Çözülemeyen golf 5 1.6 bse motor hararet sorunu

alikem2014

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
5
Tepkime puanı
1
Yaş
37
İsim
ALİ KEMAL
Soyisim
BİLGİN
Şehir
BALIKESİR
Aracınızın Markası
WOLKSVAGEN
Aracınızın Modeli
GOLF 5
Mesleğiniz
SAĞLIK PERSONELİ
Değerli arkadaşlar herkese iyi forumlar herkese işinde gücünde kolaylıklar diliyorum. Değerli fikirlerinize ihtiyacım var. 2007 model golf 5 1.6 102 hp aracım var. aracım ilken yolda giderken hararet sorunu oldu 110 kadar çıktı hararet fanlar 2. devreye geçip hızlı çalışmaya başladı. arabamı durudurup stop etmeden hararet düştükten sonra ustaya gittim sırasıyla termostat-hararet müşürü - fan müşürü - devirdaim değişti. kalorifer peteği temzliği yapıldı. yapılan işlem sonrası araç biraz düzelse de daha sonra yine aynı oldu şimdiki sorunumuz yolda giderken hararet yok ama arac durdurup kontajı kapatınca ve tekrar kontak açınca 90 ı geçiyor hararet aracı çalıştırıp gaz verince 90 a geriliyor hararet böyle bir sorun yaşayan varsa yardımcı olur musunuz. şimdiden herkese teşekkürler.
 

alikem2014

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
5
Tepkime puanı
1
Yaş
37
İsim
ALİ KEMAL
Soyisim
BİLGİN
Şehir
BALIKESİR
Aracınızın Markası
WOLKSVAGEN
Aracınızın Modeli
GOLF 5
Mesleğiniz
SAĞLIK PERSONELİ
en kısa sürede çekmiş olduğum videoyu da yükleyeceğim. yardımlarınızı bekliyorum.
 

Kalfaabdullah

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
65
Tepkime puanı
11
Yaş
26
İsim
Abdusamed
Soyisim
Abdullah
Şehir
Istanbul
Aracınızın Markası
Passat cc
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Oto tamir
Mrkaniksel degilde elektriksel bir ariza var makinaya deger olcumu yapilmasi lazim ...
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
513
Tepkime puanı
91
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Arıza tespit aleti bağlayıp Hararet müşürü doğru okuyor mu ona bir bakın.. Motor soğukken değer ne sıcakken ne bilmek gerekiyor.
 

alikem2003

vwTürk Üyesi
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
İsim
ALİ KEMAL
Soyisim
BİLGİN
Arıza tespit aleti bağlayıp Hararet müşürü doğru okuyor mu ona bir bakın.. Motor soğukken değer ne sıcakken ne bilmek gerekiyor.
Cevabınız için teşekkür ederim arıza tespit cihazına bağlandı fakat soğukken değer okuma sıcakken değer okuma yapılmadı
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
3,028
Tepkime puanı
438
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
VW grubu araçlar kolay kolay hava yapmaz ancak sizin motor suyu tesisatında hava var gibi gözüküyor tesisatta hava olduğunda bahsettiğiniz problem olağandır...
 

Kalfaabdullah

vwTürk Üyesi
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
65
Tepkime puanı
11
Yaş
26
İsim
Abdusamed
Soyisim
Abdullah
Şehir
Istanbul
Aracınızın Markası
Passat cc
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Oto tamir
Nerede ikamet ediyorsunuz...
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
513
Tepkime puanı
91
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Buraya bir göz atın, kendi kendine yükselen hararet ibresi ve motor suyu hararet yapmadığı halde devreye giren fanlardan bahsediyor.


Çeviri konusunda biraz yardımcı olayım, bu arkadaşın sorunu.

-Bir anda hararet ibresi sona dayanıyor.
-Hararet müşürü bir anda 121C gösterip normale dönüyor.
-Bir anda kendi kendine yağ uyarısı veriyor.

