Boğaz Kelebeği Temizliği (Resimli Anlatım).

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
534
Tepkime puanı
117
Şehir
Rize
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Bilgi işlem
Evet arkadaşlar hepinize merhaba. Üzerinde yoğunlaştığım konu neredeyse tüm volkswagen kullanıcılarının karşılaştığı bir sorun.

Benim aracımda bu sorun uzun zamandır canımı sıkıyordu daha önceleri birkaç kere değişik yerlerde ki (bunlardan biri yetkili servis) ustalara bu parçanın temizliğini yaptırdım ancak rölanti sorunum hiç düzelmedi, her seferinde boğaz kelebeğinin önündeki hava hortumu sökülüyor içine iki pıs pıs yapıyorlar sonra bir kalibrasyon tamam deyip paramı sömürmüşler, kendimiz söküp bakana kadar kandırıldığımı anlamadım nedeninin de aslında biraz sonra fotolarda da göreceğiniz gibi kelebeğin kirli olan yeri ön kısmı değil arka tarafıymış bu yüzden aslında hiç temizlenmemiş, her defasında sorun buradan değil deyip diğer parçalara yöneldiler Allahtan ki kurcalatmadık.

Neyse gelelim nasıl sökeceğimiz konusuna, öncelikle hiçbir şeye el sürmeden aracın kutup başını sökün zira araç arıza kaydı almasın. Bu işlemden sonra boğaz kelebeğini aşağıdaki denek üzerinde (1998 Passat) resimle işaret edilen yerden sökmeye başlıyacaz. Bu işlem oldukça zahmet bir iş onun için kendinize güvenemiyorsanız yanınıza bu işlere eli yatkın birini de olsa işi tamamlamak daha kolay olur ben bu iş için çalıştığım yerdeki Birkan arkadaşıma teşekkür etmeden geçemiyeceğim, zira aracı o söküp taktı denilebilir.







Daha sonra aşağıdaki resimde sarı okla görünen yerlerdeki hortumları sökmemiz gerekiyor.





Bu aşamadan sonra boğaz kelebeğini maniforta bağlayan 4 vidayı sökmemiz gerekiyor. Burada dikkat etmemiz geren vidalar sökülürken arada bir conta var ona dikkat edelim toplarken lazım olacak.. Bir diğer konu ise resimde altını çizdiğim vida sökerken tam altta kalıyor o yüzden sökülmesi baya zahmetli göremediğiniz için hissederek vidayı sökmeni gerekiyor bu iş içinde dirsekli bir cırcır aylan takımına ihtiyacınız olacak.




Bu aşamadan sonra parcayı aracın içinden yavaşça çıkarıyoruz, burası gerçekten zahmetli, yer cok dar ve bir sürü hortum ve kablolar iş yapmayı engelliyor.
Aslında parcayı sökerken boşunamı söküyorum diye bir ara tereddüt ettim çünkü önden parçanın kelebeği çok da kirli gözükmüyordu daha sonra parçayı dışarı alıp arkasını çevirince aşağıdaki manzarayla karşılaştım gerçekten pek iç açıcı gözükmüyordu.





Şimdi parca elimizde yapmamız gereken önce mazotla iç kısmını iyice yıkayalım ben mazotla temizlerim yeterli olur diye düşünürken baktım ki kurum orada yapışmış adeta orijinal de varmış gibi her yeri kaplamış tabi bu milimetrik hava akışının bile önemli olduğu parçada ciddi bir sıkıntıydı. Orayı da önce eski bir diş fırçası yardımıyla bastıra bastura temizleyip mazotla tekrar sildim arkasından da temizleme spreyi ile iyice olaya hakim olduktan sonra sonuç aşağıdaki gibi olunca tekrar toplama işlemine gececeğiz.








Bu arada forumda dolaşırken rastladığım diğer bir konuda boğaz kelebeğinin yan tarafın da bulunan kapağa da yağ sızma ihtimalini gördüm orayı da sökerek baktım ki orası aşağıdaki resimdeki gibi tertemiz. Ondan oraya ellemeden tekrar topladım.




