Boğaz Kelebeğinin Tamiri ve İç Yapısı Resimli

aykuttopdemir

vwTürk Üyesi
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
508
Tepkime puanı
0
Yaş
41
Arkadaşlar dün aracımın boğaz kelebeğini yenisiyle değiştirirken eskisini dağıtıp içine bakmak istedim. (Neden bozulmuş diye söktüm). Boğaz kelebeğinin yanındaki segmanları düz bir tornavida yardımı ile çıkararak plastik siyah kapağını çıkardım. İçerisinde bol miktarda kıvamlı motor yağı olduğunu gördüm(Kelebeğe bağlı mil üzerinden motordaki yağ buharı elektronik aksama geçmiş ve kıvamsı bir yapı almıştı). Bunun üzerine daha da derine inerek dişli sistemini dağıtmaya başladım. Boğaz kelebeğinin üzerinde kelebeğe bağlı dişlinin üzerinde kelebeğin pozisyonunu saptaması için potans koyduklarını ve söktüğüm siyah kapağın üzerinde 4 tane tırnağın gelip bu potans olan kısma temas ettiğini, bu bölgeninde zamanla aşınarak yada motor yağı bulaşarak özelliğini yitirdiğini fark ettim.(kontak spreyle temizlenince düzeliyor) Böylelikle boğaz kelebek motoru kelebeğin yerini tam saptayamadığı için agresif davrandığı kanaatine vardım.(sarsıntılı çalışma, stop etme vs.) Tabi bu esnada kafama kelebek dişlisinin üzerinde ki yağın hakikaten motor yağımı yoksa kelebek dişlisi üzerine aşınmayı engellemek amacıyla sürülmüş bir yağ olup olmadığı geldi. Anlamanın tek yolu yeni boğaz kelebeğini sökmekti ve onu da söktüm. Bu defa kendi boğaz kelebeğimden çok daha farklı bir yapıyla karşılaştım. Çünkü yenisinde sürtünmeyle aşınmayı önleyecek manyetik pozisyonerli yeni bir devre ve kelebeği hareket ettiren farklı bir dişli vardı. Buradan tabi şu sonucu çıkardım. Boğaz kelebeği VW nin başına çok fazla iş açtığı için kelebek elektronik devre yapısında değişiklik yaparak bu sorunu çözmeye çalışmışlar:4_12_13[1]:Böylece rölantideki dengesizlik, sarsıntılı çalışma ve adaptasyon sorununa çözüm getirmişler. Bu arada eskisinin tamir edilmesi içinse açık kapı bırakmışlar. Tüm boğaz kelebeği mağdurları için aşağıdaki resimleri de çekip foruma eklemeyi ihmal etmedim. Görsel olarak daha iyi olacağını düşündüm.










 

Grey

1
Forum Sorumlusu
Katılım
2 Haz 2006
Mesajlar
6,898
Tepkime puanı
3
Yaş
41
Gerçekten faydalı bir anlatım.Teşekkürler :tebrik:
 

R32

vwTürk Üyesi
Katılım
2 Tem 2005
Mesajlar
3,310
Tepkime puanı
0
Aykut, tesekkur ederiz.
Bu iki kelebegin parca numaralari birebir ayni mi?
 

BlackRock®

VWTURK Gold Member
Katılım
16 Eyl 2005
Mesajlar
487
Tepkime puanı
0
Yaş
40
Bizler için çok aydınlatıcı ve faydalı bir çalışma olmuş.. Teşekkürler..
Elinize sağlık..
 

aykuttopdemir

vwTürk Üyesi
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
508
Tepkime puanı
0
Yaş
41
Gerçekten faydalı bir anlatım.Teşekkürler :tebrik:
Aykut, tesekkur ederiz.
Bu iki kelebegin parca numaralari birebir ayni mi?
Bizler için çok aydınlatıcı ve faydalı bir çalışma olmuş.. Teşekkürler..
Elinize sağlık..
Birşey değil arkadaşlar, çalışmalarım tüm hızıyla devam edecek:)
 

Altug

1
VWTURK Gold Member
Katılım
29 Eki 2006
Mesajlar
10,934
Tepkime puanı
2
Patron kaliteli paylasim icin tesekkurler.
Konuyu "Nasil yaptim?" bolumumuze tasiyorum.
 

eunal

vwTürk Üyesi
Katılım
7 Eyl 2007
Mesajlar
673
Tepkime puanı
0
Bu elektronik boğaz kelebeği galiba , benimkinide sökücem siyah kapağın içini temizlicem ama bozarım diye korkuyorum.Geçen özel servise gittim boğaz kelebeği temizliği için adam söktü kelebeği sadece havanın geçtiği kısma spreyi sıktı sözde bi adaptasyon yaptı 50 TL paramı çarptı rolanti gene arada dalgalı, sonra gene gittim normal bu dedi savdı beni başından.
 

dodgesnake

vwTürk Üyesi
Katılım
20 Ocak 2006
Mesajlar
3,957
Tepkime puanı
0
Yaş
37
İşte harika bir paylaşım. Çok teşekkürler özeniniz için.

