anında büyük bir hızla bu yastıklara “harekete geç” komutu gönderirler. Bu sensörlerin hassaslığı o kadar güçlüdür ki, sadece 15 km hızdaki bir çarpışmanızda bile hemen harekete geçerler. Aslında, hava yastıkları, balonlar gibi içerisine havanın ya da gazın doldurulmasıyla şişmezler. Farklı bir çalışma sistemleri vardır. Bir kimyasal reaksiyon sonucu, otomatik olarak şişerler.

Hava yastığı sisteminde, “Sodyum Azide (NaN3)” denen bir madde vardır. Aslında buna, sistemin temel maddesi diyebiliriz. İşte bu madde çok yüksek bir ısı aldığı zaman aniden molekülleri birbirinden ayrılır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Basit bir hesapla söylersek, 150 gram Sodyum Azide ısıtıldığı zaman, yaklaşık olarak 77 litre nitrojen açığa çıkar. İşte, hava yastığını şişiren asıl madde, bu nitrojendir. Tehlike anında öndeki sensörlerden gelen komutla Sodyum Azide’nin aniden çok yüksek bir ısıya çıkartılmasının ardından açığa çıkan nitrojenler, çok hızlı bir şekilde hava yastığını şişirir.

Yukarıda saydığımız bu komplike işlemlerin süresi yaklaşık ne kadardır biliyor musunuz? Sadece 30 milisaniye. Yani; 0.030 saniye. Büyük bir kazadan, hafif sıyrıklarla kurtuldunuz demektir bu. Ya da, burnunuz bile kanamadan.

Ancak, zamanla şöyle bir risk açığa çıkmıştır. Şişen hava yastıkları sürücü ve yolcuları belki büyük bir darbeden koruyor ama, bu sefer de yüzlerine aşırı basınç yaptığından dolayı onların nefes almasını engelliyor ve boğularak ölmelerine sebep olabiliyordu. Zamanla bunun da tedbiri alındı. Yastık üzerine, özel delikler konuldu ve şiştikten yaklaşık 1-2 saniye sonra otomatikmen sönmesinin yolu bulundu. Bu şekilde, araçta bulunanların boğulma riskinin de önüne geçildi. Bakalım bundan sonra ne tür gelişmeleri takip edeceğiz…

Bilgihanem.com
 
Üst Alt