Yapmanız gereken: Yeşil hararet müşürü soketinde 1 ve 2. pinlerde 4.5 volt okunması gerekiyor. (videoda 2 volt okunuyor)
Sonrasında hata gösterge panelindeki dirençlerin çatlak lehiminden çıkıyor fakat, siz önce hararet müşürünüzün doğru okuyup okumadığını bir kontrol edin.
 

alikem2003

vwTürk Üyesi
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
İsim
ALİ KEMAL
Soyisim
BİLGİN
Nerede ikamet ediyorsunuz...
Bandırma balıkesir araç kısa mesafede sorun yok uzun yolda sorun yaratıyor 40-50 km gittikten sonra durmazsam yine hararet yükselmiyor durursam yükseliyor 90 ın üstüne çıkıyor gaz verince tekrar 90 a geriliyor hararet
 

alikem2003

vwTürk Üyesi
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
İsim
ALİ KEMAL
Soyisim
BİLGİN
Buraya bir göz atın, kendi kendine yükselen hararet ibresi ve motor suyu hararet yapmadığı halde devreye giren fanlardan bahsediyor.


Çeviri konusunda biraz yardımcı olayım, bu arkadaşın sorunu.

-Bir anda hararet ibresi sona dayanıyor.
-Hararet müşürü bir anda 121C gösterip normale dönüyor.
-Bir anda kendi kendine yağ uyarısı veriyor.

Yapmanız gereken: Yeşil hararet müşürü soketinde 1 ve 2. pinlerde 4.5 volt okunması gerekiyor. (videoda 2 volt okunuyor)
Sonrasında hata gösterge panelindeki dirençlerin çatlak lehiminden çıkıyor fakat, siz önce hararet müşürünüzün doğru okuyup okumadığını bir kontrol edin.
 

alikem2003

vwTürk Üyesi
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
İsim
ALİ KEMAL
Soyisim
BİLGİN
Benimki bir anda hararet ibresi sona dayanmıyor 1-2 saat durmadan kullanınca ve giderken yine 90 da sabit durunca 90 ı geçiyor gaz verince 90 a geriliyor video çektim yükleyemiyorum
 

hosmy

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eki 2015
Mesajlar
171
Tepkime puanı
88
İsim
Hasan
Soyisim
Ç
Şehir
Dünya
Aracınızın Markası
Vw Passat
Aracınızın Modeli
1.6 Tdi
................................... şimdiki sorunumuz yolda giderken hararet yok ama arac durdurup kontajı kapatınca ve tekrar kontak açınca 90 ı geçiyor hararet aracı çalıştırıp gaz verince 90 a geriliyor hararet böyle bir sorun yaşayan varsa yardımcı olur musunuz. şimdiden herkese teşekkürler.

Sorun sadece bu anlattığınız şekilde ise; aracınızda hiç bir sorun yok.

İyice ısınmış bir motor stop edildiğinde , 1 saat içerisinde aracı çalıştırmadan kontak açıldığında hararet 90 ' ın bayağı üzerinde ( 100 - 110 dereceleri ) gösterir. 92 - 95 derecelerde seyreden motor suyunun, kontak kapatıldığında devirdaim ' in bir anda sona ermesi nedeniyle durgun suyun derecesi 100 - 110 derecelere kadar yükselir. Araç çalıştırıldığında suyun devirdaim olmasıyla beraber hararet tekrar 90 a veya çalışmadan beklenilen sürenin uzunluğuna göre daha aşağılara düşer. Her araçta aynıdır.
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
513
Tepkime puanı
91
İsim
yağmur
Soyisim
bayraktar
Şehir
Ankara
Benimki bir anda hararet ibresi sona dayanmıyor 1-2 saat durmadan kullanınca ve giderken yine 90 da sabit durunca 90 ı geçiyor gaz verince 90 a geriliyor video çektim yükleyemiyorum
Aklıma gelenleri araştırıp yazıyorum, belki aradan bir şey yakalarız...


Sorun sadece bu anlattığınız şekilde ise; aracınızda hiç bir sorun yok.

