Akü Ömrünü uzatmanın yolu. Orijinal Akü 8 yıl gidiyor muhabbeti!

mudanya

vwTürk Üyesi
Katılım
21 Mar 2018
Mesajlar
5
Tepkime puanı
1
İsim
burhan
Soyisim
topçu
2011 mdodel caddy araçımın aküsünü 2 ay önce varta 60 amper aküyle değiştirdim. 8 yıl gitmiş orjinal aküsü
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,604
Tepkime puanı
82
İsim
A. Metin
Soyisim
ÜÇÜNCÜ
Arkadaşlar akü voltajı 12.6 voltun altına düşüyor ise aküde sülfatlaşma başlamış demek oluyor. Ben de akü suyunu boşaltıp, karbonatla temizleyip, tekrar yıkayıp, akü suyu doldurma yoluna gideceğim. Bunun için akü değerinin 12 volt altına düşmesini bekliyorum. Bakalım işe yarayacak mı? Bu sülfatlaşmayı çözmek için bir cihaz bile var. Bilginize.
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,604
Tepkime puanı
82
İsim
A. Metin
Soyisim
ÜÇÜNCÜ
Konu çok faydalı emeğinize sağlık,

Bu şekilde küçük bir voltaj metre bağlamanız faydanıza olacaktır. Aracın şarj edip etmediğini, uzun süreli beklemelerde aracın şarj tutup tutmadığını en güzeli de marş anında voltajın hangi seviyeye kadar düştüğünü sürekli kontrol etmiş olursunuz.

Kendi montajımdan bir video...

Bu aküde de sülfatlaşma var :) Sanırım bir akü temizliği işlemi size de lazım
 

VW DELİSİ

vwTürk Üyesi
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
161
Tepkime puanı
7
İsim
İsmail Ufuk
Soyisim
AKKAYA
Önemli: Araç çalışmıyor haldeyken, özellikle sabah saatlerinde akü voltajınız 12.6 voltun altında ise akünüzde sülfatlaşma var demektir. Akünüzün redresör şarjı olması gerekmekte. Sülfatlaşmayı çözen cihazlar da mevcut. Aşağıdaki yorumlara bakarsanız aküyü canlandırma videosu da mevcut. Bu işlemi de deneyebilirsiniz fakat riskli bir işlem olduğunu unutmayın, her türlü güvenlik önleminizi alınız. Aküyü şarj ettikten sonra da hemen marşa basmayın. '''Patlama tehlikesi''

Merhaba arkadaşlar bugüne kadar 3 yıl aralıklarla 4-5 kez akü değiştim. Aracımın orijinal akü değeri 12V 72A. Ben 90 amper kullanıyorum. Son 9 yıldır da araçla yılda en fazla 1500 km yapmaktayım. Değiştiğim aküler en fazla 3.5 yıl dayandı. Şu an 4.yıldan gidiyor ve Mart ayında tam 4 yıl olmuş durumda. Akünün durumu ise çok iyi.

Fabrika çıkışlı araçların aküsünün 8 yıl dayandığını çoğunuz duymuşsunuzdur. Kendimce şöyle bir mantık yürüttüm. Bugün start stop özellikli araçlar için üretilen özel aküler var. İçindeki kurşun gibi malzemeler daha kaliteli, daha farklı malzemelerden üretildiği için ömürleri normal akülere göre çok daha uzun ömürlü oluyor. Bence fabrikalar ürettikleri araçlara yıllar önceden beri start stop akü koyuyordu. Bu akülerde start stop diye bir özellik yok. Sadece ad olarak start stop geçiyor. Daha doğrusu start stop özellikli araçlarda kullanılmak için tasarlanmış. Hal böyle olunca fabrikadan çıkan araçların aküleri de çok daha uzun ömürlü oluyor diye düşünmekteyim.

