Çözülemeyen sorun !!

Turkoglu_26

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
İsim
Veli
Soyisim
Türk
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2007
Mesleğiniz
Serbest çalışan
Arkadaşlar mevzu derin bi el atın !

Merhaba arkadaşlar ,
Bende 2007 polo var. Bu araca 2017 yılı temmuz ayında LPG taktırdım. İlk sene sıkıntısız bindim.
Araç, 23.000.24.000 km dir lpgli. Araç atmosferik motor,manuel vites ve atiker gold kiti takılı.

Geçen yazdan bu yana bir sıkıntı var kimse çözemiyor.Klima açıkken fren+ debriyaj yapınca stop ediyor. Özellikle bu durum dönüşlerde ve kavşaklarda ortaya çıkıyor. Aynı zamanda sabahları soğuk motorda da stop ediyordu(özellikle kışın).Benzinde bu hadise yok saat gibi çalışıyor

LPG ayarının bozuk olduğunu ve sorunların bozuk ayardan kaynaklandığını düşündüğüm için Afr ayarı yaptırdım(sonradan türeyen,merdiven altı yerlerde değil bu işin gerçek ustalarına yaptırdım).Afr yaptirmadan önce ayar bozuktu bunu biliyorum. Çünkü çekişi, gidişi iyi değildi. Sabah ilk çalıştırdığım da titriyordu araba benzinde, LPG ye geçince düzeliyordu. Bu sallantilarin sebebinin bozuk LPG ayarının benzin haritasını da değiştirmiş olduğunu araştırmalarım neticesinde öğrendim. İşin tuhaf tarafı taktirdigim sene (2017 temmuz) bozuk mozuk ayarla klima açınca stop olayı olmadı. Geçen sene yaz aylarında başladı bu durum. Geçen sene Eylül de de Afr yaptırdım. Buna ek Afr den önce sabah ilk çalıştığımda titreme olurdu bu geçti. Şimdi sabah çalıştırıp bir yere gidiyorum, park ediyorum. 3-5 saat sonra çalıştırınca rolantideyken titriyor 30-40 saniye sonra titreme kesiliyor. LPG den benzine ,benzinden LPG ye geçiş
Afr den öncede sonra da değişmedi sarsıntı oluyor. Akıl sır erdiremedim ben bu arabaya.

Sorunlar düzelmediği için Afr yapan ustaya İkinci ziyaretimde şöyle bir şeyi fark ettik. Araç giderken fren+ debriyaj yapınca rölanti (her zaman bunu yapmasa da çoğunlukla yapıyor) 500 veya 600 e düşüp hemen toparliyor 700 de kalıyor(Bence stop etmesinin nedeni bu). Benzinde bu olmuyor.

İkinci gidişimde benzin değerlerinin uygun olmadığını söyledi AFR yapan usta,arabanın bir yerden hava aldığından şüphelendi. Çevrede bir motor ustası var,beni oraya yönlendirdi. Gittik oradaki ustayla benzin değerlerine baktık. O bir sorun gormedi. Uzun kısa döngüde sıkıntı yok düzeltme yapıyor , dedi. Sonra tekrar yol ayarına çıktık AFR yapan usta ile. Devrin 500-600 e düşüp toparlamasinı çözemedik ama soğuk motorda stop olayı olmadı o günden sonra. Lakin klima açınca stop etti birkaç defa ve taktir edersiniz ki bu çok tehlikeli oluyor trafikte.

LPG den kaynaklı sorun ama ne ? AFR yapan ustaya ikinci gidişimde Wag com la bağlanıp acaba arızalı parça var mı diye baktık lambda sensörü vs... Bobinde sıkıntı yok, bujiler değişeli 20.000 km oldu. Montaj kusuru da bulunmadi. Nozup çapı uygun, hortumlarin uzunluğu iyi, regülatör , enjektör sıkıntısı yok.

Yok yok yok ama lanet olası araba düzelmiyor. Yakacağım artık bu arabayı sinirden.

