5. vites uzatarak yakıt düşürme..

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
153
Şehir
Trabzon
Merhaba öncelikle bu uygulama her araca olmuyor onu belirteyim. Bunun için 5.vites dişlisinin dışarıda olması gerekiyor. Zaten arkadaşın aracında da 5.vites içeride değil dışarıda. T4 ABL, AJA, AJT, Caddy eski ve yeni seriler, Bir ihtimal T5 1.9 , T6 2.0 102 ps'lik motorlarda uygulanabiliyor.
Eski dişliniz duruyor mu? Ben de Caddy'nin dişlisini takmayı düşünüyordum.

Passat'ı olan arkadaşın işlemini de benim vasıtamla yapmıştık.
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
723
Tepkime puanı
204
Şehir
Ankara
Hızlı bir durum güncellemesi;
Aracıma ilk etapta 3. kademe yani en uzun dişliyi takmıştım, vites oranı 4 ile 5 arasında uçurum şekilde uzadığı için söküp yerine orijinal oranın bir üstüne döndüm. actros_5457 ilk etapta bu oranı kullanmıştı, ben de bu arada en uzun oranı tecrübe etmiş oldum.. 3. kademe kesinlile çok devir düşürüp sizi zorluyor. Aracın tork bandını yakalayabilmek için neredeyse 150-160km ile gitmek gerekiyor. 1. Kademe devir bandında gayet yeterli.. Motor sesi de azalıyor.
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
723
Tepkime puanı
204
Şehir
Ankara
Merhaba öncelikle bu uygulama her araca olmuyor onu belirteyim. Bunun için 5.vites dişlisinin dışarıda olması gerekiyor. Zaten arkadaşın aracında da 5.vites içeride değil dışarıda. T4 ABL, AJA, AJT, Caddy eski ve yeni seriler, Bir ihtimal T5 1.9 , T6 2.0 102 ps'lik motorlarda uygulanabiliyor.
Eski dişliniz duruyor mu? Ben de Caddy'nin dişlisini takmayı düşünüyordum.

Passat'ı olan arkadaşın işlemini de benim vasıtamla yapmıştık.
Evet eski dişlim duruyor
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
723
Tepkime puanı
204
Şehir
Ankara
2441
1.jpg
 

by_bozkurt

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Nis 2019
Mesajlar
581
Tepkime puanı
188
Yaş
30
Konum
Konya
Şehir
Ankara/Kayseri
Aracınızın Markası
Seat Toledo
Aracınızın Modeli
2000 - 1.6 8v
Mesleğiniz
Tekniker
İsim Soyisim
RBozkurt
Km1 en ideali duruyor. Sadece caddy içinmi bu? Bora golf vs de uygulanabilir mi?
 

yabay

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Eki 2016
Mesajlar
723
Tepkime puanı
204
Şehir
Ankara
O konuda bir bilgim yok, şanzıman koduna göre hareket etmek en mantıklısı. Benimkinin kodunu hatırlamıyorum G'li birşey, ama göz ile 5. vitesin şanzıman inmeden sökülüp sökülmediği görünüyor aracın altından.
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
153
Şehir
Trabzon
Km1 en ideali duruyor. Sadece caddy içinmi bu? Bora golf vs de uygulanabilir mi?
4-5 yıl önce forumda bir arkadaşa tavsiye etmiştim. Passat 1.6 benzinli aracına takmıştı. Sol lastiğin içinden bakın, şanzımanın yanında siyah vw logolu bir kapak var ise olur. Passat ile aynı şanzıman olmalı. 1.8T dişlisi olabilir.
 

ULuTÜRK-58

vwTürk Üyesi
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
2,586
Tepkime puanı
182
Yaş
24
Şehir
SİVAS
Aracınızın Markası
VOLKSWAGEN
Aracınızın Modeli
BORA
Mesleğiniz
MÜHENDİS
İsim Soyisim
FURKAN BAKIREL
Boranın 5.vites çok küçük 4500d/dk da 145kmh vites aralıklarında motor 500d/dk düşüyor çok yakıyor bu nedenle uzun yolda 5.vites resmen mühendislik hatası 6.vites şart.
 

by_bozkurt

vwTürk Üyesi
Katılım
11 Nis 2019
Mesajlar
581
Tepkime puanı
188
Yaş
30
Konum
Konya
Şehir
Ankara/Kayseri
Aracınızın Markası
Seat Toledo
Aracınızın Modeli
2000 - 1.6 8v
Mesleğiniz
Tekniker
İsim Soyisim
RBozkurt
Boranın 5.vites çok küçük 4500d/dk da 145kmh vites aralıklarında motor 500d/dk düşüyor çok yakıyor bu nedenle uzun yolda 5.vites resmen mühendislik hatası 6.vites şart.
Aynen araba 140da uçuşa geçiyor.
 

