Çözülemeyen sorun !!!

Turkoglu_26

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
14
Tepkime puanı
2
İsim
Veli
Soyisim
Türk
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2007
Mesleğiniz
Serbest çalışan
Arkadaşlar mevzu derin bi el atın !

Merhaba arkadaşlar ,
Bende 2007 polo var. Bu araca 2017 yılı temmuz ayında LPG taktırdım. İlk sene sıkıntısız bindim.
Araç, 23.000.24.000 km dir lpgli. Araç atmosferik motor,manuel vites ve atiker gold kiti takılı.

Geçen yazdan bu yana bir sıkıntı var kimse çözemiyor.Klima açıkken fren+ debriyaj yapınca stop ediyor. Özellikle bu durum dönüşlerde ve kavşaklarda ortaya çıkıyor. Aynı zamanda sabahları soğuk motorda da stop ediyordu(özellikle kışın).Benzinde bu hadise yok saat gibi çalışıyor

Afr yaptirmadan önce ayar bozuktu bunu biliyorum. Çünkü çekişi, gidişi iyi değildi. Sabah ilk çalıştırdığım da titriyordu araba benzinde, LPG ye geçince düzeliyordu. Bu sallantilarin sebebinin bozuk LPG ayarının benzin haritasını da değiştirmiş olduğunu araştırmalarım neticesinde öğrendim. İşin tuhaf tarafı taktirdigim sene (2017 temmuz) bozuk mozuk ayarla klima açınca stop olayı olmadı. Geçen sene yaz aylarında başladı bu durum. Geçen sene Eylül de de Afr yaptırdım. Buna ek Afr den önce sabah ilk çalıştığımda titreme olurdu bu geçti. Şimdi sabah çalıştırıp bir yere gidiyorum, park ediyorum. 3-5 saat sonra çalıştırınca rolantideyken titriyor 30-40 saniye sonra titreme kesiliyor. LPG den benzine ,benzinden LPG ye geçiş
Afr den öncede sonra da değişmedi sarsıntı oluyor. Akıl sır erdiremedim ben bu arabaya.


Ahmet Nalbantoğlu'nu(Kendisi Afr nin patent sahiplerinden) İkinci ziyaretimde şöyle bir şeyi fark ettik. Araç giderken fren+ debriyaj yapınca rölanti (her zaman bunu yapmasa da çoğunlukla yapıyor) 500 veya 600 e düşüp hemen toparliyor 700 de kalıyor(Bence stop etmesinin nedeni bu). Benzinde bu olmuyor.

İkinci gidişimde benzin değerlerinin uygun olmadığını söyleydi Ahmet Usta,arabanın bir yerden hava aldığından şüphelendi. Çevrede bir motor ustası var,beni oraya yönlendirdi. Gittik oradaki ustayla benzin değerlerine baktık. O bir sorun gormedi. Uzun kısa döngüde sıkıntı yok düzeltme yapıyor , dedi. Sonra tekrar yol ayarına çıktık Ahmet Nalbantoğlu ile. Devrin 500-600 e düşüp toparlamasinı çözemedik ama soğuk motorda stop olayı olmadı o günden sonra. Lakin klima açınca stop etti birkaç defa ve taktir edersiniz ki bu çok tehlikeli oluyor trafikte.


LPG den kaynaklı sorun ama ne ? Ahmet Nalbantoğlu'na ikinci gidişimde Wag com la bağlanıp acaba arızalı parça var mı diye baktık lambda sensörü vs... Bobinde sıkıntı yok, bujiler değişeli 20.000 km oldu. Montaj kusuru da bulunmadi. Nozup çapı uygun, hortumlarin uzunluğu iyi, regülatör , enjektör sıkıntısı yok.

Yok yok yok ama lanet olası araba düzelmiyor. Yakacağım artık bu arabayı sinirden.

Bilen , anlayan , başına gelen veya çözüm bulan varsa beni de bilgilendirirse çok duamı alir.
 

turkceci007

vwTürk Üyesi
Katılım
7 Tem 2019
Mesajlar
23
Tepkime puanı
7
Yaş
34
İsim
Ali
Soyisim
Demir
Şehir
Antalya
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Tiguan5n,Polo6r
Mesleğiniz
Memur
Merhaba benim araçta da benzer bir durum vardı çok uğraştık sonra bir lpg ustası çözdü. Lpg enjektörlerinin dibine su püskürttü ama çok dikkatli gözlemleyerek ve aracın çalışması tuhaflaştı. Usta buradan hava alıyor benzinde idare ediyor ama lpg bunu kaldırmaz dedi orayı ilaçla kapattı. Sonra tekrar kalibrasyon yaptı çok şükür sorun geçti. İnşallah böyle basit bir şeydir sizinki de.
 

ilhanoem

vwTürk Üyesi
Katılım
5 Eki 2019
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Yaş
32
İsim
Ahmet
Soyisim
İlhan
Şehir
Sakarya
Aracınızın Markası
Vw
Aracınızın Modeli
Tiguan
Mesleğiniz
Mühendis
Frene basınca devirin düşmesi westinghouse ve fren merkezi ile ilgili olabilir, motorun manifold basıncı ani değişime uğruyor olabilir, regülatöre giren ince map hortumunu söküp deneme yapabilirsiniz. Vakum kaçakları kontrol edilebilir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst Alt