Bilen , anlayan , başına gelen veya çözüm bulan varsa beni de bilgilendirirse çok duamı alir.
 

by_bozkurt

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Nis 2019
Mesajlar
35
Tepkime puanı
6
İsim
Ramazan
Soyisim
Bozkurt
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
Seat
Aracınızın Modeli
Toledo
Mesleğiniz
Tekniker
Geçmiş olsun. Takipteyim.
 

Ö_Mer_T

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Nis 2008
Mesajlar
2,348
Tepkime puanı
0
Yaş
35
İsim
Ömer
Soyisim
TÜRKŞANLI
Orijinal akışmetre... 2 kere yaşadım bu sorunu. En basit test yolu akışmetre soketini sökün 50km yapın. Hemen belli eder. Passat vardı bende transporter akışmetre takmışlardı ve yan sanayii idi.
 

Turkoglu_26

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
İsim
Veli
Soyisim
Türk
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2007
Mesleğiniz
Serbest çalışan
Orijinal akışmetre... 2 kere yaşadım bu sorunu. En basit test yolu akışmetre soketini sökün 50km yapın. Hemen belli eder. Passat vardı bende transporter akışmetre takmışlardı ve yan sanayii idi.
Dostum nerede bu akışmetre ? Benim araç orijinal daha önce akışmetre falan değişmedi. Hem onunla ne gibi bir bağlantısı olabilir ?
 

Ö_Mer_T

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Nis 2008
Mesajlar
2,348
Tepkime puanı
0
Yaş
35
İsim
Ömer
Soyisim
TÜRKŞANLI
Dostum nerede bu akışmetre ? Benim araç orijinal daha önce akışmetre falan değişmedi. Hem onunla ne gibi bir bağlantısı olabilir ?
Ömrü var onun dostum. Bu kadar dayandıysa maşallah. Motora girecek hava debisini ayarlar. Genelde hava filtresi önü, kutu içi ve devamında olur. Poloda nerede hiç bilgim yok
 

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
282
Tepkime puanı
20
İsim
izzet
Soyisim
alemdaroğlu
Merhaba ;
Geçmişte eniştem aracını satmam için bana bıraktı seat cordoba 75 bg 2000 modeldi galiba, satmak için müşteri ararken bu süre zarfında aracı biniyordum havalar ısınınca klimayı açtım açıldığında rolantide ise araç stop etti satmak için uğraştığım aracı böyle veremezdim deyip sanayinin yolunu tuttum önce klima ile uğraştılar gaz çektiler gaz yüklediler falan durum değişmedi bir sürü yer kurcalandı neyse kısa keseyim sorun boğaz kelebeği sensöründe çıktı TPS sensör yada konum sensörü diye geçiyor arac arıza okuduğunda herhangi bir arıza vermiyordu geri kalan kullanımlarda da bir sorun yoktu boğaz kelebeğini çıkma alıp denedik düzeldi, düzelincede kelebeği iade etmemiş sonrada öyle satmıştım. Belki sizinde buna yakın bir sorun olabilir neticede birbirine yakın motorlar.
 

Turkoglu_26

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
İsim
Veli
Soyisim
Türk
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2007
Mesleğiniz
Serbest çalışan
Ömrü var onun dostum. Bu kadar dayandıysa maşallah. Motora girecek hava debisini ayarlar. Genelde hava filtresi önü, kutu içi ve devamında olur. Poloda nerede hiç bilgim yok
Ustama gidince bir söyleyeyim. Bakalım inşallah ondandır diyelim :)
 

Turkoglu_26

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
İsim
Veli
Soyisim
Türk
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2007
Mesleğiniz
Serbest çalışan
Merhaba ;
Geçmişte eniştem aracını satmam için bana bıraktı seat cordoba 75 bg 2000 modeldi galiba, satmak için müşteri ararken bu süre zarfında aracı biniyordum havalar ısınınca klimayı açtım açıldığında rolantide ise araç stop etti satmak için uğraştığım aracı böyle veremezdim deyip sanayinin yolunu tuttum önce klima ile uğraştılar gaz çektiler gaz yüklediler falan durum değişmedi bir sürü yer kurcalandı neyse kısa keseyim sorun boğaz kelebeği sensöründe çıktı TPS sensör yada konum sensörü diye geçiyor arac arıza okuduğunda herhangi bir arıza vermiyordu geri kalan kullanımlarda da bir sorun yoktu boğaz kelebeğini çıkma alıp denedik düzeldi, düzelincede kelebeği iade etmemiş sonrada öyle satmıştım. Belki sizinde buna yakın bir sorun olabilir neticede birbirine yakın motorlar.
Ya dostum var ya o kadar çok sensör varmış ki bu araçlarda inan ki herkes bir şey dedi bugüne kadar :) bir de dediğin boğaz kelebeği sensörüne baktırırız olmadı bilgi için sağol
 

