ECU - Beyin resetleme işlemi fotoğraflı anlatımı (ECU sökülerek)

EmrE

VWTURK Gold Member
Katılım
25 Eki 2005
Mesajlar
5,489
Tepkime puanı
0
Yaş
37
Arkadaşlar,

Bir beyin resetleme işlemiyle karşınızdayım:)

Aküyü sökerek veya direk ECU'yu sökerek bunu yapmak mümkün. Aslında herkes de farklı birşeyler söylüyor. Şimdi öncelikle ECU'yu sökerek nasıl yapacağınıza bakalım, ayrı bir konuda da akü sökerek yapılacak olanları ve adaptasyon prosedürlerini anlatırım ileride. Ben niye böyle birşey yapayım ki derseniz, benim gibi Vag-Com kurcalarken biryerleri bozduysanız, ECU resetleyip fabrika ayarlarına dönme isteğiniz olabilir mesela:)Tabi bunların işlerliği ve işlevleri konusunda %100 bir garanti yok.Deneyelim yahu ne olur ki en fazla diyerek düzeltme umuduyla yapılan bir işlemdir. Sorumluluk kabul edilmez:)İşe yarayabilir de yaramayabilirde.. Tekrar ediyorum, adaptasyon prosedürlerini uygulamak gerekebilir, denemedim.. Belki de gerekiyordu.. O nedenle 1-2 şey bozuk kalmış olabilir hala zaman içinde göreceğim. Ancak arabanın çalışmasını düzelttiğini söyleyebilirin. Konfor modülü ayarları içinde üzerinde çalışmak gerekiyor biraz.

Bu işleme başlamak için tek bir detay var, kontağınız kapalı olsun, alın anahtarı cebinize koyun...

İşlem sonucunda ise başka bir detay var;

- ECU'yu yerine takıp topladığınızda, aracın kontağını açın ama çalıştırmayın, yaklaşık 2 dakika o halde bekleyin. Söylenenlere göre boğaz kelebeğinin adaptasoyunu kendisi yapıyormuş ama ben maalesef takip etmeyi unuttum, sadece kotnağı açıp bekledim.

Tabi bahsettiğim gibi akü söküldüğünde yapılan ve uygulanan bir prosedür var ama direk ECU söküldüğünde gerek olmadığını söylediler bende yapmadım. Ama gerekiyorsa olabilir. Başka bir konuda yazarım.


UYGULAMA
-------------------------------------------------------------------
Kaputu açtığınızda, A4 için cam dibinde sağ üstte bulunan, kendi aracınızda da camım hemen önünde görebileceğinib bir yerde buna benzer bir kutuya rastlayacaksınız. Fotoğraf 3 tanesi görünmesine rağmen, 4 adet vidası var, fazla güneşten tutturamamışım görüntüyü, 8'lik anahtarla bu 4 civatayı açıyorsunuz öncelikle.



Kapağı kaldırdığınızda karşınızda böyle bir görüntü olacak. ECU'nun üzerindeki onu sabitleyen metal parçayı, iki tarafından birinden bir tornavida yardımıyla biraz oynattığınızda zaten kendinizi bırakacaktır. Açtığınızda yakından bakarsanız zaten tutan tırnakları görürsünüz kolaylıkla. Alın bir kenara güzelde koyun. Yanda tutunduğu plastik parçalara özen gösterin..

,

Üstteki metalide söktüğünüzde artık boşta duruyor olacak ECU, aşağıda gösterdiğin gibi iki tarafında da mandal var soketleri tutturan. Onları çekiyorsunuz yanlara doğru. Yine dikkatli olun, biraz güç isteyebilir ama kırmayın. Zaten bu mandalı çektiğinizde soket kendini bırakacaktır. Diğer tarafta da aynısını uygulayın.



Mandalların çekilmiş hali bu şekilde olacak örnek olsun diye koydum.



Eğer sadece reset değil, ben birde içini açıp bakayım bir kopmuş lehimi var mı, tyanmış kararmış bir yeri var mı derseniz, işaretlediğim 4 adey vidayı söküyorsunuz. Tabi bu fotoğrafta vidalar arka tarafında kalmış kapağın, bunu koyacağımı düşünmediğimden bu konuya, çekmemiştim fotoğrafını tabi bu esnada kapağın üstünde aracınız beyin numarasını da görebiliyorsunuz. Açmışken bir kenara not edin isterseniz.(8D0 907 558 E olan numara bendeki)



Kutunun içinde aşağıda gördüğünüz gibi bulunan kartlar var. Eğer ben anlarım diyorsanız derinlemesine inceleyin. Yok zaten anlamam diyorsanız dediğim gibi gözünüze çarpan birşey var mı yok mu ona bir bakın. Bir yanık, lehimlerde bir zayıflık vs.





