Golf 5 1.6 fsi yağ kaçağı sorunu yardım lütfen!! (Çözüldü)

optimistic

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Eki 2021
Mesajlar
76
Tepkime puanı
21
Yaş
39
Şehir
Aksaray
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf 5 1.6 fsi
Mesleğiniz
Serbest Meslek
Merhaba arkadaşlar.

Aracımda yağ eksiltme durumu söz konusu.

Hafta sonu aracın yağ çubugunu çekip yağ seviyesini kontrol edeyim dedim. Yağ çubugunda yağ seviyesi alttaki çentik hizasında yani yağ eksilmiş.

Ayrıca şöyle bir durum var gördüğüm kadarıyla. Aracın bujilerinin olduğu oluk şeklindeki alanda yani kulbültör kapağının üstündeki buji yuvalarının kenarlarında su şeklinde yağ birikintisi var. Bu yağ buji deliklerinin kenarları 2-3mm çıkıntılı olduğu için buji deliklerine girmemiş ama deliklerin etrafı su şeklinde yeni dökülmüş gibi yağ vardı ayrıca kaputu açıp araca karşıdan baktıgınızda bakan kişiye göre motorun sağ ön köşesinden aşağıya dogru oradanda en alttaki plastik karter muhafazasının üzerine kadar inmiş akan yağ.

Motorun ön sağ köşe bölümünden aşağı doğru inerken çeşitli hortumlar borular var onlarda ıslak görünüyor ilk etapta direk bakan kişinin gözüne orası çarptıgı için sanki o bölgede kaçar varmış gibi geliyor.

Bu yağ kaçağının alt tarafta olupta tazyikle kulbültör kapağının üstüne atması gibi bir durum olacağını pek sanmıyorum öyle bir durum olsa motor üstüne takılan hava filtresinin içinde bulundu plastik üzerinde FSI yazan motor üst plastik kapağının alt yüzeyinde illaki yağ sıçramaları olurdu ama FSI yazan hava filtresi plastik motor kapağının alt yüzeyinde böyle bir yağ sıçrama izi yok.

Bundan yaklaşık 1 ay önce aracım sarı yağ lambası ikaz ışığını yakmıştı o zaman kontrol ettiğimde de yağ seviyesi şu anki seviyenin bir tık altındaydı en son bakımdan kalan yağı üzerine ekleyerek normal seviyeye gelmesini sağlamıştım. Dedim heralde azda olsa yağ eksiltme yaptı yada yağı değişen servis elemanı olması gereken seviyenin biraz altında koydu yağı dedim.

O zamandan beri şehir içi sakin kullanımlar yaparak ara ara yağ seviyesini kontrol ediyordum ama herhangi bir gözle görülür eksiltme yoktu.

Evelki gün yani cumartesi günü 90-100 km lik bir yol yaptım bu yolculukta ortalama 140-150km civarı hızlarla seyrettiğim için aracı haliyle biraz sıkıştırmış oldum.

Dünde tekrar yağ seviyesini kontrol edeyim diye kaputu açtığımda yukarıdaki bahsettiğim manzara ile karşılaştım.

Bu konu hakkında acaba yağ kaçağının nereden kaynaklanabileceği yönünde tecrübelerini yada bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim.

Benim tahminim motor yağ dolum kapağından bu yağı kaçırıyor olabileceği aklıma geliyor. Çünkü kulbültör kapağı üstündeki bujilerin deliklerin etrafındaki yatay oluğa yağ birikmesini başka bir şeyin yapabileceğini sanmıyorum.

Birde şöyle bir durum var motor yağ dolum kapağının ordan kaçırmış olsa bile motor yağ dolum ağzının hemen yanında buji yuvalarının olduğu bölüme yağın akması aşağıda ekledim resimde kırmız ile solda işaretlediğim yer motor bloğu ile yağ dolum hazanesinin birbirine montajlandığı ek yeri var ve burası yuakrı doğru çıkıntılı yani yağın ordan bujilerin olduğu yere sızması pek mümkün değil gibi.

Dün akşamüstü bu manzara ile karşılaşınca açıkcası motor yağ dolum kapağının etrafını kontrol etmek aklıma gelmedi.

Aşağıdaki resimde soldaki kırmızı ile işaretli olan yer yağ dolum kapağı ile bujilerin olduğu yuvanın arasındaki çıkıntıyı gösterdim buradan nujilerin olduğu yere yap sızabilirmi? Sağdaki kırmızı ile işaretli yerde yağın bulunup aşağı doğru aktığı bölge. Yada aşağı doğru aktığı bölgedede bir kaçak var ama sanki yukarıdaki yağ aşağı akmış gibi bir izlenim var.