bek_mer

vwTürk Üyesi
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
17
Tepkime puanı
6
İsim
bekir
Soyisim
metin
Şehir
menemen/izmir
Aracınızın Markası
volkswagen polo
Aracınızın Modeli
2005
Mesleğiniz
elektrik teknisyeni
Arkadaşım frene basınca yapıyorsa vestanaus a bi baktır onun içindeki körük yırtılarsa hava kaçağına sebep olup çalışma düzensizliği yapabilir diye duymuştum sanayide geçmiş olsun.
 

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
540
Tepkime puanı
34
Yaş
49
İsim
salih
Soyisim
çiçek
Şehir
istanbul
Frene emme manifoldundan giden bir boru var. Bu borudan emme manifoldundan westenhausa basınçlı hava gidrr . Siz frene basarken sizin basma sürenize be şiddetine göre hava verirki bu da fren yardımcısı gibidir ve frenpedalını yumuşatır . İşte bu boru üzerinde bir ssnsör ve tek yönlü çalışan bir valf vardır. Emme manifoldunun içinden gelen havayı ve basıncı kontrol eder. Bu sensör veya valf muhtemelende valf bozulursa emme manifoldundaki hava siz frene basınca tümüyle frene doğru kaçacağından veya debriyaja basıp emilen havayı ve motor devir hızını düşürdüğünüzde frenede basınca pistonlara ve emme manifolduna çok az hava vereceği için devirinizi düşürür veya stop ettirir . Burayı bi kontrol ettirin
 
Son düzenleme:

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
540
Tepkime puanı
34
Yaş
49
İsim
salih
Soyisim
çiçek
Şehir
istanbul
Böyle bişi sensör görünüyor valfte yuvarlak bişi olması lazım. Hortumunuda kontrol edin.
 

Turkoglu_26

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
İsim
Veli
Soyisim
Türk
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2007
Mesleğiniz
Serbest çalışan
Frene emme manifoldundan giden bir boru var. Bu borudan emme manifoldundan westenhausa basınçlı hava gidrr . Siz frene basarken sizin basma sürenize be şiddetine göre hava verirki bu da fren yardımcısı gibidir ve frenpedalını yumuşatır . İşte bu boru üzerinde bir ssnsör ve tek yönlü çalışan bir valf vardır. Emme manifoldunun içinden gelen havayı ve basıncı kontrol eder. Bu sensör veya valf muhtemelende valf bozulursa emme manifoldundaki hava siz frene basınca tümüyle frene doğru kaçacağından veya debriyaja basıp emilen havayı ve motor devir hızını düşürdüğünüzde frenede basınca pistonlara ve emme manifolduna çok az hava vereceği için devirinizi düşürür veya stop ettirir . Burayı bi kontrol ettirin
Çok teşekkür ederim söyledikleriniz mantıklı. Lakin bunu bizim kot kafalı ustalara anlatabilir miyiz ona bakacağız.
 

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
540
Tepkime puanı
34
Yaş
49
İsim
salih
Soyisim
çiçek
Şehir
istanbul
Çok teşekkür ederim söyledikleriniz mantıklı. Lakin bunu bizim kot kafalı ustalara anlatabilir miyiz ona bakacağız.
Westenhausa emme manifoldundan giden hortum . Bilmeleri lazım . Sen anlatınca hala bilemeyen ustadan hemdn kaç. Sizden ricam çözerseniz buraya yazınki başkalarıda aynı sorunun çözümünden faydalanabilsin
 
Son düzenleme:

Turkoglu_26

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
İsim
Veli
Soyisim
Türk
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2007
Mesleğiniz
Serbest çalışan
Westenhausa emme manifoldundan giden hortum . Bilmeleri lazım . Sen anlatınca hala bilemeyen ustadan hemdn kaç. Sizden ricam çözerseniz buraya yazınki başkalarıda aynı sorunun çözümünden faydalanabilsin
Tabii ki yazarım yeterki bi hallederim. Ben çekiyorum varsa başka çeken kurtulur.
 

