Baştan Sona kadar Sürücü Koltuğu Yenileme İşlemi.

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
152
Şehir
Trabzon
FABRİKASYON GİBİ OLDU (Diğer fotoğraflar altta yorum kısmında)
Not: Piyasada hazır yan sanayi süngerler satılıyor. Bir arkadaşım tamir işine girmeyip süngeri yenilemişti, fakat 1 yıl içinde süngerleri eskisinden kötü olmuştu. Bu yüzden orijinal süngeri tamir etmek istedim. İlk tamir ettiğim koltuk da 3 yıldır taş gibi.

Transporter ve benzeri vw-audi-skoda-seat marka araçlarda özellikle şoför koltuklarının omuz pedleri dediğimiz yan köşeleri 9-10 yıl sonra yıpranmaya başlıyor ve sola ve sağa doğru yan omuz pedleri sarkmaya başlıyor. Hem sürüş hem de görünüş açısından rahatsız edici olduğu için bende koltuğu tamir etmeye karar verdim. Öncelikle yaslanma süngerinin orijinal kumaşı giydirme şeklinde olduğu için çok kolay çıkıyor.
Koltuğun yaslanma yerini geriye doğru yatırdığınızda, oturma yeri ile yaslanma yeri arasında plastikten kornişe benzer bir parça var o parça oturma yeri ile yaslanma yerini bir arada tutuyor. Tornavida ile hafiften kanıttırınca korniş gibi yerinden çıkıyor.Sonra da yukarı doğru çekerek çıkartıyorsunuz.Ortalara gelince demir bir kanca var onu da çıkardıktan sonra koltuk kafalıklarının plastik yuvalarını da tornavida ile hafif kanıttırarak kolayca çıkarabilirsiniz.

Aslında çok kolay burada böyle anlattığıma bakmayın. Daha sonra uygulamaya başlıyoruz. Yıprak yeri yapıştırırken bolca bally sürmek gerekiyor, en az da 15 dakika beklemek! Yazın 15 dakika kışın 25 dakika! Bu işlem bittikten sonra tela kumaşını potluk yapmayacak şekilde büyük yamalar halinde kesip koltuk süngerimizi kaplayabiliriz. En sonunda ince tela kumaşını yapıştırmadan arkaya yerleştiriyoruz.
Koltuk süngerininin arka kısmını koltuk iskeletinin kesici etkisinden korumak için bir kat tela kumaşıyla kaplıyoruz. İskeletin süngere değdiği kısımlara yine destek amaçlı takviye bant yapıştırabilirsiniz.
Bu arada; forumumuza üye olan Uğur kardeşimizin çeşitli forumlardaki tela kumaşı ile koltuk süngeri tamiri dikkatimi çektiği için ben de tela kumaşını seçtim. Kendisine huzurlarınızda teşekkür ederim.
Gerekli malzeme;
1. Ben Japon pazarından sanayi işi Derby marka bir kutu bally yapıştırıcı aldım '' Tüpte satılanlar sanayi işi olmadığından randıman alacağınızı sanmıyorum
2. Bir metre yapışkanlı tela kumaşı ve 1 metre de yapışkansız tela kumaşı '' Yapışkanlı tela kumaşı daha kalın Toplam Maliyet; 13-14 TL civarı İlk olarak yıprak süngerimizi görelim.

Bu yıpranmanın nedeni koltuk iskeletinin süngeri baskısı sonucu zamanla yıpranması Şoför koltuğunun süngerini tamir ettikten sonra kolçak uygulamasına geçtim. Arka koltuğun sol tarafında ki kolçağını kullanmadığım içi spiralle yuvasından kestim bir tane de yeni kolçak aldım.

Arka koltuğun kolçak kılıflarını önde kullandım.Fermuarlı güzel kılıflar. Ben fazladan 5 tl ye yan sanayi VW koltuk kumaşı altım arka kolçağa diktirmek içi 30 tl de kolçak 35 tl +20 tl kaportacı 55 TL. Siz her iki tarafa da yaptıracaksanız maliyet kılıflarıyla birlikte 100 tl yi bulur.

