Bilgisayarsız Boğaz Kelebeği Adaptasyonu Yapmak

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
825
Tepkime puanı
92
Yaş
50
Konum
Konya
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
Passat 2.0 FSI
Aracınızın Modeli
1997
Mesleğiniz
Asansörcü
İsim Soyisim
Hüseyin Ertaş
Ben de benim araba üstünde denedim, işe yarıyor. Boğaz kelebeği pis olup da kurcaladıktan sonra arabası sapıtan arkadaşların çok işine yarayacağını düşünüyorum.

Alttaki linkten alıntıdır:

Evet arkadaşlar başıma gelen olayı sizlerede yardımı dokunur umuduyla kaleme alıyorum anlatacağım yöntem benim derdime derman oldu.

Arabam 2004 model volkswagen bora bcb motor koduna sahip bu yöntem vag grubu diger araçlardada çalışabilir.

Gelelim benim adaptasyon macerama kurban bayramından dolayı istanbuldan kalktık geldik ailece memlekete bildigin dağ başındayız resimden de anlaşılacağa üzere herneyse biz biraz erken geldik bayram heyecanıyla ben can sıkıntısı ve el becerimin verdiği öz güvenle dedim şu arabanın hazir boş boş oturuyoken boğaz kelebegini temizliyim.

Arabada benim anahtar tornavida tarzı ekipmanim epey var (utanmasam motor indiricem o derece ekipman var 🙂 )

Sıvadık kollari giriştim arabaya bildiginiz boğaz kelebeğini söktüm aldim yerinden tabi o anlarin resmi yok ama boğaz kelebegi nasil sokulecegi bir cok sitede mevcut herneyse benim boğaz kelebeği bildiğiniz katran bağlamış.



Bogaz kelebegini temizlemeyi düşündüğüm balata spreyi evde kalmış hoppa napcaz simdi derken (boğaz kelebeğini elime aldim artik geri taksam hiç olmaz)

Gözüme arka koltuktaki bildiginiz ıslak havlu ilisti tamam dedim bunla hallederiz.
Neyse bir saat kadar guzelce alt kısmı üst kısmı tertemiz sildim ıslak havluda epey etkili tertemiz etti.

Temizledigim boğaz kelebegi veya gaz kelebegi adiyla bilinen parcayi bismillah deyip taktim hava filitresinide oturttum yerine gectim kontağın başına bismillah deyip bastim marşa.

Araba calısti ama devir saati dansözlerle kapışır derece 500 – 1500 devirde gidip geliyor biraz yüritiyim arabayi düzelir deyip 1. vitese takip hareket eder etmez araba stop etti.

Eyvah dag başında arabayida bozduk ne vardida elledim ben bunu diye kendi kendime kıziyorum bi yandanda ulan tertemiz yaptik bu niye boyle yapti diye dusunuyorum.

Her neyse internette iki saatlik sörften sonra bizim sitelerimizde çözum yok sadece vag kablosu ve bilgisayarla olacaği başka türlü düzelmeyecegi yazıyor tabi bi karamsarlikla gezinirken şansa bir alman sitesi denk geldi adamın biri ben gibi ayni soruna çözüm arıyor.

Adamın konusuna bir başka arkadasta aynen şunu yazmış;
1. kontak anahtarını cıkar al teyp vs acık herseyi kapat
2. aküyü komple sök 2 saat sonra geri tak ve aküyü taktıktan sonra 5 dakika bekle hic birsey yapma.
3. 5 dakika sonra kontak anahtarını kontağa tak sadece uyari lambalari yanacak sekilde cevir ama arabayı kesinlikle çalıştirma bu pozisyondada beş dakikalık beklemeden sonra arabayı çalıştir (ben burda bildigim tum dualari ediyorum tabi 🙂 ) rölantide 15 dakika o şekil calısacak ama gaza basmak yok araba kendi halinde calısacak.

Yukarida denileni harfi harfiyen yaptım ve gordugum şey arabayi 5 dakikalik beklemeden sonra çalıştırdığımda araba 1000 devir civarinda calisti ve o 15 dakika bekleme boyunca devir yavaş yavaş normal rölantiye indi ve ne bir titreme nede bi aksaklık gormedim bu yontemle araba kendi kendine bogaz kelebek adaptasyonunu yapti ve boylece adaptasyon maceram son buldu.