Alaettin53

vwTürk Üyesi
Katılım
1 Haz 2020
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Yaş
67
Şehir
Yozgat
Aracınızın Markası
T4 1.9
Aracınızın Modeli
1996
Mesleğiniz
Ögretmen
Hayırlı olsun yabay kardeşim. Arkadaşlar isteyene istediği dişliyi temin edebilirim. Yaptırmak isteyenler dm yollayabilir .
Transporter t4 1.9 abl motora olurumu Olur ise dişli fiyatı nedir selam
 

SuleymanAksoy862

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Ağu 2020
Mesajlar
142
Tepkime puanı
34
Yaş
36
Şehir
istanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Muhasebe
Ben anlayamadım, sadece 5. vites mi ? Yani diğer viteslerde bir değişme olmuyor mu ?
Ben arabanın bütün viteslerin şikayetciyim :) hepsi bir kademe yüksek olmalı bence.
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
153
Şehir
Trabzon
Ben anlayamadım, sadece 5. vites mi ? Yani diğer viteslerde bir değişme olmuyor mu ?
Ben arabanın bütün viteslerin şikayetciyim :) hepsi bir kademe yüksek olmalı bence.
Sanırım aracınız atmosferik motor. Bu uygulama sadece 5.vitesi etkiliyor. Diğer viteslerin de etkilenmesini istiyorsanız ayna mahruti dişlisini değişmeniz gerekir. Ama bu sefer de aracınız geç hızlanır. Vites araları uzayabilir. Örneğin 2.vites 60 km hızda 6500 deviri gösterirken mahruti değişimi sonrası aynı hızda 5600 deviri gösterir. Buna bağlı olarak araç geç hızlanır. Motordaki tork bir nevi de aktarma organlarına bağlaıdır. Maksimum torku yakalamak için daha çok devir çevirmeniz gerekecektir ki onu da tavsiye etmem.
 

SuleymanAksoy862

vwTürk Üyesi
Katılım
28 Ağu 2020
Mesajlar
142
Tepkime puanı
34
Yaş
36
Şehir
istanbul
Aracınızın Markası
Polo
Aracınızın Modeli
2013
Mesleğiniz
Muhasebe
Sanırım aracınız atmosferik motor. Bu uygulama sadece 5.vitesi etkiliyor. Diğer viteslerin de etkilenmesini istiyorsanız ayna mahruti dişlisini değişmeniz gerekir. Ama bu sefer de aracınız geç hızlanır. Vites araları uzayabilir. Örneğin 2.vites 60 km hızda 6500 deviri gösterirken mahruti değişimi sonrası aynı hızda 5600 deviri gösterir. Buna bağlı olarak araç geç hızlanır. Motordaki tork bir nevi de aktarma organlarına bağlaıdır. Maksimum torku yakalamak için daha çok devir çevirmeniz gerekecektir ki onu da tavsiye etmem.
Yok turbolu 1.2 tdi motor, vites aralıkları kısa. Örneğin 2. vitestesiniz kısa kalıyor motor bağırıyor, 3. vitese atıyorsunuz bu seferde devir baya bir düşüyor. Bunu yaşamak istemiyorsanız üst devirlerde vites atmak lazım. Tabi buda size uzun yolda motor sesi olarak , şehiriçinde ise ha bire vitesle değiştirme gereksinimi olarak geri geliyor. Ama tabi bu motorun kendi yapısı ,bahsettiğiniz gibi tork ve daha bir dünya şeyle ilgili. Motor turbolu olması bu durumda çok işe yarıyor, alt devirler ölü değil. ama genede nasıl derler bir tık aralıkları uzun olmalı idi. Tabi bence.
 

vw061

VWTURK Gold Member
Katılım
23 Tem 2008
Mesajlar
6,744
Tepkime puanı
153
Şehir
Trabzon
Yok turbolu 1.2 tdi motor, vites aralıkları kısa. Örneğin 2. vitestesiniz kısa kalıyor motor bağırıyor, 3. vitese atıyorsunuz bu seferde devir baya bir düşüyor. Bunu yaşamak istemiyorsanız üst devirlerde vites atmak lazım. Tabi buda size uzun yolda motor sesi olarak , şehiriçinde ise ha bire vitesle değiştirme gereksinimi olarak geri geliyor. Ama tabi bu motorun kendi yapısı ,bahsettiğiniz gibi tork ve daha bir dünya şeyle ilgili. Motor turbolu olması bu durumda çok işe yarıyor, alt devirler ölü değil. ama genede nasıl derler bir tık aralıkları uzun olmalı idi. Tabi bence.
1.2 TDI motor polo kullanmıştım. O araç için yapılacak tek şey 5.vites dişlisi değişimidir. 1.6 TDI motorlarınki uyabilir. Bunun haricinde 2 ve 3.viteslerden şikayetçiyseniz ayna mahruti dişlisi değiştirilir. Fakat onu da tavsiye etmem. Çünkü kullanmış olduğum Polo ile kavşak çıkışlarında düşük devirlerde hareket halinde2.vitesle kalkmak sıkıntı idi. Düşük devirlerde araç kalkmıyordu. Bunu yaparsanız bu sorun daha da artacaktır. Bu tarz uygulamalarda motora en az 25 hp daha yüklemek gerekir. Bu şekilde şanzıman motor torkuna cevap verebilir.
 
Üst Alt