İyice ısınmış bir motor stop edildiğinde , 1 saat içerisinde aracı çalıştırmadan kontak açıldığında hararet 90 ' ın bayağı üzerinde ( 100 - 110 dereceleri ) gösterir. 92 - 95 derecelerde seyreden motor suyunun, kontak kapatıldığında devirdaim ' in bir anda sona ermesi nedeniyle durgun suyun derecesi 100 - 110 derecelere kadar yükselir. Araç çalıştırıldığında suyun devirdaim olmasıyla beraber hararet tekrar 90 a veya çalışmadan beklenilen sürenin uzunluğuna göre daha aşağılara düşer. Her araçta aynıdır.
Hiçbir VW aracımda bunu yaşamıyorum, yanlış anlamayın olmaz da demiyorum ama yaşayan varsa buradan yazabilir. (imzama bakınız)
Cadyy ile sürekli Ankara dışına seyahat ediyoru işim gereği, Transporter ile de eşimle senede en az 7-8 kampa çıkıyoruz, yazın da 3-4 kere tatile..
 

alikem2014

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
5
Tepkime puanı
1
Yaş
37
İsim
ALİ KEMAL
Soyisim
BİLGİN
Şehir
BALIKESİR
Aracınızın Markası
WOLKSVAGEN
Aracınızın Modeli
GOLF 5
Mesleğiniz
SAĞLIK PERSONELİ
Sorun sadece bu anlattığınız şekilde ise; aracınızda hiç bir sorun yok.

İyice ısınmış bir motor stop edildiğinde , 1 saat içerisinde aracı çalıştırmadan kontak açıldığında hararet 90 ' ın bayağı üzerinde ( 100 - 110 dereceleri ) gösterir. 92 - 95 derecelerde seyreden motor suyunun, kontak kapatıldığında devirdaim ' in bir anda sona ermesi nedeniyle durgun suyun derecesi 100 - 110 derecelere kadar yükselir. Araç çalıştırıldığında suyun devirdaim olmasıyla beraber hararet tekrar 90 a veya çalışmadan beklenilen sürenin uzunluğuna göre daha aşağılara düşer. Her araçta aynıdır.
DEĞERLİ KARDEŞİM 6 - 7 ADET WV GRUBU ARAÇ KULLANDIM HİÇ BİRİDE 90 DERECE HARARETİ ARACI SIKIŞTIRSAM DA BAĞIRTSAMDA GEÇMEDİ KONTAK AÇIP KAPATSAM DA GEÇMEDİ SİSTEMİ ZORLAYAN BİŞEY VAR AMA BULAMIYORLAR
 

alikem2014

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
5
Tepkime puanı
1
Yaş
37
İsim
ALİ KEMAL
Soyisim
BİLGİN
Şehir
BALIKESİR
Aracınızın Markası
WOLKSVAGEN
Aracınızın Modeli
GOLF 5
Mesleğiniz
SAĞLIK PERSONELİ
Aklıma gelenleri araştırıp yazıyorum, belki aradan bir şey yakalarız...




Hiçbir VW aracımda bunu yaşamıyorum, yanlış anlamayın olmaz da demiyorum ama yaşayan varsa buradan yazabilir. (imzama bakınız)
Cadyy ile sürekli Ankara dışına seyahat ediyoru işim gereği, Transporter ile de eşimle senede en az 7-8 kampa çıkıyoruz, yazın da 3-4 kere tatile..
arkadaşım sana katılıyorum aracın harareti motor ısındıktan sonra 90 derecede sabit kalmalı motor 90 derece ısıda sabit tutmalı hararetini aksi durumda benim araç gibi bir sorun vardır.
 

alikem2014

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
5
Tepkime puanı
1
Yaş
37
İsim
ALİ KEMAL
Soyisim
BİLGİN
Şehir
BALIKESİR
Aracınızın Markası
WOLKSVAGEN
Aracınızın Modeli
GOLF 5
Mesleğiniz
SAĞLIK PERSONELİ
İLGİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ARACI BURSA HEYBETLİ OTO ÖZEL SERVİSİNE BIRAKTIM KENDİM BANDIRMADA İKAMET EDİYORUM USTAM RADYATÖR PETEĞİNDEN ŞÜPHELENDİ DÖNÜŞ OLMUYOR TERMOSTAT BORUSUNDA DEVİRDAİM İLE OLAN BASINÇ OLUYOR FAKAT RADYATÖRDEN ÇIKIP TEKRAR DOLAŞIMA GİDEN BORUDA BASINÇ OLMUYOR DEDİ. İNŞ ÇÖZÜLÜR ÇÖZÜLÜRSE BİLGİ VERECEM BÖYLE BİR SORUN YAŞAYAN OLURSA ÖRNEK OLUR.
 
Üst Alt