Hatta babamla birlikte sağdan aşağı aktığı yerde hemen hava giriş borusunun altında kauçuk bir hortum vardı dışı baya ıslaktı dedik heralde buradan kaçırıyor hortumun kelepçesini gevşetip çıkarmaya çalışırken içinden kırmızı antifirizli su gelmeye başlayınca hemen yerine taktık.

Birde daha önceki seviyesi tam olarak neredeydi bilemiyorum ama motor soğutma suyu seviyesi haznedeki seviyesi max min çizgilerine göre hemen min çizgisinin bir tık üstündeydi.

Bütün detayları belirtmeye çalıştım arkadaşlar. Hafta sonu aracı biraz performanslı kullanıp sıkıştırdıgım için 1 ay önceki yağ eksilmesi ve üzerine tekrar yağ ekleyip 1 aydır eksilmeden kullanım sonrası araç sıkıştığından bariz bir şekilde yağı kaçırmış. Şuan için yağ lambasında yanma gibi bir durum yok.

Cumartesi günü izinli olduğum için o gün aracı sıkıştırmadan 45km mesafe yapıp sanayideki ustama göstereceğim.

Konuyla ilgili yorumlarınız ve çözüm önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Inked1_LI.jpg
 

optimistic

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Eki 2021
Mesajlar
76
Tepkime puanı
21
Yaş
39
Şehir
Aksaray
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf 5 1.6 fsi
Mesleğiniz
Serbest Meslek
Arkadaşlar hiçmi yardımcı olabilecek yada öneride bulunabilecek biri yok :(
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
1,057
Tepkime puanı
450
Şehir
Ankara
Bu forumda diğer forumlarda olduğu gibi geyik olsun diye mesaj atan pek olmaz, bilen biri burayı okuyunca eminim yardımcı olacaktır (y)(y)(y)
 

optimistic

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Eki 2021
Mesajlar
76
Tepkime puanı
21
Yaş
39
Şehir
Aksaray
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf 5 1.6 fsi
Mesleğiniz
Serbest Meslek

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
621
Tepkime puanı
188
Şehir
Rize
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Bilgi işlem
Merhaba,
Yağ kaçağı bir çok yerden olabilir, kirli halde tespit etmek zor. yağlı yerleri temizleyip sık aralıklarla yağın geldiği yeri tespit etmeye çalışın buji yuvalarına üstten mi yağ geliyor yoksa alttan motor mu basıyor anlamak için buji sökülüp ucuna bakılabilir bujinin ucu yağlanıyorsa kötü bir durum, aslında buji ucu yağlanıyorsa motor saçmalar tekler hoplar v.s
Külbütör kapak contası olası şüpheliler arasında..
 

entwicklung

VWTURK Gold Member
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
5,979
Tepkime puanı
50
FSI yağ eksiltir normaldir. Sıfırken de eksiltiyordu karakteri böyle.
Oranı kullandığınız motor yağına göre azalabilir artabilir.

Normal kullanımda kabaca 15bin KM'de 1 litre veya biraz fazlası kadar eksiltebilir. Sıkıştırarak uzun yolda giderseniz çok daha hızlı eksiltir.
0W30'da 5W30'a nazaran eksiltme daha süratli olur.
5w30 Castrol Edge'den ben memnunum. Bagajım'da 1LT'lik şişe hep durur. Genelde iki bakım arasında 2 kez yağ eklenmesini ister, toplam 1LT'ye denk gelir.

Motor üzerinde gördüğünüzü söylediğiniz yağ belki taze olmayabilir, bakımda yapılan bir hata ile dökülmüş olabilir v.s. En sağlıklısı motoru temizlemek sonra kaçak var mı kontrol etmek. Bilinen kronik bir yağ kaçırma sorunu yok bu motorun.

1.6FSI'ın toplam yağ kapasitesi 3,6LT'dir. Yağı sakın fazla eklemeyin. Yağ eklerken yağ çubuğundaki maximum işaretinin altında hatta ortalarda kalın, yoksa Katalizöre zarar verirsiniz.
 