Bu aşamadan sonra yaptığımız işlemleri geriye doğru tekrarlayıp aracı toplayalım. Ek olarak sadece aracın motorsuyu haznesine maksimum çizgisinden biraz fazla su koyun çünkü boğazı sökerken hortumlardan su akıyor devir daim çalışınca su eksilecektir yada aracı kullandıktan sonra suyunu kontrol edin. Bir diğer konuda aracın boğaz kelebeği söküldüğü zaman kalibrasyon gerektirdiğini bende bir çok yerde okudum ancak ben aracı topladım kutup başını taktım sonra kontağı açıp beş dakika bekledim araç zaten boğaz kelebeği üzerinde bir inleme sesi ile kalibrasyonunu kendi yapıyor iki gündür de böyle kullanıyorum cirlop gibi oldu diyebilirim, ne sarsıntı , ne tekleme,ne stop etme, nede benzin kokusu yok artık, çok uğraştık ama değdi bu konuda Birkan kardeşimin emeği yenmez. Umarım boğaz kelebeği ile sorunları olan arkadaşların işine yarar kendileri sökmeseler dahi en azından benim gibi boşuna para kaptırmazlar. Hepinize arızasız günler…
 

gokhani

vwTürk Üyesi
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
65
Tepkime puanı
0
Yaş
34
emeklerine sağlık çok güsel bir paylasım...
 

ALFONSODEMİR

vwTürk Üyesi
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
918
Tepkime puanı
0
Yaş
32
Çok güzel ve anlaşılır bir paylaşım olmuş Teşekkürler.
Böyle paylaşımlar gerçekten aracı ile uğraşmayı sevenler için teşvik edici oluyor.Hem vakit geçirmiş oluyoruz hemde aracımızı daha iyi tanımış ve bakımını kendimiz yapmış oluyoruz.:)
 

kenjori044

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Eki 2008
Mesajlar
503
Tepkime puanı
0
Peki bu hortumları çıkarınca sadece su mu eksiliyor? Benzinle filan ilgisi yokur umarım.
 

sanalcan43

vwTürk Üyesi
Katılım
9 Eki 2009
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Yaş
44
çıkan hortumların ucuna eski bujilerin varsa onları sok eksilmeninde önüne geçersin sonradan ilave yaparsın yine radyatör suyuna.
 

ali3535

vwTürk Üyesi
Katılım
26 Tem 2009
Mesajlar
117
Tepkime puanı
0
Yaş
38
emeğine sağlık güzel paylaşim bide potansiyel metreye sorun buluyolar saygılar
 

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
534
Tepkime puanı
117
Şehir
Rize
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Bilgi işlem
mysempatik06' Alıntı:
abi öncelikle g.bayramın mübarek olsun ve paylaşımın için çok teşekkürler çok süper bişi olmuş ama ben bu boğaz kelebeğinin yerini bilmiyorum bu fotodaki kalın hotuma bağlı olan mı acaba? bu arada bide dirsekli cırcır alyan demişsin abi kaçlık alyan olcak ve alyanın cırcırlısı nasıl oluyo ilk defa duydumda k.bakma alet edevat edinmeyi severim alıyım bitane :)
öncelikle teşekkür ederim mesajını biraz gec okudum kusara bakma işler yoğundu takılamadım bu aralar aslında orda ki resimlerde de yerini işaret etmiştim ama sana tam tarif edeyim motor susyu suluğunun altında birsürü kalın su hortumlarının bağlandığı bir parça üsten bakınca görünüyor ama sökmek baya zahmetli motor suluğunu flan yerinden cıkartmak lazım ama komple suluğu sökmeye gerek yok sadece arkada ki vidalar alıp öne dpğru yer acsan yeter.
cır cır anahtar dediğimde sağa ve sola tek bir tırnak ile döenebilen kullanışlı bir alet takım satan kime soran verir alyan olarak numaralarını su an hatırlamıyorum ama sanırım 10 -11 -12 -13 -14 numaralı lokma ve 8 li yıldız takıma ihtiyacın olacak çok zahmetli demiştim onun için bol bir zamanda sök zira bir günde toplayamaya bilirisin biz öğlen başladık akşama iki kişi zor toparladık ama araba cok rahatlıyor diyebilirim şimdiden klay gelsin...