AlperKemal

vwTürk Üyesi
Katılım
14 May 2019
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
İsim
alper
Soyisim
kemal
Şehir
Aksaray
Aracınızın Markası
volkswagen
Aracınızın Modeli
polo
Mesleğiniz
serbest
@Turkoglu_26 hocam problemi çözüme kavuşturabildiniz mi bende de 2008 var birebir aynı problem bir çok sensör denendi en son gaz kelebeğinde bi sıkıntı olabilir bi araç gelirse değiştirip bakalım dedi usta daha deneyemedik ama şunu söyleyeyim tüpten diye vakit kaybetmeyin ben tüpü komple iptal ettirip denedim yine yapıyordu bence kaynak aynıdır sabah çalışmalardaki titreme sarsıntı için benzin mümkün olduğunca yarım depoya yakın olursa öyle bir problem kalmadığını görürsünüz. birde arkadaşların yorumlarından sonra bir şey fark ettim sanki sıcak havada daha çok yapıyor çünkü ben kışa girmeden gaz kelebeğini söktürüp temizlettim 1 ay öncesine kadar devirde ani düşüş bile yoktu 1 aydır başladı stop etmelerde sıcakta oluyor gibi sanki hortumlarda kaçak olma ihtimalini artırıyor gibi bu durum haftasonu ustaya bi göstereceğim
 

Turkoglu_26

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
İsim
Veli
Soyisim
Türk
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2007
Mesleğiniz
Serbest çalışan
@Turkoglu_26 hocam problemi çözüme kavuşturabildiniz mi bende de 2008 var birebir aynı problem bir çok sensör denendi en son gaz kelebeğinde bi sıkıntı olabilir bi araç gelirse değiştirip bakalım dedi usta daha deneyemedik ama şunu söyleyeyim tüpten diye vakit kaybetmeyin ben tüpü komple iptal ettirip denedim yine yapıyordu bence kaynak aynıdır sabah çalışmalardaki titreme sarsıntı için benzin mümkün olduğunca yarım depoya yakın olursa öyle bir problem kalmadığını görürsünüz. birde arkadaşların yorumlarından sonra bir şey fark ettim sanki sıcak havada daha çok yapıyor çünkü ben kışa girmeden gaz kelebeğini söktürüp temizlettim 1 ay öncesine kadar devirde ani düşüş bile yoktu 1 aydır başladı stop etmelerde sıcakta oluyor gibi sanki hortumlarda kaçak olma ihtimalini artırıyor gibi bu durum haftasonu ustaya bi göstereceğim
Valla hocam bence o olmadı bunu sök , o da değilmiş bunu takalim ile komple arabayı yenileyeceğiz. Wag comla bağlanıp arızalı parça olup olmadığına bakıp varsa arızalı parça öyle yol almak daha mantıklı. Gaz kelebegiyle falan hiçbir alakalısi yok. Boşuna elletme bence. Titreme olayı geçmiyor yarım deponun üstünde kullanırım zaten genelde ama yine de kar etmedi. Senin polo benzinde de yapıyor galiba bu olayı ?
 

salcek

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
540
Tepkime puanı
34
Yaş
49
İsim
salih
Soyisim
çiçek
Şehir
istanbul
İki türlü titreme var biri arabayı 1 gece bekletip ertesi gün 20 derece hava sıcaklığının üzerinde çalıştırdığınızda motor 1-2 dakika çalışırken titreme ise bu normal. Bu titreme gün içinde bidaha yapmayan bi titreme.
Yok eğer her zaman yapan her şartta yapan bir titreme ise bu arızalı bir titremedir bunun da farklı sebepleri vardır.

Sadece titreme derken bu işi detaylı inceleyip küçük detaylarıda yazınki sorunu daha net anlaşır olarak görelim
 
Üst Alt