Son düzenleme:

optimistic

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Eki 2021
Mesajlar
76
Tepkime puanı
21
Yaş
39
Şehir
Aksaray
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf 5 1.6 fsi
Mesleğiniz
Serbest Meslek
Merhaba,
Yağ kaçağı bir çok yerden olabilir, kirli halde tespit etmek zor. yağlı yerleri temizleyip sık aralıklarla yağın geldiği yeri tespit etmeye çalışın buji yuvalarına üstten mi yağ geliyor yoksa alttan motor mu basıyor anlamak için buji sökülüp ucuna bakılabilir bujinin ucu yağlanıyorsa kötü bir durum, aslında buji ucu yağlanıyorsa motor saçmalar tekler hoplar v.s
Külbütör kapak contası olası şüpheliler arasında..
Hocam motorun çalışmasında bir anormallik yok, cumartesi günü baktıracağım inşallah çok masraf açmaz..
 

optimistic

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Eki 2021
Mesajlar
76
Tepkime puanı
21
Yaş
39
Şehir
Aksaray
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf 5 1.6 fsi
Mesleğiniz
Serbest Meslek
FSI yağ eksiltir normaldir. Sıfırken de eksiltiyordu karakteri böyle.
Oranı kullandığınız motor yağına göre azalabilir artabilir.

Normal kullanımda kabaca 15bin KM'de 1 litre veya biraz fazlası kadar eksiltebilir. Sıkıştırarak uzun yolda giderseniz çok daha hızlı eksiltir.
0W30'da 5W30'a nazaran eksiltme daha süratli olur.
5w30 Castrol Edge'den ben memnunum. Bagajım'da 1LT'lik şişe hep durur. Genelde iki bakım arasında 2 kez yağ eklenmesini ister, toplam 1LT'ye denk gelir.

Motor üzerinde gördüğünüzü söylediğiniz yağ belki taze olmayabilir, bakımda yapılan bir hata ile dökülmüş olabilir v.s. En sağlıklısı motoru temizlemek sonra kaçak var mı kontrol etmek. Bilinen kronik bir yağ kaçırma sorunu yok bu motorun.

1.6FSI'ın toplam yağ kapasitesi 3,6LT'dir. Yağı sakın fazla eklemeyin. Yağ eklerken yağ çubuğundaki maximum işaretinin altında hatta ortalarda kalın, yoksa Katalizöre zarar verirsiniz.
Hocam geçen ay sarı yağ lambası ışığı yakmıştı. Sonrasında eksilttiğini görmüştüm ve üzerine eksik kısım kadar eklemiş normal seviyeye gelmesini sağlamıştım. Dediğim gibi cumartesi günü biraz süratli gidince yine dışarı yağ sızdırmış. Motor kulbultor kapağı üzerindeki yağ tazeydi hocam yani yeni oraya döküldüğü belliydi eski yağ olsa toz yada dış etkenlerden dolayı kirlenirdi ama bu normal yağ çubugundan baktıgınızda gördüğünüz tazelikteydi hatta 1-2mm kalınlığında su şeklinde dediğim bölgede duruyordu aşağı akmamış olan kalan kısım yani. Artık cumartesi günü ustaya göstereceğim inşallah çok masraf çıakrmaz.
 

optimistic

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Eki 2021
Mesajlar
76
Tepkime puanı
21
Yaş
39
Şehir
Aksaray
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf 5 1.6 fsi
Mesleğiniz
Serbest Meslek
Merhaba arkadaşlar hafta sonu aracı ustaya gösterdim ve kaçağın sebebini bulduk ve gerekli onarım yapıldı. Başına bu tarz bir durum gelen olursa diye bilgi amaçlı yazıyorum.

Aşağıdaki resimdede görüldüğü üzere motorun üzerindeki yağ dolum ağzının hemen yanında eksantirik mili devir sensörü var elektriksel soketli bir parça. O parçanın yuvasına oturduğu yerdeki yani sensörün üzerindeki oring yada keçe zamanla özelliğini yitirmiş dibinden yağ sızdırmış motor kulbultör kapağı üzerine. Eksantirik mili devir sensörü sağlam olduğu için sadece oringini değiştirerek tekrar yerine montajı yapıldı ve yağ kaçağı kesilmiş oldu.


Eksantirik mili devir sensörü resmi (fotoğrafta kırmızı ok ile gösterilen değiştirilen o ring)

InkedIMG-2493797873267201754_LI.jpg

Eksantirik devir mili sensörünün motor üzerindeki yeri;

3333.jpg

4444.jpg
 

06kazanli

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Tem 2022
Mesajlar
30
Tepkime puanı
11
Yaş
40
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
WV jetta
Aracınızın Modeli
2011
Mesleğiniz
Serbest
Merhaba arkadaşlar hafta sonu aracı ustaya gösterdim ve kaçağın sebebini bulduk ve gerekli onarım yapıldı. Başına bu tarz bir durum gelen olursa diye bilgi amaçlı yazıyorum.