Bunlari yasarken fark ettigim bir diger konu bu metod buyuk ihtimalle arabamin ecu yani beyninide sifirladi.cünkü bagaj kapagimin kilidi bu yontemden önce kendi kafasina takiliyodu ama artik akillandi tum sistemle kapanip aciliyor. Kapilari kilitledigimde parklar yanip sonmuyordu oda eski haline geldi.

Benim başimdan geçen maceram bu kadar. İşallah sizlerinde derdinize derman olur yazdıklarim.

Not: Aşağıdaki linkten alıntıdır:
http://www.guncelnet.com/bilgisayarsiz-bogaz-kelebegi-adaptasyonu-yapma/
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
4,087
Tepkime puanı
1,073
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Kablo kullanmadan adaptasyon yapmak süper olmuş eline sağlık dostum :) Bildiğiniz üzere bagaj kapağı kilidi tesisatının beyni farklı yani konfor beyni ancak bu işlem sonucunda motor beyni sıfırlanıyormu biraz tartışılır çünkü ecu sıfırlama hakkında hep yazılır çizilir ancak kesin bir sonuç elde edildiğine rastlamadım umarım sıfırlanıyodur:)
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
825
Tepkime puanı
92
Yaş
50
Konum
Konya
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
Passat 2.0 FSI
Aracınızın Modeli
1997
Mesleğiniz
Asansörcü
İsim Soyisim
Hüseyin Ertaş
Kablo kullanmadan adaptasyon yapmak süper olmuş eline sağlık dostum :) Bildiğiniz üzere bagaj kapağı kilidi tesisatının beyni farklı yani konfor beyni ancak bu işlem sonucunda motor beyni sıfırlanıyormu biraz tartışılır çünkü ecu sıfırlama hakkında hep yazılır çizilir ancak kesin bir sonuç elde edildiğine rastlamadım umarım sıfırlanıyodur:)
Hayır motor beyni sıfırlanmıyor. Sadece adaptasyon yapıyor. Geçici hafıza diye bir bölüm var o bölüm siliniyor ama kalıcı hafıza aküyü senelerce sökük tutsanız bile silinmiyor.

Ben bunu benim Passat FSI üstünde denedim, önceleri titrek başlayan rölanti 15 dakika sonuna doğru giderek sakinleşerek yerine oturuyor. En sonunda pürüzsüz çalışmaya başlıyor.
Karşılaştığım sorun ise EPC ve Direksiyon sensörü lambalarının yanık kalmasıydı. VCDS de direksiyon açı sensörü adaptasyonsuzluğu görünüyordu. Önce kalıcı arıza zannettim epey uğraştım ama sonra araştırınca, onların da bir kaç yüz metre sürünce kendi kendisine adaptasyon yaparak kayboluyor olduğunu buldum. Direksiyon arıza lambası sönünce direksiyonu düz konuma ayarlayıp arabayı stop ediyoruz. Sonra tekrar çalıştırınca direksiyon açı sensörünün adaptasyonu da tamamlanmış oluyor. Yani sorun yok.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
4,087
Tepkime puanı
1,073
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bu sayede sizin geçen günkü yaşadığınız boğaz kelebeği arızasıda son bulmuş ve düzelmiş oldu adınıza sevindim Hüseyin hocam hepimiz için iyi bir deneyim ve tecrübe oldu tekrar emeğine sağlık :)
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
825
Tepkime puanı
92
Yaş
50
Konum
Konya
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
Passat 2.0 FSI
Aracınızın Modeli
1997
Mesleğiniz
Asansörcü
İsim Soyisim
Hüseyin Ertaş
Bu sayede sizin geçen günkü yaşadığınız boğaz kelebeği arızasıda son bulmuş ve düzelmiş oldu adınıza sevindim Hüseyin hocam hepimiz için iyi bir deneyim ve tecrübe oldu tekrar emeğine sağlık :)
Teşekkür ederim.
Yok o kelebek arızası değil. Kelebek üzerinde ne yaptıysam o sorun geçmedi. O arıza sadece motor soğukken ortaya çıkan başka bir şey. Manifoldun sonunda emme sübapların öncesinde flaplar var, onlara bağlı olan başka bir motor ve onun açı sensörü var. Arıza kaydı onu gösteriyor. Orayla alakalı epey bir operasyon yaptım, iptal etmeye çalıştım. Başka bir sürü şey daha yaptım şimdi geçmiş görünüyor ama hangi operasyon işe yaradı tam emin değilim. Yapılacak bir iki şey daha var. Ondan sonra geçip geçmediği belli olacak.
 