Toplaması da baştan başladığınız sıranın aynısını geriye doğru uygulayarak yapılacak arkadaşlar. Toplamadan önce 10 dakika civarı bekleyin.

Kendi elinizde varsa Vag-Com ile bağlayıp kontrolleri yapın, siz yapamıyorsanız her ihtimale karşı herhangi bir yerde bilgisayara bağlatıp kontrol edin.

Uygulamayı ben yapsam da, bilgi-belge-destek konularındaki katkıları için de Altuğ'a teşekkür ederim. Ayrıca arada bir arayıp "Abi ne yapsak acaba?" dediğimde cevap vermekten hiç bıkmayan Muzaffer Abi'ye de tekrardan teşekkür ederim.
 

Grey

1
Forum Sorumlusu
Katılım
2 Haz 2006
Mesajlar
6,898
Tepkime puanı
3
Yaş
41
Emeğine sağlık Emreciğim :tebrik:
 

t&q

vwTürk Üyesi
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
2,471
Tepkime puanı
0
Yaş
38
Bakalim daha nereleri bozacaksin:D
 

Uyguntin

1
Forum Sorumlusu
Katılım
19 Nis 2005
Mesajlar
28,952
Tepkime puanı
2
Yaş
53
"Bir musibet bin nasihatten iyidir" lafı boşuna söylenmemiş :)...

Ellerine sağlık Emre'ciğim..
 

Altug

1
VWTURK Gold Member
Katılım
29 Eki 2006
Mesajlar
10,934
Tepkime puanı
2
Manuel olarak 2 kere Ecu'yu resetledi Emre.
İlki tam olmamıştı aküden denedi, üstteki method çalıştı.
Camları konfigüre etti Emre, alt ve üst noktalarda sıkıntı yoktu.
Arıza olduğunu sandığı Sunroof'un bile düzeldiğini söyledi.
Merkezi kilitte de sorun yoktu.
Turbosu 0.5 bar basıyordu.
Yani kıssadan hisse herşey düzeltmişti.
Ama sonradan yine sapıtmalar başlamış.
Ecu resetlendikten sonra tüm değerler sıfırlandığı ve Ecu öğrenme moduna geçtiği için öngörülen araçta bir miktar performans artışı bile olacağı yönünde.

Ecu'da bir hasar olmadığını tahmin ediyorum.
Reset'ten sonra herşeyin normale dönmesi bunu aklıma getiriyor.
Ama sonrasında ECU'nun bazı modülleri sapıttırmasını henüz açıklayamıyoruz :)
Üzerinde çalışmaya devam ediyorum :)
 

radiodecoder

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2009
Mesajlar
312
Tepkime puanı
0
Araçlarda genelde sorun olmuyo, anladımki oluşan sorunları kendiniz yaratıyorsunuz :D :) :)
 

