Dump valf & Blow Off

  • Konbuyu başlatan NECBEY
  • Başlangıç tarihi
N

NECBEY

Guest
Merhaba arkadaşlar daha önce 1.8t vag grubu araçlarda N75 Valf ve Wastegate çalışma prensiplerini kısaca anlatmıştık, bugün ise Dump valf in nasıl çalıştığını anlatmaya çalışacağım.

Dump Valve nedir, ne işe yarar?

Dump Valve, turbo beslemeli otomobillerde turbo basıncını filtreye geri yollayarak pervanenin yavaslamamasını sağlayan basit ama önemli bir düzenektir,
Turbo beslemeli araçlarda ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Dump Valve işte bu performans kaybını önlemek için vardır.

Dump Valve çalışma prensibi.

Ayağınızı gazdan çektiğinizde Dump Valve hemen devreye girerek turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz.

Dump Valve'in faydaları?

Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır. Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek Turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar. Dump Valf, gaz kelebeği kapalı olmasına rağmen Turbodan basılan hava maf sensörüyle Turbo arasındaki hortuma verir yani Turbo emiş kısmına. Tahliye edilen bu hava tekrar gaza basıldığında Turbo tarafından tekrar emilerek emme manifolduna yollanır.

Bir çok Turbolu araçta Dump Valf yerine Blow-Off Valf kullanılmaktadır ikisi arasındaki fark ise Dump Valf havayı tekrar hava filtresine (turbo hava emiş kısmına) geri yollar Blow-Off ise atmosfere yollar bu tahliye esnasında bir çoğumuzun canlı şahit olduğu çuff diye ses çıkarır.

Dump valfmi- Blow Off mu?

Uzmanlar bu konuda ikiye ayrılmıştır gözüküyorlar. Dump valf;Hava Filtresinden emilen hava, Maf sensör tarafından ölçüldüğü için, Dump valf, giren havayı eksiksiz olarak motora tekrar yollayacaktır ancak motora giren hava sıcak olduğu için performans düşeceği görüşü hakimdir..

Diğer bir görüş
Blow-Off, tahliye edilen havayı atmosfere vereceği için Maf sensörün önceden ölçtüğü hava eksileceğinden hava, yakıt karışımı vs. bozulacaktır...




Dump valf bağlantı şekli


Dump valf in montajı doğru yapılmalıdır, yanlış bağlantı yapıldığında valf görevini tam olarak yerine getiremeyeceği için aracınızda performans kaybı kaçınılmaz olacaktır. Aşağıdaki resimde nasıl bağlanacağı gösterilmiştir...

n

Konu hakkında merak edeceğiniz bir husus olursa her zaman yardıma hazırım...

Sağlıcakla keyifli forumlar...
 

okaykay_1

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Ocak 2015
Mesajlar
1,629
Tepkime puanı
122
Yaş
34
İsim
okay
Soyisim
kaygusuz
Şehir
ankara
Aracınızın Markası
vw golf
Aracınızın Modeli
2001
Mesleğiniz
fotografcılık
sanırım bundan benim arabada yok bazı tdi boralarda gördüm radyotör kapı seklinde siyah hava filtresinin akünün solunda n75ten hortum baglantılarının girdigi hava heee simdi anladım dogru benimki hava filtresine verilmiş o hortummm. şimdi oldu. bende benim arabada neden yok diyordum.
 
Üst Alt