mesaj kutun dolmuş burdan cevap yazdım
 

vw_golf_iv

vwTürk Üyesi
Katılım
4 Şub 2010
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Yaş
40
resimler kaybolmuş. yenilememiz mümkün mü acaba?
 

ozzzie

vwTürk Üyesi
Katılım
10 May 2010
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Önce Aküyü söküp sonra kelebeğin soketini çıkarırsask yine de adaptasdyon ister mi?

bir de kesin olarak neyle temizleyelim önerebileceğiniz bir sprey markası var mıdır?

teşekkürler
 

outlaw2

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Eyl 2012
Mesajlar
2,526
Tepkime puanı
0
eline sağlık izzet kardeş keşke bizimde elimiz yatkın olsada yapsak :(
 

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
534
Tepkime puanı
117
Şehir
Rize
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Bilgi işlem
Konuyu yıllar önce ben açmıştım o zaman ki aracım 1998 passat üzerinde çalışmıştım. konuya tekrar mesaj gelince fotoları belki duruyordur diye yedek diskimi tarattım, tüm fotoğrafları yedeklerken onları da almışım mesajın orjinalini editleme kalkmış herhalde o nedenle fotoları yeniden orjinal mesaja ekleyemedim o nedenle aşağıda orjinal mesajı foto ekleyip yeniden gönderiyorum. Şimdi ki aracım 2000 öodel passat bu aracında boğaz kelebeğini söküp temizledim 2000 model de bu parça biraz daha kolay sökülüyor en azından su hortumu ile bu parçaya su taşımaktan vaz geçmişler su hortumu bağlantıları yok parçanın açısı biraz değişmiş bütün vidalara erişim daha kolay ve de gaz teli yok o nedenle daha kolay sökülüyor bu aracımdan sonra skoda fabia, seat cordoba boğaz kelebeklerini söküp temizledim onlarda daha kolay neyse resimleri yeniden ekledim umarım işinize yarar kola gelsin.


Evet arkadaşlar hepinize merhaba. Üzerinde yoğunlaştığım konu neredeyse tüm volkswagen kullanıcılarının karşılaştığı bir sorun.

Benim aracımda bu sorun uzun zamandır canımı sıkıyordu daha önceleri birkaç kere değişik yerlerde ki (bunlardan biri yetkili servis) ustalara bu parçanın temizliğini yaptırdım ancak rölanti sorunum hiç düzelmedi, her seferinde boğaz kelebeğinin önündeki hava hortumu sökülüyor içine iki pıs pıs yapıyorlar sonra bir kalibrasyon tamam deyip paramı sömürmüşler, kendimiz söküp bakana kadar kandırıldığımı anlamadım nedeninin de aslında biraz sonra fotolarda da göreceğiniz gibi kelebeğin kirli olan yeri ön kısmı değil arka tarafıymış bu yüzden aslında hiç temizlenmemiş, her defasında sorun buradan değil deyip diğer parçalara yöneldiler Allahtan ki kurcalatmadık.

Neyse gelelim nasıl sökeceğimiz konusuna, öncelikle hiçbir şeye el sürmeden aracın kutup başını sökün zira araç arıza kaydı almasın. Bu işlemden sonra boğaz kelebeğini aşağıdaki denek üzerinde (1998 Passat) resimle işaret edilen yerden sökmeye başlıyacaz. Bu işlem oldukça zahmet bir iş onun için kendinize güvenemiyorsanız yanınıza bu işlere eli yatkın birini de olsa işi tamamlamak daha kolay olur ben bu iş için çalıştığım yerdeki Birkan arkadaşıma teşekkür etmeden geçemiyeceğim, zira aracı o söküp taktı denilebilir.


Görüntü050.jpg


Görüntü049.jpg




Daha sonra aşağıdaki resimde sarı okla görünen yerlerdeki hortumları sökmemiz gerekiyor.


Ekli dosyayı görüntüle 1911



Bu aşamadan sonra boğaz kelebeğini maniforta bağlayan 4 vidayı sökmemiz gerekiyor. Burada dikkat etmemiz geren vidalar sökülürken arada bir conta var ona dikkat edelim toplarken lazım olacak.. Bir diğer konu ise resimde altını çizdiğim vida sökerken tam altta kalıyor o yüzden sökülmesi baya zahmetli göremediğiniz için hissederek vidayı sökmeni gerekiyor bu iş içinde dirsekli bir cırcır aylan takımına ihtiyacınız olacak.