Altug

1
VWTURK Gold Member
Katılım
29 Eki 2006
Mesajlar
10,934
Tepkime puanı
2
  • P0000 No Self Diagnostic Failure Indicated
  • P0011 Intake Valve Timing Control
  • P0021 Intake Valve Timing Control
  • P0031 O2 Sensor Heather
  • P0032 O2 Sensor Heather
  • P0037 O2 Sensor Heather
  • P0038 O2 Sensor Heather
  • P0043 O2 Sensor Heather
  • P0044 O2 Sensor Heather
  • P0051 O2 Sensor Heather
  • P0052 O2 Sensor Heather
  • P0057 O2 Sensor Heather
  • P0058 O2 Sensor Heather
  • P0100 MAF (Mass Air Flow) Sensor
  • P0101 MAF Sensor
  • P0102 MAF Sensor
  • P0103 MAF Sensor
  • P0105 Absolute Pressure Sensor
  • P0107 Absolute Pressure Sensor
  • P0108 Absolute Pressure Sensor
  • P0110 IAT (Intake Air Temperature) Sensor
  • P0112 IAT Sensor
  • P0113 IAT Sensor
  • P0115 ECT (Engine Coolant Temperature) Sensor
  • P0117 ECT Sensor
  • P0118 ECT Sensor
  • P0120 TP (Throttle Position) Sensor
  • P0121 TP Sensor
  • P0122 TP Sensor
  • P0123 TP Sensor
  • P0125 ECT Sensor
  • P0127 Intake Air Temperature Sensor
  • P0128 Thermostat Function
  • P0130 Closed Loop, Bank 1 Or Front O2S, Bank 1
  • P0131 Front O2 Sensor, Bank 1 Lean Shift Monitoring
  • P0132 Front O2 Sensor, Bank 1 Rich Shift Monitoring
  • P0133 Front O2 Sensor, Bank 1 Response Monitoring
  • P0134 Front O2 Sensor, Bank 1 High Voltage
  • P0135 Front HO2S Heater, Bank 1
  • P0136 Rear O2S, Bank 1
  • P0137 Rear O2S, Bank 1 Minimum Voltage Monitoring
  • P0138 Rear O2S, Bank 1 Maximum Voltage Monitoring
  • P0139 Rear O2S, Bank 1 Response Monitoring
  • P0140 Rear O2S, Bank 1 High Voltage
  • P0141 Rear H02S Heater, Bank 1
  • P0144 O2 Sensor Heather
  • P0150 Closed Loop, Bank 2 Or Front O2S, Bank 2
  • P0151 Front O2 Sensor, Bank 2 Lean Shift Monitoring
  • P0152 Front O2 Sensor, Bank 2 Rich Shift Monitoring
  • P0153 Front O2 Sensor, Bank 2 Response Monitoring
  • P0154 Front O2 Sensor, Bank 2 High Voltage
  • P0155 Front HO2S Heater, Bank 2
  • P0156 Rear H02S Sensor, LH Bank
  • P0157 Rear O2S, Bank 2
  • P0158 Rear O2S, Bank 2
  • P0159 Rear O2S, Bank 2
  • P0160 Rear O2S, Bank 2
  • P0161 Rear H02S Heater, LH Bank Or Bank 2
  • P0171 Fuel System Lean, Bank 1
  • P0172 Fuel System Rich, Bank 1
  • P0174 Fuel System Lean, Bank 2
  • P0175 Fuel System Rich, Bank 2
  • P0180 Tank Fuel Temp Sensor
  • P0182 Fuel Tank Temperature Sensor
  • P0183 Fuel Tank Temperature Sensor
  • P0217 Engine Coolant High Temperature Enrichment Protection
  • P0221 Throttle Position Sensor
  • P0222 Throttle Position Sensor
  • P0223 Throttle Position Sensor
  • P0226 Accelerator Pedal Position Sensor
  • P0227 Accelerator Pedal Position Sensor
  • P0228 Accelerator Pedal Position Sensor
  • P0245 Supercharger Bypass Valve Control Solenoid Valve
  • P0300 Random Misfire
  • P0301–*P0308 Misfire, Cylinder No. 1–8
  • P0325 Knock Sensor, Bank 1
  • P0327 Knock Sensor
  • P0328 Knock Sensor
  • P0330 Knock Sensor, Bank 2
  • P0335 CKP (Crank Shaft Position) Sensor
  • P0340 CMP (Cam Shaft Position) Sensor (Phase)

