diseqc
vwTürk Üyesi
- Katılım
- 17 Mar 2008
- Mesajlar
- 551
- Tepkime puanı
- 128
- Şehir
- Rize
- Aracınızın Markası
- Volkswagen
- Aracınızın Modeli
- Passat
- Mesleğiniz
- Bilgi işlem
Evet arkadaşlar hepinize merhaba. Üzerinde yoğunlaştığım konu neredeyse tüm volkswagen kullanıcılarının karşılaştığı bir sorun.
Benim aracımda bu sorun uzun zamandır canımı sıkıyordu daha önceleri birkaç kere değişik yerlerde ki (bunlardan biri yetkili servis) ustalara bu parçanın temizliğini yaptırdım ancak rölanti sorunum hiç düzelmedi, her seferinde boğaz kelebeğinin önündeki hava hortumu sökülüyor içine iki pıs pıs yapıyorlar sonra bir kalibrasyon tamam deyip paramı sömürmüşler, kendimiz söküp bakana kadar kandırıldığımı anlamadım nedeninin de aslında biraz sonra fotolarda da göreceğiniz gibi kelebeğin kirli olan yeri ön kısmı değil arka tarafıymış bu yüzden aslında hiç temizlenmemiş, her defasında sorun buradan değil deyip diğer parçalara yöneldiler Allahtan ki kurcalatmadık.
Neyse gelelim nasıl sökeceğimiz konusuna, öncelikle hiçbir şeye el sürmeden aracın kutup başını sökün zira araç arıza kaydı almasın. Bu işlemden sonra boğaz kelebeğini aşağıdaki denek üzerinde (1998 Passat) resimle işaret edilen yerden sökmeye başlıyacaz. Bu işlem oldukça zahmet bir iş onun için kendinize güvenemiyorsanız yanınıza bu işlere eli yatkın birini de olsa işi tamamlamak daha kolay olur ben bu iş için çalıştığım yerdeki Birkan arkadaşıma teşekkür etmeden geçemiyeceğim, zira aracı o söküp taktı denilebilir.
Daha sonra aşağıdaki resimde sarı okla görünen yerlerdeki hortumları sökmemiz gerekiyor.
Bu aşamadan sonra boğaz kelebeğini maniforta bağlayan 4 vidayı sökmemiz gerekiyor. Burada dikkat etmemiz geren vidalar sökülürken arada bir conta var ona dikkat edelim toplarken lazım olacak.. Bir diğer konu ise resimde altını çizdiğim vida sökerken tam altta kalıyor o yüzden sökülmesi baya zahmetli göremediğiniz için hissederek vidayı sökmeni gerekiyor bu iş içinde dirsekli bir cırcır aylan takımına ihtiyacınız olacak.
Bu aşamadan sonra parcayı aracın içinden yavaşça çıkarıyoruz, burası gerçekten zahmetli, yer cok dar ve bir sürü hortum ve kablolar iş yapmayı engelliyor.
Aslında parcayı sökerken boşunamı söküyorum diye bir ara tereddüt ettim çünkü önden parçanın kelebeği çok da kirli gözükmüyordu daha sonra parçayı dışarı alıp arkasını çevirince aşağıdaki manzarayla karşılaştım gerçekten pek iç açıcı gözükmüyordu.
Şimdi parca elimizde yapmamız gereken önce mazotla iç kısmını iyice yıkayalım ben mazotla temizlerim yeterli olur diye düşünürken baktım ki kurum orada yapışmış adeta orijinal de varmış gibi her yeri kaplamış tabi bu milimetrik hava akışının bile önemli olduğu parçada ciddi bir sıkıntıydı. Orayı da önce eski bir diş fırçası yardımıyla bastıra bastura temizleyip mazotla tekrar sildim arkasından da temizleme spreyi ile iyice olaya hakim olduktan sonra sonuç aşağıdaki gibi olunca tekrar toplama işlemine gececeğiz.
Bu arada forumda dolaşırken rastladığım diğer bir konuda boğaz kelebeğinin yan tarafın da bulunan kapağa da yağ sızma ihtimalini gördüm orayı da sökerek baktım ki orası aşağıdaki resimdeki gibi tertemiz. Ondan oraya ellemeden tekrar topladım.
Bu aşamadan sonra yaptığımız işlemleri geriye doğru tekrarlayıp aracı toplayalım. Ek olarak sadece aracın motorsuyu haznesine maksimum çizgisinden biraz fazla su koyun çünkü boğazı sökerken hortumlardan su akıyor devir daim çalışınca su eksilecektir yada aracı kullandıktan sonra suyunu kontrol edin. Bir diğer konuda aracın boğaz kelebeği söküldüğü zaman kalibrasyon gerektirdiğini bende bir çok yerde okudum ancak ben aracı topladım kutup başını taktım sonra kontağı açıp beş dakika bekledim araç zaten boğaz kelebeği üzerinde bir inleme sesi ile kalibrasyonunu kendi yapıyor iki gündür de böyle kullanıyorum cirlop gibi oldu diyebilirim, ne sarsıntı , ne tekleme,ne stop etme, nede benzin kokusu yok artık, çok uğraştık ama değdi bu konuda Birkan kardeşimin emeği yenmez. Umarım boğaz kelebeği ile sorunları olan arkadaşların işine yarar kendileri sökmeseler dahi en azından benim gibi boşuna para kaptırmazlar. Hepinize arızasız günler…
Benim aracımda bu sorun uzun zamandır canımı sıkıyordu daha önceleri birkaç kere değişik yerlerde ki (bunlardan biri yetkili servis) ustalara bu parçanın temizliğini yaptırdım ancak rölanti sorunum hiç düzelmedi, her seferinde boğaz kelebeğinin önündeki hava hortumu sökülüyor içine iki pıs pıs yapıyorlar sonra bir kalibrasyon tamam deyip paramı sömürmüşler, kendimiz söküp bakana kadar kandırıldığımı anlamadım nedeninin de aslında biraz sonra fotolarda da göreceğiniz gibi kelebeğin kirli olan yeri ön kısmı değil arka tarafıymış bu yüzden aslında hiç temizlenmemiş, her defasında sorun buradan değil deyip diğer parçalara yöneldiler Allahtan ki kurcalatmadık.
Neyse gelelim nasıl sökeceğimiz konusuna, öncelikle hiçbir şeye el sürmeden aracın kutup başını sökün zira araç arıza kaydı almasın. Bu işlemden sonra boğaz kelebeğini aşağıdaki denek üzerinde (1998 Passat) resimle işaret edilen yerden sökmeye başlıyacaz. Bu işlem oldukça zahmet bir iş onun için kendinize güvenemiyorsanız yanınıza bu işlere eli yatkın birini de olsa işi tamamlamak daha kolay olur ben bu iş için çalıştığım yerdeki Birkan arkadaşıma teşekkür etmeden geçemiyeceğim, zira aracı o söküp taktı denilebilir.