O yüzden ikinci bir seçenek orjinal kolçakla çıkma koltukta alabilirsiniz 300 tl civarı. Bende kolçak kılıfları ve yedek bir tane kolçak olduğundan maliyeti fazla olmadı. Yalnız koltuğu söktükten sonra araç üzerinde yaslanma yeri pozisyonunu kolçak pozisyonunu iyi ayarlayarak kaynak yaptırmak gerekiyor.

Kolçağın pozisyonu da önemli yoksa kolçağınız aşağı veya yukarı doğru bakıyor olabilir.
Sol kolçak arka koltuktan kesildiği için her ne kadar dikkat ettiysek de kolçağı yukarı kaldırırken kolçak en dik konuma gelmeye yakın yerde koltuğun yanına biraz sürtüyor. Zararı yok ama işte koltuk kılıfını taktıktan sonra kalınlık yaptı onu hesap edemedik. Bir diğer husus da iki kolçağın eşit yükseklikte olması. Kazanımlara gelince; Alışması biraz zaman alıyor ama sürüş rahat ve keyifli oluyor, viteslere geçişlerde ilkten zorlanabilirsiniz ama parmağınızın ucuyla vites atmak zevkli ,direksiyon manevraları da daha kolay çünkü iki kolunuz da kolçakta olduğundan kollar iyi destek alıyor. Ama araca binerken ve inerken sol kolçağı geri yani yukarı pozisyona almanız
gerekiyor.
Fotoğrafların tamamını görebilmek için slayt şeklinde geçişler yapınız.
 

Ekli dosyalar

  • 52.3 KB Görüntüleme: 23
  • 55 KB Görüntüleme: 24
  • 45 KB Görüntüleme: 23
  • 146.8 KB Görüntüleme: 22
  • 69 KB Görüntüleme: 24
  • 36.9 KB Görüntüleme: 26
  • 105.7 KB Görüntüleme: 23
  • 58.9 KB Görüntüleme: 22
  • 100.3 KB Görüntüleme: 23
  • 75.1 KB Görüntüleme: 24
Son düzenleme:

atalayg

vwTürk Üyesi
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
127
Tepkime puanı
16
Elinize sağlık...

SM-A720F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
152
Şehir
Trabzon
teşekkür ederim.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
4,085
Tepkime puanı
1,072
Şehir
Nevşehir/Ankara
Aracınızın Markası
Audi A6
Aracınızın Modeli
A6 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Emeğine sağlık Metin kardeşim (y)
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
152
Şehir
Trabzon
Diğer fotoğraflar.
 

Ekli dosyalar

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
152
Şehir
Trabzon
diğerleri.
Mukavva kağıdını keserek üst üst koydum ve tutkalla yapıştırdım. Mukavva kağıdını oturma yerinin kumaşına gerdirme amaçlı kullandım. Koltuk kumaşını makinede iki kez yıkayınca orijinal mukavvalar kendini vermeye başlamıştı. Jiletle ipliklerini ayırıp elimle yeni mukavvaları kesip ayarlayıp diktim.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
152
Şehir
Trabzon
Bu da bonus. Ruhsatta 5+1 Orijinal koltuklarla VIP'e dönüştürdüm. Tabii sadece prova. Teklileri çıkartıp tekrar eski haline dönüştürdüm. Öne tekli atarsam 6+1 olacak. Muayeneye giderken arkadaki teklilerden birini sökeceğim. Şimdi tek düşündüğüm koltuk dizaynı. Acaba sorun çıkarır mı? Onu da TÜV'e gidip soracağım. Araçla gitmem gerekecek. Tahminlerime göre TÜV bana: Koltukları düz koy koy, bel kemeri tak diyecek. Umarım öyle der. Koltukları öyle bir monte ederim ki istediğim zaman düz istediğim zaman ters yaparım. Döner takarsam o da olabilir.
Soldaki kolçaksız tekli koltuk o hurda koltuğun canlanmış hali :) Diğeri de arkadaki 3'lü koltuk yani VIP olmayan hali. 3'lü koltuk kızaklı ve yatarlı. Ve emin olun orijinal koltuklar sonradan yapma koltuklara göre çok daha rahat.
Son fotoğrafta da ikinci el aldığım yağ, kir içinde olan tekli koltuğu görebilirsiniz. Çalışmayan kızağını da hallettim. 97 altı T4'ten çıkma olmasına rağmen kumaşında hiç zedelenme yoktu.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
152
Şehir
Trabzon
Isıtma pedi koydunuz mu ?
elimde olsaydı koyacaktım. Ama düşünmüyor değilim. Aliexpress'te kargo dahil iki koltuk için yaslanma ve oturma yeri dahil 150- 160 TL'ye geliyor. Tabii kalitesi nasıl, bozulur mu hiçbir fikrim yok. Yeni Gümrük Yasası da başka bir sorun. OEM'lere de bir bakacağım.