zekidinc55

1
vwTürk Üyesi
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
3
Kablo kullanmadan adaptasyon yapmak süper olmuş eline sağlık dostum :) Bildiğiniz üzere bagaj kapağı kilidi tesisatının beyni farklı yani konfor beyni ancak bu işlem sonucunda motor beyni sıfırlanıyormu biraz tartışılır çünkü ecu sıfırlama hakkında hep yazılır çizilir ancak kesin bir sonuç elde edildiğine rastlamadım umarım sıfırlanıyodur:)
LTFT değerini sıfırlamak için ben bir gece boyunca ükü yü sökülü bıraktım ama mümkün değil. Yani akü sökerek ecu sıfırlama diye bir olay yok.
 

talep

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Şub 2015
Mesajlar
72
Tepkime puanı
1
Ben de benim araba üstünde denedim, işe yarıyor. Boğaz kelebeği pis olup da kurcaladıktan sonra arabası sapıtan arkadaşların çok işine yarayacağını düşünüyorum.

Alttaki linkten alıntıdır:

Evet arkadaşlar başıma gelen olayı sizlerede yardımı dokunur umuduyla kaleme alıyorum anlatacağım yöntem benim derdime derman oldu.

Arabam 2004 model volkswagen bora bcb motor koduna sahip bu yöntem vag grubu diger araçlardada çalışabilir.

Gelelim benim adaptasyon macerama kurban bayramından dolayı istanbuldan kalktık geldik ailece memlekete bildigin dağ başındayız resimden de anlaşılacağa üzere herneyse biz biraz erken geldik bayram heyecanıyla ben can sıkıntısı ve el becerimin verdiği öz güvenle dedim şu arabanın hazir boş boş oturuyoken boğaz kelebegini temizliyim.

Arabada benim anahtar tornavida tarzı ekipmanim epey var (utanmasam motor indiricem o derece ekipman var )

Sıvadık kollari giriştim arabaya bildiginiz boğaz kelebeğini söktüm aldim yerinden tabi o anlarin resmi yok ama boğaz kelebegi nasil sokulecegi bir cok sitede mevcut herneyse benim boğaz kelebeği bildiğiniz katran bağlamış.



Bogaz kelebegini temizlemeyi düşündüğüm balata spreyi evde kalmış hoppa napcaz simdi derken (boğaz kelebeğini elime aldim artik geri taksam hiç olmaz)

Gözüme arka koltuktaki bildiginiz ıslak havlu ilisti tamam dedim bunla hallederiz.
Neyse bir saat kadar guzelce alt kısmı üst kısmı tertemiz sildim ıslak havluda epey etkili tertemiz etti.

Temizledigim boğaz kelebegi veya gaz kelebegi adiyla bilinen parcayi bismillah deyip taktim hava filitresinide oturttum yerine gectim kontağın başına bismillah deyip bastim marşa.

Araba calısti ama devir saati dansözlerle kapışır derece 500 � 1500 devirde gidip geliyor biraz yüritiyim arabayi düzelir deyip 1. vitese takip hareket eder etmez araba stop etti.

Eyvah dag başında arabayida bozduk ne vardida elledim ben bunu diye kendi kendime kıziyorum bi yandanda ulan tertemiz yaptik bu niye boyle yapti diye dusunuyorum.

Her neyse internette iki saatlik sörften sonra bizim sitelerimizde çözum yok sadece vag kablosu ve bilgisayarla olacaği başka türlü düzelmeyecegi yazıyor tabi bi karamsarlikla gezinirken şansa bir alman sitesi denk geldi adamın biri ben gibi ayni soruna çözüm arıyor.

Adamın konusuna bir başka arkadasta aynen şunu yazmış;
1. kontak anahtarını cıkar al teyp vs acık herseyi kapat
2. aküyü komple sök 2 saat sonra geri tak ve aküyü taktıktan sonra 5 dakika bekle hic birsey yapma.
3. 5 dakika sonra kontak anahtarını kontağa tak sadece uyari lambalari yanacak sekilde cevir ama arabayı kesinlikle çalıştirma bu pozisyondada beş dakikalık beklemeden sonra arabayı çalıştir (ben burda bildigim tum dualari ediyorum tabi ) rölantide 15 dakika o şekil calısacak ama gaza basmak yok araba kendi halinde calısacak.