Daha sonra aşağıdaki resimde sarı okla görünen yerlerdeki hortumları sökmemiz gerekiyor.

Bu aşamadan sonra boğaz kelebeğini maniforta bağlayan 4 vidayı sökmemiz gerekiyor. Burada dikkat etmemiz geren vidalar sökülürken arada bir conta var ona dikkat edelim toplarken lazım olacak.. Bir diğer konu ise resimde altını çizdiğim vida sökerken tam altta kalıyor o yüzden sökülmesi baya zahmetli göremediğiniz için hissederek vidayı sökmeni gerekiyor bu iş içinde dirsekli bir cırcır aylan takımına ihtiyacınız olacak.

Bu aşamadan sonra parcayı aracın içinden yavaşça çıkarıyoruz, burası gerçekten zahmetli, yer cok dar ve bir sürü hortum ve kablolar iş yapmayı engelliyor.
Aslında parcayı sökerken boşunamı söküyorum diye bir ara tereddüt ettim çünkü önden parçanın kelebeği çok da kirli gözükmüyordu daha sonra parçayı dışarı alıp arkasını çevirince aşağıdaki manzarayla karşılaştım gerçekten pek iç açıcı gözükmüyordu.

Şimdi parca elimizde yapmamız gereken önce mazotla iç kısmını iyice yıkayalım ben mazotla temizlerim yeterli olur diye düşünürken baktım ki kurum orada yapışmış adeta orijinal de varmış gibi her yeri kaplamış tabi bu milimetrik hava akışının bile önemli olduğu parçada ciddi bir sıkıntıydı. Orayı da önce eski bir diş fırçası yardımıyla bastıra bastura temizleyip mazotla tekrar sildim arkasından da temizleme spreyi ile iyice olaya hakim olduktan sonra sonuç aşağıdaki gibi olunca tekrar toplama işlemine gececeğiz.



Bu arada forumda dolaşırken rastladığım diğer bir konuda boğaz kelebeğinin yan tarafın da bulunan kapağa da yağ sızma ihtimalini gördüm orayı da sökerek baktım ki orası aşağıdaki resimdeki gibi tertemiz. Ondan oraya ellemeden tekrar topladım.

Bu aşamadan sonra yaptığımız işlemleri geriye doğru tekrarlayıp aracı toplayalım. Ek olarak sadece aracın motorsuyu haznesine maksimum çizgisinden biraz fazla su koyun çünkü boğazı sökerken hortumlardan su akıyor devir daim çalışınca su eksilecektir yada aracı kullandıktan sonra suyunu kontrol edin. Bir diğer konuda aracın boğaz kelebeği söküldüğü zaman kalibrasyon gerektirdiğini bende bir çok yerde okudum ancak ben aracı topladım kutup başını taktım sonra kontağı açıp beş dakika bekledim araç zaten boğaz kelebeği üzerinde bir inleme sesi ile kalibrasyonunu kendi yapıyor iki gündür de böyle kullanıyorum cirlop gibi oldu diyebilirim, ne sarsıntı , ne tekleme,ne stop etme, nede benzin kokusu yok artık, çok uğraştık ama değdi bu konuda Birkan kardeşimin emeği yenmez. Umarım boğaz kelebeği ile sorunları olan arkadaşların işine yarar kendileri sökmeseler dahi en azından benim gibi boşuna para kaptırmazlar. Hepinize arızasız günler…