  • P0345 CMP Sensor (Phase)
  • P0350 Ignition Signal
  • P0400 EGR System
  • P0402 EGRC/BPT Valve
  • P0403 EGR Volume Control Valve Circuit
  • P0405 EGR Temperature Sensor
  • P0406 EGR Temperature Sensor
  • P0420 TW (Two-Way) Catalyst System, Bank 1
  • P0430 TW Catalyst System, Bank 2
  • P0440 EVAP Small Leak
  • P0441 EVAP Control System Purge Flow Monitor
  • P0442 EVAP Control System
  • P0443 Purge Control/V & S/V
  • P0444 EVAP Canister Purge Volume Control Solenoid Valve
  • P0445 EVAP Canister Purge Volume Control Solenoid Valve
  • P0447 EVAP Canister Vent Control Valve
  • P0450 EVAP Pressure Sensor
  • P0451 EVAP System Pressure Sensor
  • P0452 EVAP System Pressure Sensor
  • P0453 EVAP System Pressure Sensor
  • P0455 EVAP Control System
  • P0456 EVAP Control System
  • P0460 Fuel Level Sensor Unit (Slow)
  • P0461 Fuel Level Sensor Function
  • P0462 Fuel Level Sensor
  • P0463 Fuel Level Sensor
  • P0464 Fuel Level Sensor Circuit
  • P0500 Vehicle Speed Sensor
  • P0505 IACV/AAC Valve
  • P0506 Idle Speed Control System
  • P0507 Idle Speed Control System
  • P0510 Closed TP Sensor
  • P0550 Power Steering Pressure Sensor
  • P0600 A/T Comm Line
  • P0605 ECM/ECU
  • P0650 Malfunction Indicator Lamp
  • P0705 PNP Or Inhibitor Switch
  • P0710 ATF Temp Sensor
  • P0720 VSS A/T
  • P0725 Engine Speed Signal
  • P0731 A/T 1ST Signal
  • P0732 A/T 2ND Signal
  • P0733 A/T 3RD Signal
  • P0734 A/T 4TH Signal Or TCC
  • P0740 TCC SV Solenoid
  • P0744 A/T TCC Signal
  • P0745 Line Pressure S/V
  • P0750 Shift Solenoid/V A
  • P0755 Shift Solenoid/V B
  • P1031 Air/Fuel Ratio Sensor Meter
  • P1032 Air/Fuel Ratio Sensor Meter
  • P1065 ECM Power Supply Heater
  • P1102 Mass Air Flow Sensor Function Heater
  • P1103 MAP Sensor Heater
  • P1104 MAP Sensor Heater
  • P1105 MAP/BARO Switch SOL/V
  • P1108 MAP Sensor Heater
  • P1110 Intake Valve Timing Control, LH Bank
  • P1111 Intake Valve Timing Control Solenoid Valve
  • P1119 Radiator Temperature Sensor Circuit
  • P1120 TP Sensor 2
  • P1121 Electronic Throttle Control Actuator
  • P1122 Electronic Throttle Control Actuator
  • P1124 Throttle Control Motor Relay
  • P1125 Tandem TP Sensor
  • P1126 Throttle Control Motor Relay
  • P1128 Throttle Control Motor
  • P1130 Swirl Control Valve Control Solenoid Valve
  • P1131 Swirl Control Solenoid Valve
  • P1132 Swirl Control Valve
  • P1135 Intake Valve Timing Control, RH Bank 2
  • P1136 Intake Valve Timing Control Solenoid Valve
  • P1137 Swirl Control Valve Position Sensor
  • P1138 Swirl Control Valve
  • P1140 Intake Valve Timing Control Position Sensor, LH Bank 1
  • P1143 Heated O2 Sensor 1
  • P1144 Heated O2 Sensor 1
  • P1145 Intake Valve Timing Control Position Sensor, RH Bank 2
  • P1146 Heated O2 Sensor 2
  • P1147 Heated O2 Sensor 2

  • P1148 Closed Loop, Bank 1
  • P1163 Heated O2 Sensor 1
  • P1164 Heated O2 Sensor 1
  • P1165 Swirl Control Valve Control Vacuum Check Switch
  • P1166 Heated O2 Sensor 2
  • P1167 Heated O2 Sensor 2
  • P1168 Closed Loop, Bank 2
  • P1169 Heated O2 Sensor 3
  • P1170 Heated O2 Sensor 3
  • P1210 Traction Control Signal Circuit
  • P1211 ABS/TCS Control Unit
  • P1212 ABS/TCS Communication Line
  • P1217 Engine Coolant Temperature
  • P1220 FPCM
  • P1221 Throttle Actuator Circuit
  • P1222 Temperature Sensor Circuit
  • P1223 Throttle Position Sensor 2
  • P1224 Throttle Position Sensor 2
  • P1225 Closed Throttle Position Learning
  • P1226 Closed Throttle Position Learning
  • P1227 Accelerator Pedal Position Sensor 2
  • P1228 Accelerator Pedal Position Sensor 2
  • P1229 Sensor Power Supply
  • P1271 Air/Fuel Ratio Sensor 1
  • P1272 Air/Fuel Ratio Sensor 1
  • P1273 Air/Fuel Ratio Sensor 1
  • P1274 Air/Fuel Ratio Sensor 1
  • P1276 Air/Fuel Ratio Sensor 1
  • P1278 Air/Fuel Ratio Sensor 1
  • P1279 Air/Fuel Ratio Sensor 1
  • P1320 Ignition Signal, Primary
  • P1335 CKP Sensor (Ref)
  • P1336 CKP Sensor (POS) Cog
  • P1400 EGRC Solenoid/V
  • P1401 EGR Temp Sensor
  • P1402 EGR System
  • P1440 EVAP Small Leak
  • P1441 VC/V Bypass/V
  • P1443 Canister Control Vacuum Check Switch
  • P1444 Purge Volume Control/V
  • P1445 Purge Volume Control/V
  • P1446 Vent Control Valve
  • P1447 EVAP Purge Flow
  • P1448 Vent Control Valve
  • P1456 EVAP Control System
  • P1464 Fuel Level Sensor Circuit Ground Signal
  • P1480 Fan Control Solenoid Valve Circuit
  • P1490 VC/V Bypass/V
  • P1491 VC Cut/V Bypass/V
  • P1492 Purge Control/V S/V
  • P1493 Purge Control/V & S/V
  • P1564 ASCD Steering Switch
  • P1568 ICC (Intelligent Cruise Control)
  • P1572 ASCD (Automatic Sped Control Device) Brake Switch
  • P1574 ASCD Vehicle Speed Sensor
  • P1605 A/T Diag Comm Line
  • P1610 NATS Malfunction
  • P1611 NATS Malfunction
  • P1612 NATS Malfunction
  • P1613 NATS Malfunction
  • P1614 NATS Malfunction
  • P1615 NATS Malfunction
  • P1705 TP Sensor A/T
  • P1706 PNP Switch
  • P1720 Vehicle Speed Sensor- A/T Output
  • P1760 Overrun Clutch S/V
  • P1775 Torque Converter Clutch Solenoid Valve
  • P1776 Torque Converter Clutch Solenoid Valve
  • P1780 Shift Change Signal
  • P1800 VIAS Control Solenoid Valve
  • P1805 Brake switch
  • P1900 Cooling Fan
  • P2122 Accelerator Pedal Position Sensor
  • P2123 Accelerator Pedal Position Sensor
  • P2127 Accelerator Pedal Position Sensor 2
  • P2128 Accelerator Pedal Position Sensor 2
  • P2135 Throttle Position Sensor
  • P2138 Accelerator Pedal Position Sensor
 

