Fiberglass Cerrahisi Body Kit Estetiği Yapımı

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,715
Tepkime puanı
136
Şehir
Trabzon
Her şey Projekt Zwo markasının olağanüstü Body Kit sistemine merakımla başladı. Eskiler iyi bilir. T4'lerin ilk çıktıkları zamanlarda spor panjur, BMW E30 farlarıyla yapılmış farlar, çamurluk ağzı dodikler, tampon seti ve vites kolu kutusu ile çok popüler bir setti. Ülkemizde de Projekt Zwo'nun bayiliği vardı. 2000 yılında gördüğüm T4'lere hasta olmuştum. Geçen sene şans eseri bir set buldum fakat ne tamponlar uydu ne de çamurluk ağızları. Seti çöpe atmak istemiyordum. En azından ön tamponu. Ön tamponu 2,3 parçaya böldükten sonra kendim göz kararı ayarlayıp yeniden birleştirdim, sonrası macun ve bol zımpara. Araca olmayan tampon bir şekilde oldu. Ama panjurun görüntüsünü beğenmiyordum. Çıkıntılıydı ve şekli ovalimsi değildi. Ona da müdahele ettim. İşte yaptığım çalışma.
Malzemeler:
Fiber macunu ya da çelik macun. ''Fiber macunu kırılan yüzeylerde öneririm, içinde fiber parçacıkları var.''
Polyester cam elyafı, polyester, sertleştirici, dondurucu. Önce Projekt Zwo setin orijinal halini görelim. Ne yazık ki görsellerde normal kasaları bulamadım. 97 altı modellerin var ama 96 üstü yok. Almış olduğum ve araca uymayan set aşağıda. Bir de çıkma aldığım mavi panjur o hiç olmadı. Beyaz panjuru da bir arkadaştan satın almıştım. Mavi panjur çöp oldu. Tamponu sol ve sağ köşeden yukarıdan aşağıya, üstten boylamasına kesmiştim. O fotoğrafları bulursam eklerim, ama aşağıda bozuk yüzeyi görebilirsiniz.
Ve işlemler.
Macun zımpara işlemleri
 

Ekli dosyalar

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,715
Tepkime puanı
136
Şehir
Trabzon
Ve panjur işlemleri
Orijinal model örnek alınarak düzeltme işlemi yapılmıştır. Üstteki fotoğrafa dikkatli bakarsanız kavisleri fark edersiniz. Oyun hamurunu kalıp amaçlı kullandım. Hamurla doldurduğum yeri kesip oyun hamuru ile şekil verdim. Üst tarafı da keserek göz kararı şekil verdim, orayı da polyester ile doldurup bol bol taşladım.
 

Ekli dosyalar

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,715
Tepkime puanı
136
Şehir
Trabzon
Unutmadan orijinalinde olmayan motor bölümü panjur ayaklarını da kendim yaptım. Ayakları aracın ön panelinde bulunan orijinal civatalara vidaladım.
 

Ekli dosyalar

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,715
Tepkime puanı
136
Şehir
Trabzon
Son hali de bu. Demirci bir arkadaşım var sağ olsun, boya işini ona yaptırdım. Tam aklımda kalmadı sanırım 300 gram boyaya 1 çay bardağı sertleştirici katıyorduk. Macun, zımpara işleri de bana ait. İşin en zor kısmı da o zaten. Boyacıya gidip tamponun yanına macun çektirmiştim, fakat boyacı hatayı kapatmak için tamponun yan tarafında bulunan kavisi dümdüz yapmıştı, o yüzden ben orijinali gibi olsun diye çok uğraşıp yeniden macun çektim. 1 kg boya 60 TL. 1 kg astar 50- 60 TL. Sertleştirici 500 gram 35 TL. Biz en fazla 100- 150 gram kullandık. Astarın 600-700 gramı duruyor. ön panjur, far kapakları, ön spor tampon, ön ve arka orijinal tampona hemen hemen 750 gram boya gitti. Astarı ön tampon hariç biraz az kullandık. Hatta orijinal tampona astar vurmadım. ilk gün astarlama sonraki gün boyama.
 

Ekli dosyalar

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,715
Tepkime puanı
136
Şehir
Trabzon
Son olarak arka tampon var. Onunla fazla uğraşmak istemedim o yüzden orijinal tampon üzerinde çalışıp modifiye tamponun aynısını yapmayı düşünüyorum. Çünkü tampon oturmuyor ve ne kadar kesip biçsem de bir taraftan yamuk duruyor, kedi gözleri yamuk duruyor. Uğraşsam yaparım ama çok zaman alacak bir işlem. En iyisi sıfırdan yapmak.
 

Ekli dosyalar

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,596
Tepkime puanı
489
Emek var bu işte gerçekten. Ben nedense plastik harici ürünleri kullanmasını beceremem gibi geliyor
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,715
Tepkime puanı
136
Şehir
Trabzon
Emek var bu işte gerçekten. Ben nedense plastik harici ürünleri kullanmasını beceremem gibi geliyor
Gerçekten emek ve zaman isteyen bir iş. Bazen ''artık yeter, çöpe atayım gitsin'' dediğiniz zamanlar da oluyor. Ama hiç pes etmedim ve en sonunda oldu. Tek anlayamadığım şey: Bu parçaları araca nasıl monte ettiler, ben o kadar uğraştım uymadı, kesip biçerek uydurdum.

Arka tamponu denedim fakat o kadar uğraşmaktan ise orijinal tampon üzerinden kalıp çıkartıp yapmak daha mantıklı geldi. Yakında o işe de başlayabilirim.
 
Üst Alt