Bu arada cümlelerinizden birinden yola çıkarak bende birşey belirtmek istiyorum. Bende 86bin km de triger seti değişimi yaptım. Bu arada devirdaim pompasını da değiştirdik. Eskisinde devir daimi sağlayan parça plastikti ve çoğu kez kırılıp su kanallarını tıkayabiliyormuş. Yenisinde bunun metalden ve oldukça kaliteli olduğunu gördüm.

Özetle VW tarafından mevcut parçalar geliştirilmeye ve problemleri giderilmeye devam ediliyor.
 

hamitco

Ayrılmış Üye
Ayrılmış Üye
Katılım
23 Ara 2008
Mesajlar
2,192
Tepkime puanı
0
Yaş
38
elinize sağlık...

peki şu anda eski boğaz kelebeği kullanılabiiyor mu? yani deneme şansınız oldu mu acaba?
 

sportmeen

vwTürk Üyesi
Katılım
24 Eki 2015
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Arkadaşlar dün aracımın boğaz kelebeğini yenisiyle değiştirirken eskisini dağıtıp içine bakmak istedim. (Neden bozulmuş diye söktüm). Boğaz kelebeğinin yanındaki segmanları düz bir tornavida yardımı ile çıkararak plastik siyah kapağını çıkardım. İçerisinde bol miktarda kıvamlı motor yağı olduğunu gördüm(Kelebeğe bağlı mil üzerinden motordaki yağ buharı elektronik aksama geçmiş ve kıvamsı bir yapı almıştı). Bunun üzerine daha da derine inerek dişli sistemini dağıtmaya başladım. Boğaz kelebeğinin üzerinde kelebeğe bağlı dişlinin üzerinde kelebeğin pozisyonunu saptaması için potans koyduklarını ve söktüğüm siyah kapağın üzerinde 4 tane tırnağın gelip bu potans olan kısma temas ettiğini, bu bölgeninde zamanla aşınarak yada motor yağı bulaşarak özelliğini yitirdiğini fark ettim.(kontak spreyle temizlenince düzeliyor) Böylelikle boğaz kelebek motoru kelebeğin yerini tam saptayamadığı için agresif davrandığı kanaatine vardım.(sarsıntılı çalışma, stop etme vs.) Tabi bu esnada kafama kelebek dişlisinin üzerinde ki yağın hakikaten motor yağımı yoksa kelebek dişlisi üzerine aşınmayı engellemek amacıyla sürülmüş bir yağ olup olmadığı geldi. Anlamanın tek yolu yeni boğaz kelebeğini sökmekti ve onu da söktüm. Bu defa kendi boğaz kelebeğimden çok daha farklı bir yapıyla karşılaştım. Çünkü yenisinde sürtünmeyle aşınmayı önleyecek manyetik pozisyonerli yeni bir devre ve kelebeği hareket ettiren farklı bir dişli vardı. Buradan tabi şu sonucu çıkardım. Boğaz kelebeği VW nin başına çok fazla iş açtığı için kelebek elektronik devre yapısında değişiklik yaparak bu sorunu çözmeye çalışmışlar:4_12_13[1]:Böylece rölantideki dengesizlik, sarsıntılı çalışma ve adaptasyon sorununa çözüm getirmişler. Bu arada eskisinin tamir edilmesi içinse açık kapı bırakmışlar. Tüm boğaz kelebeği mağdurları için aşağıdaki resimleri de çekip foruma eklemeyi ihmal etmedim. Görsel olarak daha iyi olacağını düşündüm.










Aykut bey aracın üzerinden çıkan boğaz kelebeğinin ve sonradan aldığınız boğaz kelebeğinin markalarını verebilir misiniz ben de almayı düşünüyorum da manyetik olandan alalım daha ömürlü olur diye düşünüyorum.
 

buzel

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
1,790
Tepkime puanı
23
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
VW
Aracınızın Modeli
Bora
Mesleğiniz
Bilgisayar Mühendisi
İsim Soyisim
Burak UZEL
adamlar sürekli tecrübelerden yola çıkarak geliştiriyorlar demekki herşeyi. darısı başımıza inşallah.
güzel paylaşım için teşekkürler...
 

vera

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
221
Tepkime puanı
2
evet hocam yeni aldığınız markasını ve kodunu yazar msınız ? bir de ne kadara aldınız acaba
 
Üst Alt