Bu arada koltuk süngerinin oturma ve yaslanma süngeri satılıyor. Bir arkadaşım transporter t4 için almıştı. Fakat 1 sene sonra eskisinden beter olmuştu. Bu yüzden ben orijinal süngeri tamir etmek istedim.
 
Son düzenleme:

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,665
Tepkime puanı
622
elimde olsaydı koyacaktım. Ama düşünmüyor değilim. Aliexpress'te kargo dahil iki koltuk için yaslanma ve oturma yeri dahil 150- 160 TL'ye geliyor. Tabii kalitesi nasıl, bozulur mu hiçbir fikrim yok. Yeni Gümrük Yasası da başka bir sorun. OEM'lere de bir bakacağım.

Bu arada koltuk süngerinin oturma ve yaslanma süngeri satılıyor. Bir arkadaşım transporter t4 için almıştı. Fakat 1 sene sonra eskisinden beter olmuştu. Bu yüzden ben orijinal süngeri tamir etmek istedim.
Kesinlikle koymalısınız. Hatta size oem sensörlü çalışması için tuşlari ayarlarım. Passatta vs oem ne ise öyle çalışır. Çok taktık. :)
 
Son düzenleme:

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
152
Şehir
Trabzon
Kesinlikle koymasınız. Hatta size oem sensörlü çalışması için tuşlari ayarlarım. Passatta vs oem ne ise öyle çalışır. Çok taktık. :)
Projeye ekledim, tuşların fiyatını da söyler misiniz :)
 

Bugaraj

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Tem 2020
Mesajlar
5
Tepkime puanı
1
Yaş
32
Şehir
Aydın
Aracınızın Markası
Renault
Aracınızın Modeli
Kangoo
Mesleğiniz
Esnaf
Merhaba, Aydın'da Konfor oto döşeme işyeri sahibiyim. Emek harcamışsınız bende biraz katkıda bulunayım diğer tamirat yapacak arkadaşlarımız için.

Yıpranan süngerin o kısmını bence kesip atın. sonra aynı sertlikte bir süngeri kaliteli yapıştırıcı ile yapıştırın. aynı bombeyi verin ( şekli ) daha sonra süngerin hem alt kısmından hemde üst kısmından esnek ve kalın kumaş ile kaplayın iskelet süngeri daha geç deforme etmesi için. Yaylar ile sünger arasına extra bir katman ekleyin halıflex olabilir. ek yaptığınız kısmı üstünden velur dediğimiz ince esnek halıflex ile kaplayın hayırlı olsun diyelim. Eğer sünger ihtiyacı olur ise iletişime geçin yardımcı olayım.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