Yukarida denileni harfi harfiyen yaptım ve gordugum şey arabayi 5 dakikalik beklemeden sonra çalıştırdığımda araba 1000 devir civarinda calisti ve o 15 dakika bekleme boyunca devir yavaş yavaş normal rölantiye indi ve ne bir titreme nede bi aksaklık gormedim bu yontemle araba kendi kendine bogaz kelebek adaptasyonunu yapti ve boylece adaptasyon maceram son buldu.

Bunlari yasarken fark ettigim bir diger konu bu metod buyuk ihtimalle arabamin ecu yani beyninide sifirladi.cünkü bagaj kapagimin kilidi bu yontemden önce kendi kafasina takiliyodu ama artik akillandi tum sistemle kapanip aciliyor. Kapilari kilitledigimde parklar yanip sonmuyordu oda eski haline geldi.

Benim başimdan geçen maceram bu kadar. İşallah sizlerinde derdinize derman olur yazdıklarim.

Not: Aşağıdaki linkten alıntıdır:
http://www.guncelnet.com/bilgisayarsiz-bogaz-kelebegi-adaptasyonu-yapma/
Slm arkadaşlar benim araçta bcb motor bora, sonradan hız sabitleyici taktırdım. Usta vagcomla bağlanıp hız sabitleyici için ayar yapmıştı acaba bu şekilde aküyü sökerek adaptasyon yaparsak hız sabitleyici çalışmaya bilir mi ECU daki ayar değişirmi... tşkler

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
825
Tepkime puanı
92
Yaş
50
Konum
Konya
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
Passat 2.0 FSI
Aracınızın Modeli
1997
Mesleğiniz
Asansörcü
İsim Soyisim
Hüseyin Ertaş
Slm arkadaşlar benim araçta bcb motor bora, sonradan hız sabitleyici taktırdım. Usta vagcomla bağlanıp hız sabitleyici için ayar yapmıştı acaba bu şekilde aküyü sökerek adaptasyon yaparsak hız sabitleyici çalışmaya bilir mi ECU daki ayar değişirmi... tşkler

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Akü sökülünce ECU'deki bazı sonradan öğrenilmiş değerler siliniyor. Akü söküldükten sonra herhangi bir donanımın yok olma ihtimali yok. Hatta Sonradan VAGCOM ile yapılan kodlamalar sonucu açılan yada kapatılan ek özellikler bile kaybolmuyor. Sizin sabitleyicinin yok olması için bir sebep göremiyorum. Bununla birlikte siz dener ve burada yayınlarsanız kesin cevabı öğreniriz.
 

zekidinc55

1
vwTürk Üyesi
Katılım
2 Mar 2009
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
3
Akü sökülünce ECU'deki bazı sonradan öğrenilmiş değerler siliniyor. Akü söküldükten sonra herhangi bir donanımın yok olma ihtimali yok. Hatta Sonradan VAGCOM ile yapılan kodlamalar sonucu açılan yada kapatılan ek özellikler bile kaybolmuyor. Sizin sabitleyicinin yok olması için bir sebep göremiyorum. Bununla birlikte siz dener ve burada yayınlarsanız kesin cevabı öğreniriz.
Eğer serviste şaseye göre güncellme yapılırsa yok olabiliyor.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aykutkolcu

vwTürk Üyesi
Katılım
24 Ara 2015
Mesajlar
376
Tepkime puanı
55
Hüsertaş abi senin boğaz kelebeği telli mi? Yoksa elektronik gaz pedallımı ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

by_bozkurt

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Nis 2019
Mesajlar
581
Tepkime puanı
188
Yaş
30
Konum
Konya
Şehir
Ankara/Kayseri
Aracınızın Markası
Seat Toledo
Aracınızın Modeli
2000 - 1.6 8v
Mesleğiniz
Tekniker
İsim Soyisim
RBozkurt
Kelebek ve rölanti adaptasyon denilmiş.
Detayı nedir bu işlemin?

Geçen temizlettim.
Telli kelebek 098 kanalından yapılıyor.
Rölanti olanı yapmadı ama.

Birde bazen hareket halinde iken vitesi boşa atıp ayağımı gazdan çekiyorum devir 1200de falan kalıp aşağı iniyor
 

Ekli dosyalar

husertas

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2016
Mesajlar
825
Tepkime puanı
92
Yaş
50
Konum
Konya
Şehir
Konya
Aracınızın Markası
Passat 2.0 FSI
Aracınızın Modeli
1997
Mesleğiniz
Asansörcü
İsim Soyisim
Hüseyin Ertaş
Octavia telli idi. Passat Elektronik
 
Üst Alt