Ekli dosyayı görüntüle 1912


Görüntü045-vida.JPG

Bu aşamadan sonra parcayı aracın içinden yavaşça çıkarıyoruz, burası gerçekten zahmetli, yer cok dar ve bir sürü hortum ve kablolar iş yapmayı engelliyor.
Aslında parcayı sökerken boşunamı söküyorum diye bir ara tereddüt ettim çünkü önden parçanın kelebeği çok da kirli gözükmüyordu daha sonra parçayı dışarı alıp arkasını çevirince aşağıdaki manzarayla karşılaştım gerçekten pek iç açıcı gözükmüyordu.




Görüntü038.jpg


Şimdi parca elimizde yapmamız gereken önce mazotla iç kısmını iyice yıkayalım ben mazotla temizlerim yeterli olur diye düşünürken baktım ki kurum orada yapışmış adeta orijinal de varmış gibi her yeri kaplamış tabi bu milimetrik hava akışının bile önemli olduğu parçada ciddi bir sıkıntıydı. Orayı da önce eski bir diş fırçası yardımıyla bastıra bastıra temizleyip mazotla tekrar sildim arkasından da temizleme spreyi ile iyice olaya hakim olduktan sonra sonuç aşağıdaki gibi olunca tekrar toplama işlemine gececeğiz.

Görüntü046.jpg


Görüntü047.jpg



Görüntü048.jpg


Bu arada forumda dolaşırken rastladığım diğer bir konuda boğaz kelebeğinin yan tarafın da bulunan kapağa da yağ sızma ihtimalini gördüm orayı da sökerek baktım ki orası aşağıdaki resimdeki gibi tertemiz. Ondan oraya ellemeden tekrar topladım.


Görüntü040.jpg


Bu aşamadan sonra yaptığımız işlemleri geriye doğru tekrarlayıp aracı toplayalım. Ek olarak sadece aracın motorsuyu haznesine maksimum çizgisinden biraz fazla su koyun çünkü boğazı sökerken hortumlardan su akıyor devir daim çalışınca su eksilecektir yada aracı kullandıktan sonra suyunu kontrol edin. Bir diğer konuda aracın boğaz kelebeği söküldüğü zaman kalibrasyon gerektirdiğini bende bir çok yerde okudum ancak ben aracı topladım kutup başını taktım sonra kontağı açıp beş dakika bekledim araç zaten boğaz kelebeği üzerinde bir inleme sesi ile kalibrasyonunu kendi yapıyor iki gündür de böyle kullanıyorum cirlop gibi oldu diyebilirim, ne sarsıntı , ne tekleme,ne stop etme, nede benzin kokusu yok artık, çok uğraştık ama değdi bu konuda Birkan kardeşimin emeği yenmez. Umarım boğaz kelebeği ile sorunları olan arkadaşların işine yarar kendileri sökmeseler dahi en azından benim gibi boşuna para kaptırmazlar. Hepinize arızasız günler…
 

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
534
Tepkime puanı
117
Şehir
Rize
Aracınızın Markası
Volkswagen
Aracınızın Modeli
Passat
Mesleğiniz
Bilgi işlem
Bu işi yapacak arkadaşlara fikir olması açısından Şimdi ki aracımı sökerken çektiğim bir kaç fotoyuda paylaşıyorum bu arada bir konuya da dikkatinizi çekmek isterim bu işi yapacağınız zaman motor soğuğa yakın olmalı gövde ve bopaz kelebeği tamamen aliminyum olduğundan yalama olabilir sıkarken kırılabilir.

IMG_0804.JPG

IMG_0805.JPG

IMG_0806.JPG

IMG_0807.JPG

IMG_0808.JPG

IMG_0809.JPG
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
4,087
Tepkime puanı
1,073
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Güzel bir çalışma olmuş elinize, emeğinize sağlık.👍👍👍
 

Vortex78

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Ara 2019
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Yaş
31
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Passat
Aracınızın Modeli
1998
Mesleğiniz
İşçi
Ellerinize sağlık umarım bende yapabilirim :)
 
Üst Alt