VW DELİSİ

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
188
Tepkime puanı
10
Şehir
Çanakkale
Aracınızın Markası
Vw Caravelle
Aracınızın Modeli
2007
Mesleğiniz
Emekli Asker
İsim Soyisim
AKKAYA
Elinize Sağlık Güzel Olmuş.
Şu Araç Sınıfı Değişikliği ile İlgili Açtığınız Konu ile İlgili Birşey Sormuştum.
Aracım ilkinde Minibüs Olarak Ruhsatlandırılmıştı. Muayene Yetkisi TüvTürk e Geçince, Zorunlu Olarak Kamyonete Dönmüştü. Aracım 5+1 Koltuklu
TSE nin Sitesine Baktım. Ama Dönüşüm İçin Yapılması Gerekenlere İlişkin Bir Açıklama Göremedim. Prosedürü Nedir Acaba?
Benim Aracım İçin Bu Değişiklik Mümkün müdür?
Bilgi Verebilir seniz Çok Memnun Olurum. İyi Günler Dilerim.
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
152
Şehir
Trabzon
Merhaba, Aydın'da Konfor oto döşeme işyeri sahibiyim. Emek harcamışsınız bende biraz katkıda bulunayım diğer tamirat yapacak arkadaşlarımız için.

Yıpranan süngerin o kısmını bence kesip atın. sonra aynı sertlikte bir süngeri kaliteli yapıştırıcı ile yapıştırın. aynı bombeyi verin ( şekli ) daha sonra süngerin hem alt kısmından hemde üst kısmından esnek ve kalın kumaş ile kaplayın iskelet süngeri daha geç deforme etmesi için. Yaylar ile sünger arasına extra bir katman ekleyin halıflex olabilir. ek yaptığınız kısmı üstünden velur dediğimiz ince esnek halıflex ile kaplayın hayırlı olsun diyelim. Eğer sünger ihtiyacı olur ise iletişime geçin yardımcı olayım.
İlginiz için teşekkür ederim. Yan sanayi hazır süngerleri satılıyor, fakat 1 yıl sonra eskisinden daha kötü oluyor. Çok yumuşak olduğu için açılıyor. İskelet sistemi ve yaylar süngere zarar vermesin diye tela kullandım. Böyle bir yöntem düşündüm. Sizin gibi usta olmadığım için de elimden bu kadarı gelebildi. Teşekkürler.
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
152
Şehir
Trabzon
Elinize Sağlık Güzel Olmuş.
Şu Araç Sınıfı Değişikliği ile İlgili Açtığınız Konu ile İlgili Birşey Sormuştum.
Aracım ilkinde Minibüs Olarak Ruhsatlandırılmıştı. Muayene Yetkisi TüvTürk e Geçince, Zorunlu Olarak Kamyonete Dönmüştü. Aracım 5+1 Koltuklu
TSE nin Sitesine Baktım. Ama Dönüşüm İçin Yapılması Gerekenlere İlişkin Bir Açıklama Göremedim. Prosedürü Nedir Acaba?
Benim Aracım İçin Bu Değişiklik Mümkün müdür?
Bilgi Verebilir seniz Çok Memnun Olurum. İyi Günler Dilerim.
Merhaba Transporter bölümünde söylediğim gibi: CİMER bana o şekilde bir cevap vermişti. Bence Araç Proje Müdürlüğü'ne başvurun. Benim bildiğim fabrikadan otomobil çıkışlı olan tüm araçlar tekrar otomobile dönebiliyor.
 

Özcan5557

vwTürk Üyesi
Katılım
23 Ağu 2016
Mesajlar
77
Tepkime puanı
21
Yaş
37
Şehir
Trabzon
Aracınızın Markası
VOLKSWAGEN BORA
Aracınızın Modeli
2002
Mesleğiniz
Veteriner sağlık tek
İsim Soyisim
Özcan KAYGUSUZ
selamün aleyküm. açmış olduğunuz konu ile bağlantılı değil ama bi arkadaşım t4 almayı düşünüyor. tavsiyeniz hangi motor tipi veya model olur.
 
Üst Alt