Kendi aracımda 1 yıldır teyp ve alarm kullanmıyorum. Bu 1 yıl içinde aracımın marş kalitesi bile değişti. Aracım kapıda yattığı için akü çabuk boşalıyordu. Şimdi aküyü değişirsem 90 amper yerine 72 amper almayı düşünüyorum. Orijinali zaten 72 amper. En azından akü daha erken şarj olur diye düşünüyorum. Böyle bir mantık yürüttüm. Kullandığım akülerin hepsi de Mutlu ve Yiğit Marka idi. Bana göre aralarında 1 kuruş bile kalite farkı yoktu. Ayrıca aracım kapıda 7 gün süreden fazla yatacağı zaman hemen aküyü şarj cihazına bağlarım 12 Amper akımla 6-7 saat şarj ederim.

Şimdi gel gelelim asıl meseleye. Akünün ömrünü uzatmak için:

1.Araçta orijinal teybin dışında bir teyp var ise bir kez daha düşünün. Özellikle pioneer serilerinin bir çoğu ciddi derecede enerji tüketir. Hafızayı beslemek için akım çeker. Size elektronikçiler o kadar akımdan bir şey olmaz diyebilir, doğru bir şey olmaz ama emin olun akünün ömründen çalıyor.

2.Araçta alarm var ise elinizden geldiğince iptal etmeye çalışın, araç yatacak ise bir anahtar yapın ve alarmı iptal edin.

3.Start stop özellikli aracınız yok ise ve normal akü kullanacaksanız bakım gerektirmeyen akü almayın. Şarj edilebilir, saf su ilave edilebilen akü alın.

4. Alacağınız aküyü mutlaka akü bayisinden alın. Bayinin işlek bir yerde olduğuna, müşterisinin çok olduğuna emin olun. 1 aydan fazla süre rafta duran akülerin ömrü kısa oluyor. 5-6 ay rafta durunca da bozuluyor. Üretim tarihine mutlaka dikkat edin, bazı üreticiler üretim tarihini kod gibi rakamlarla yazar.

5.Akü şarj cihazınız olsun. Eğer aracınız benimki gibi sürekli yatıyor ise mutlaka şarj değeri düşecektir. Arada sırada mutlaka şarj edin, 5, 6 ayda bir saf su takviye de isteyebilir. Akü suyunu her ay kontrol edin. Araç ilk marşlarda tık diye almıyorsa şarj seviyesi düşük olabilir. Akünün şarjının eksik olduğunu ölçü aletiyle de anlayabilirsiniz. Araç çalışmıyorken özellikle 24 saat boyunca hiç çalışmayan bir aküye ölçü aletini tutun, değer 12 voltun altındaysa şarj seviyesi azdır. Aküyü şarj ederken tam şarjda olup olmadığını anlamak için de şarj cihazını çıkarıp ölçü aletiyle kontrol edebilirsiniz. Değer 13 voltu geçtiyse 13.1, 13,2 volt gibi akünüz şarj olmuş demektir.

6.Aracı çalıştırıp şarj etmek yerine şarj cihazını kullanmanızı öneririm. Eğer yolda şarj ederim derseniz de en az 30 km gitmenizi öneririm. Ama her halükarda iyi bir şarj için ''boşalmamış akülerde 90 amper için 12 amperlik akımla 7-8 saat şarja ihtiyaç duyulacağını unutmayın.

7.Aracınız nazlanarak çalıştı diye aküyü kontrol ettirecekseniz oto elektrikçideki Akü Kontrol Cihazına akünüzü bağlatmayın. Her ne kadar bu cihazlar akünün sağlam olup olmadığını belirlese de ''kontak yapma özelliğiyle'' akünün ömrünü kısaltacağını unutmayın. Zaten akü tamamen boşaldıysa araç çalışmayacaktır. Siz şarj cihazıyla şarj etmeye çalıştığınızda akü şarj almaz ise ya da araç yine çalışmaz ise o akünün ömrü zaten dolmuş demektir.

8. Saf su olarak sakın musluk suyu kullanmayın, akünüzü daima temiz tutun. Araç çalışmıyorken akım çeken cihazları çalıştırmamaya özen gösterin.

9. Akü kutup başlarını kısa devre yaptırmamaya özen gösterin.

Bugüne kadar araca 1 kez Akü Kontrol Cihazı bağlandı, bir kez de elektrikçi yanlışlıkla hafif bir şekilde kutup başlarını kısa devre yaptırdı.

Bu kurallara uyarsanız akünüzün ömrü artacaktır.
 
Üst Alt