ASR Nedir? Nasıl çalışır?

Altug

1
VWTURK Gold Member
Katılım
29 Eki 2006
Mesajlar
10,931
Tepkime puanı
1
İsim
Altug
Soyisim
.
-Alıntıdır-

ASR Nedir?

ASR (Acceleration Slip Regulation - ivme kayması kontrolü) sistemi, frenler ve motor yönetim sistemini birlikte kontrol ederek, tahrik tekerleğinin çekiş yeteneği kaybolduğunda bu durumu algılayarak tekerlek hareketini yavaşlatmakta ve kaymalarını önleyerek, sürücüye yanal ve uzunlamasına dinamik kontrol yeteneği sağlamaktadır. Bu özellik, özellikle çekiş yeteneğinin azaldığı kumlu, karlı, yağmurlu yol koşullarında yararlı olmaktadır.

Sistem, yol yüzeyinin durumuna göre veya performansın fonksiyonu olarak en uygun sürüş kontrolünü sağlamaktadır.
Hangisi olursa olsun, sistem motor tarafından gönderilen torku azaltmak yoluyla devreye girer veya ABS ile koordineli olarak her bir tekerleği bağımsız olarak frenler.

Çekiş kontrolü de ABS gibi modern taşıtlar için önemli bir güvenlik özelliği haline gelmektedir. Ancak yeteneklerinden tam olarak yararlanmak için, geleneksel sürüş stillerinden buna bilinçli bir geçiş yapmak gerekmektedir. Çekiş kontrol yeteneği olan bir taşıta sahipseniz, ABS'de olduğu gibi sistemin karakteristiklerini öğrenmek için güvenli bir alan bularak test sürüşleri yapın. İlave sürüş bilgileri için aracın kataloğunu okumayı da ihmal etmeyin.

ASR tipleri

* Sınırlı kaymalı diferansiyel
Bu sistem, herhangi bir durum için en iyi çekişi sağlayacak motor torkunu transfer eden sistemdir. Elektronik olmayan bu sistem, genellikle yeni çekiş kontrol sistemleri kadar iyi görev yapamamaktadır. Modern sınırlı kaymalı (limited-slip) diferansiyeller gücü kayma başlamadan hemen önce iyi durumdaki tekerleğe transfer yeteneğine sahiptir, ancak, her iki tekerlek kaygan zeminde ise, sistem etkisiz hale gelmektedir.

* Fren sistemi çekiş kontrolü
Bu sistem tıpkı ABS'nin tersi gibi görev yapar. Bu tip sistem bazı sensörler ve elemanlar kullanarak ABS'nin uyguladığı gibi frenleme yaparak tekerleklerin boşa dönmesini önlemektedir. Her tekerlek bağımsız olarak kontrol edilir ve bu çeşitli kayganlıktaki zeminler için mükemmel bir düzenleme sağlar. Genellikle pahalı olmayan ve oldukça etkili olan bu sistem, düşük hız kayması için tasarlanmaktadır. Sistem fren sistemini kullandığından, yüksek hız kaymasında çok fazla sürtünme ve ısı çıkışı olmakta ve fren sistemi elemanları hasar verebilmektedir.

* Aktarma organları çekiş kontrolü
Bu sistem, herhangi bir hızda kayan tekerlek veya tekerleklere gönderilen gücü geciktirmektedir. Fren sistemi çekiş kontrolü gibi aynı ABS-tipi sensörler kullanan bu sistem, şu dört işlemi uygulayan bir işlemciye sahiptir:

(a) gaz kesme, böylece ekonomi sağlanmaktadır;
(b) yakıt beslemesini kesme;
(c) ateşleme avansını azaltma; veya
(d) silindirleri kapatma.

En gelişmiş aktarma organları çekiş kontrol sistemleri bunların tümünü yapmakta, bunlara ek olarak gaz pedalını sürücünün ayağına doğru iterek çalıştığı konusunda sürücüyü uyarmaktadır. Sistem tüm kaygan zeminlerde gücü kestiğinden, kaymanın arzu edildiği koşullarda sistemi kapatmak için bir düğme bulunmaktadır.
 

ekremus

vwTürk Üyesi
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
2,695
Tepkime puanı
0
Yaş
36
İsim
Ekrem
Soyisim
S
paylaşım için teşekkürler altuğ.
 

teknikmurat

vwTürk Üyesi
Katılım
7 Ağu 2008
Mesajlar
53
Tepkime puanı
0
İsim
MURAT
Soyisim
SERT
en kral sürücünün bile yapamayacağı dengelemeyi yapan bir sistem... paylaşım için teşekkürler...
 

hilside

1
vwTürk Üyesi
Katılım
23 Ocak 2007
Mesajlar
1,725
Tepkime puanı
0
Yaş
33
İsim
okan
Soyisim
Yavuz
Altug bu faydalı paylasım icin tesekkurler ...
 

ozcan75

vwTürk Üyesi
Katılım
19 Eki 2007
Mesajlar
120
Tepkime puanı
0
İsim
özcan
Soyisim
candan
Paylaşım için teşekkürler.
 

canyildiz

1
Administrator
Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
1,203
Tepkime puanı
1
Yaş
39
İsim
Can
Soyisim
YILDIZ
Eline sağlık patron. Bir de ESP'yi yazsan şöyle detaylı da benim kafamdaki soru işaretleri kalksa ortadan :)
 

efendi_33

vwTürk Üyesi
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
89
Tepkime puanı
0
İsim
hasan
Soyisim
k
aydınlatıcı bilgi için teşekkürler..
 

kırmızıgül

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
101
Tepkime puanı
2
Yaş
64
İsim
Ömer
Soyisim
ÖZBEK
ASR Patinaj için ESP ise sert virajlarda savrulmayı yavaşlatır sürücüye hakimiyeti sağlamada kolaylık sağlar .nasıl olsa ESP var diye çok süratli virajlara girmeyin kaza riski çoğalır.sürücüye kolaylık sağlamasıda bir ölçüye kadardır.Allah kazadan korusun.
 
Üst Alt