EmrE

VWTURK Gold Member
Katılım
25 Eki 2005
Mesajlar
5,489
Tepkime puanı
0
Yaş
37
Eeee ben ne dedim, benim yaptığım adaptasyon girişiminden bozulmaması lazım dedim di mi ama:)

Bugün ne öğrendik, bagajdaki konfor modülü yüzme biliyomuş:zıp: Ama uzun süre suda kalında boğuluyomuş...
 

Uyguntin

1
Forum Sorumlusu
Katılım
19 Nis 2005
Mesajlar
28,952
Tepkime puanı
2
Yaş
53
Eeee ben ne dedim, benim yaptığım adaptasyon girişiminden bozulmaması lazım dedim di mi ama:)

Bugün ne öğrendik, bagajdaki konfor modülü yüzme biliyomuş:zıp: Ama uzun süre suda kalında boğuluyomuş...
:D :D

En azından sorunu buldunuz Emre..
 

Altug

1
VWTURK Gold Member
Katılım
29 Eki 2006
Mesajlar
10,934
Tepkime puanı
2
:D :D

En azından sorunu buldunuz Emre..
Evet şimdi kurutacağız.
Sonra tekrar ECU-reset yapacağız.
Sonra da ümit ediyoruz ki çalışacak.

Ve sonrasında Emre'nin cebinde kalan ECU veya Comfort Module bedeli ile APR nin ECU'ya bir modul aracılığıyla bağlanan yazılımını atacağız ki 200 hp olsun :)
:sinsi:
 

SkY & Me

vwTürk Üyesi
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
3,293
Tepkime puanı
0
Yaş
40
elektronik araban mı var derdin var:)
 

alperen99

vwTürk Üyesi
Katılım
12 Eyl 2008
Mesajlar
184
Tepkime puanı
0
Valla arkadaşlar bu gidişle bizim vosvoslardan uzay mekiği yapıp aya çıkacaksınız :komiikk:
 

ERGİN58

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Arkadaşlar,

Bir beyin resetleme işlemiyle karşınızdayım:)

Aküyü sökerek veya direk ECU'yu sökerek bunu yapmak mümkün. Aslında herkes de farklı birşeyler söylüyor. Şimdi öncelikle ECU'yu sökerek nasıl yapacağınıza bakalım, ayrı bir konuda da akü sökerek yapılacak olanları ve adaptasyon prosedürlerini anlatırım ileride. Ben niye böyle birşey yapayım ki derseniz, benim gibi Vag-Com kurcalarken biryerleri bozduysanız, ECU resetleyip fabrika ayarlarına dönme isteğiniz olabilir mesela:)Tabi bunların işlerliği ve işlevleri konusunda %100 bir garanti yok.Deneyelim yahu ne olur ki en fazla diyerek düzeltme umuduyla yapılan bir işlemdir. Sorumluluk kabul edilmez:)İşe yarayabilir de yaramayabilirde.. Tekrar ediyorum, adaptasyon prosedürlerini uygulamak gerekebilir, denemedim.. Belki de gerekiyordu.. O nedenle 1-2 şey bozuk kalmış olabilir hala zaman içinde göreceğim. Ancak arabanın çalışmasını düzelttiğini söyleyebilirin. Konfor modülü ayarları içinde üzerinde çalışmak gerekiyor biraz.