Aşağıdaki resimdede görüldüğü üzere motorun üzerindeki yağ dolum ağzının hemen yanında eksantirik mili devir sensörü var elektriksel soketli bir parça. O parçanın yuvasına oturduğu yerdeki yani sensörün üzerindeki oring yada keçe zamanla özelliğini yitirmiş dibinden yağ sızdırmış motor kulbultör kapağı üzerine. Eksantirik mili devir sensörü sağlam olduğu için sadece oringini değiştirerek tekrar yerine montajı yapıldı ve yağ kaçağı kesilmiş oldu.


Eksantirik mili devir sensörü resmi (fotoğrafta kırmızı ok ile gösterilen değiştirilen o ring)

Ekli dosyayı görüntüle 5906

Eksantirik devir mili sensörünün motor üzerindeki yeri;

Ekli dosyayı görüntüle 5907

Ekli dosyayı görüntüle 5908
Geçmiş olsun. Başka kaçak yoktur inşallah.
 

optimistic

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Eki 2021
Mesajlar
76
Tepkime puanı
21
Yaş
39
Şehir
Aksaray
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Golf 5 1.6 fsi
Mesleğiniz
Serbest Meslek
Geçmiş olsun. Başka kaçak yoktur inşallah.
Sağolun hocam. Başka kaçak yok inşallahta olmaz. O ring değiştirdikten sonra eve giderken biraz aracı bir 5-10dk sıkıştırdım 170-180km hızla biraz yolculuk yaptım eve gelip tekrar kontrol ettiğimde sensörün orda herhangi bir yağ kaçırma yada başka bir yerinde bir kaçağa rastlamadım. Zaten o ring değişimi yapıldıktan sonra balata spreyi ile motor üzerindeki akan yağları temizlemiştik. Eve gelip kontrol ettiğimde herhangi bir yerinde akma yada kaçak izine rastlamadım.
 

mehmetavci

vwTürk Üyesi
Katılım
12 Eki 2014
Mesajlar
289
Tepkime puanı
18
FSI yağ eksiltir normaldir. Sıfırken de eksiltiyordu karakteri böyle.
Oranı kullandığınız motor yağına göre azalabilir artabilir.

Normal kullanımda kabaca 15bin KM'de 1 litre veya biraz fazlası kadar eksiltebilir. Sıkıştırarak uzun yolda giderseniz çok daha hızlı eksiltir.
0W30'da 5W30'a nazaran eksiltme daha süratli olur.
5w30 Castrol Edge'den ben memnunum. Bagajım'da 1LT'lik şişe hep durur. Genelde iki bakım arasında 2 kez yağ eklenmesini ister, toplam 1LT'ye denk gelir.

Motor üzerinde gördüğünüzü söylediğiniz yağ belki taze olmayabilir, bakımda yapılan bir hata ile dökülmüş olabilir v.s. En sağlıklısı motoru temizlemek sonra kaçak var mı kontrol etmek. Bilinen kronik bir yağ kaçırma sorunu yok bu motorun.

1.6FSI'ın toplam yağ kapasitesi 3,6LT'dir. Yağı sakın fazla eklemeyin. Yağ eklerken yağ çubuğundaki maximum işaretinin altında hatta ortalarda kalın, yoksa Katalizöre zarar verirsiniz.
Merhaba entwicklung ; 15 Yıldır aynı FSI yi kullanıyorum 5-30 yada 5-40 Mobil yağ kullanırım, şimdiye kadar hiç yağ eksilttiğini görmedim. Yazdıklarınızı okuyunca şaşırdım !
 

entwicklung

VWTURK Gold Member
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
5,979
Tepkime puanı
50
Merhaba entwicklung ; 15 Yıldır aynı FSI yi kullanıyorum 5-30 yada 5-40 Mobil yağ kullanırım, şimdiye kadar hiç yağ eksilttiğini görmedim. Yazdıklarınızı okuyunca şaşırdım !
Mobil hiç kullanmadım hep Castrol Edge. Belki Mobil daha az eksiliyordur. Hatalı yorum da yapıyor olabilirim kendi deneyimlerime göre yazdım. Sizinki de iyi bir örnek.
 
Üst Alt