Bu işleme başlamak için tek bir detay var, kontağınız kapalı olsun, alın anahtarı cebinize koyun...

İşlem sonucunda ise başka bir detay var;

- ECU'yu yerine takıp topladığınızda, aracın kontağını açın ama çalıştırmayın, yaklaşık 2 dakika o halde bekleyin. Söylenenlere göre boğaz kelebeğinin adaptasoyunu kendisi yapıyormuş ama ben maalesef takip etmeyi unuttum, sadece kotnağı açıp bekledim.

Tabi bahsettiğim gibi akü söküldüğünde yapılan ve uygulanan bir prosedür var ama direk ECU söküldüğünde gerek olmadığını söylediler bende yapmadım. Ama gerekiyorsa olabilir. Başka bir konuda yazarım.


UYGULAMA
-------------------------------------------------------------------
Kaputu açtığınızda, A4 için cam dibinde sağ üstte bulunan, kendi aracınızda da camım hemen önünde görebileceğinib bir yerde buna benzer bir kutuya rastlayacaksınız. Fotoğraf 3 tanesi görünmesine rağmen, 4 adet vidası var, fazla güneşten tutturamamışım görüntüyü, 8'lik anahtarla bu 4 civatayı açıyorsunuz öncelikle.



Kapağı kaldırdığınızda karşınızda böyle bir görüntü olacak. ECU'nun üzerindeki onu sabitleyen metal parçayı, iki tarafından birinden bir tornavida yardımıyla biraz oynattığınızda zaten kendinizi bırakacaktır. Açtığınızda yakından bakarsanız zaten tutan tırnakları görürsünüz kolaylıkla. Alın bir kenara güzelde koyun. Yanda tutunduğu plastik parçalara özen gösterin..

,

Üstteki metalide söktüğünüzde artık boşta duruyor olacak ECU, aşağıda gösterdiğin gibi iki tarafında da mandal var soketleri tutturan. Onları çekiyorsunuz yanlara doğru. Yine dikkatli olun, biraz güç isteyebilir ama kırmayın. Zaten bu mandalı çektiğinizde soket kendini bırakacaktır. Diğer tarafta da aynısını uygulayın.



Mandalların çekilmiş hali bu şekilde olacak örnek olsun diye koydum.



Eğer sadece reset değil, ben birde içini açıp bakayım bir kopmuş lehimi var mı, tyanmış kararmış bir yeri var mı derseniz, işaretlediğim 4 adey vidayı söküyorsunuz. Tabi bu fotoğrafta vidalar arka tarafında kalmış kapağın, bunu koyacağımı düşünmediğimden bu konuya, çekmemiştim fotoğrafını tabi bu esnada kapağın üstünde aracınız beyin numarasını da görebiliyorsunuz. Açmışken bir kenara not edin isterseniz.(8D0 907 558 E olan numara bendeki)



Kutunun içinde aşağıda gördüğünüz gibi bulunan kartlar var. Eğer ben anlarım diyorsanız derinlemesine inceleyin. Yok zaten anlamam diyorsanız dediğim gibi gözünüze çarpan birşey var mı yok mu ona bir bakın. Bir yanık, lehimlerde bir zayıflık vs.





Toplaması da baştan başladığınız sıranın aynısını geriye doğru uygulayarak yapılacak arkadaşlar. Toplamadan önce 10 dakika civarı bekleyin.

Kendi elinizde varsa Vag-Com ile bağlayıp kontrolleri yapın, siz yapamıyorsanız her ihtimale karşı herhangi bir yerde bilgisayara bağlatıp kontrol edin.

Uygulamayı ben yapsam da, bilgi-belge-destek konularındaki katkıları için de Altuğ'a teşekkür ederim. Ayrıca arada bir arayıp "Abi ne yapsak acaba?" dediğimde cevap vermekten hiç bıkmayan Muzaffer Abi'ye de tekrardan teşekkür ederim.
 
Üst Alt