1.8t motor rektefiye. (Çözüldü)

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
125
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Merhaba arkadaşlar. 1999 model otomatik 1.8t motorlu 333 bin km’de bir aracı 5 ay önce satın aldım. Aracımı kapalı otoparkta çalıştıramamıştım, sanayiye çekildi, 1500 TL civarı para harcadım (triger, devirdaim, eksantrik sensör yıllık bakım vs). Ancak çalışmama sebebi bulunamadı, soğutma suyu değişiminde ve ertesi gün 3 litre antifiriz eklettiğimde, motor hararet yaptı, termostat açmadı ve sonrasında beyaz duman artışı oldu. Usta radyatör hortumunun sert olduğunu, yazın bu arabayı hararet yapma olasılığının yüksek olduğunu, contanın yanık olduğunu söyledi. Aracın çekişinde ve çalışmasında hiçbir problem yok, sadece az bir yağ yakmasından dolayı içeri sanırım yağ yanık kokusu geliyor. Üst kapak açıldı, contada ciddi bir hasar gözlemlenmedi, ancak dikkatlice bakınca kaçırma yapabileceği tespit edildi. Motor ölçüldü, %15 aşınma varmış, subap lastikleri ve contanı değiştiririz, ancak yağ yakma sorunun devam eder, rektefiye yaptırmanı öneririz denildi. Ben de kabul ettim, biraz masraflı olacak, aracı bu şekilde sat ya da contayı değiştir sat denildi, ancak bunu doğru bulmadım. Üst kapak rektefiye 300 lira, motor rektefiye 700 lira malzeme 2.250 lira ve işçilik olarak da 1.500 lira istendi. Fiyatlar makul mü? Ankara’ya işim dolayısıyla uğradığımda şaşmazda tanıdık birkaç ustaya sordum, işçilik en ucuz 2000 lira fiyat aldım, rektefiye de 1000 lira gider denildi. Aracı almadan önce ekspere sokmuştum dyno testinde motor %88 çıkmıştı. Araçta yüksek düzeyde kompresyon kaçağı var, bu basınç bulduğu yerden hortumları patlatıyor, bu hasar sonucu tüm devirdaim hortumları değişti, araç aldığımdan beri böyle segmanların kaçırdığını, contanın hasarlı olduğunu eksper anlamıyor mu? Siz siz olun araç alırken mutlaka iyi bir motor ustasına aracınızı baktırın, bu aracı ekspere sokmaktan daha önemli.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,720
Tepkime puanı
310
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Öncelikle çok geçmiş olsun peki araca motor rektefiyesi yapıldımı tam anlamadım yapılmadı ise size yardımcı olmaya çalışalım.
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
125
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Teşekkürler. Şu an sadece üst kapak söküldü, yarın geri kalan blok da sökülüp rektefiyeye gidecek.
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
125
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Teşekkürler. Yarın büyük ihtimal sökülüp rektefiye olacak.
  1. Piston Sekman
  2. Anayatak
  3. Kol yatak
  4. Yağ pompası
  5. Subaplar yenilenecek.
Ayrıca 2 hafta önce ağır bakım yaptırmıştım. Bu bakımda kullanılan yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve bujiler de tekrar yenilenecek. Motor yağını anlarımda 2 haftalık diğer malzemelerin değişmesi gerekli midir? Usta 1 günlük bile olsa yeni motora bu malzemeleri kullanamam dedi.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,720
Tepkime puanı
310
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Araç yürür durumda ise vw özel servis arkadaşımız var fiyat ve teşhis konusunda yardımcı olurduk...
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,720
Tepkime puanı
310
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Teşekkürler. Yarın büyük ihtimal sökülüp rektefiye olacak.
  1. Piston Sekman
  2. Anayatak
  3. Kol yatak
  4. Yağ pompası
  5. Subaplar yenilenecek.
Ayrıca 2 hafta önce ağır bakım yaptırmıştım. Bu bakımda kullanılan yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve bujiler de tekrar yenilenecek. Motor yağını anlarımda 2 haftalık diğer malzemelerin değişmesi gerekli midir? Usta 1 günlük bile olsa yeni motora bu malzemeleri kullanamam dedi.
Yağ, buji, hava filtresi nin değişmesine gerek yok.
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
125
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Maalesef. Şu anda yürür durumda değil, araç Kahramanmaraş’ta. Ankara’ya kadar gelebilecek durumdaydı aslında, risk almak istemedim, ayrıca Ankara’da hem malzemeler hem de işçilik ilginç bir şekilde daha yüksek. Ankara’dan tanıdığım birkaç ustayı aradım, motorun üstünü güçlendirip, altını zayıf bırakma dediler. Motor aşınma ölçümü de %15 çıktı. Usta aşınma %12 olduğunda motor rektefiye istiyor deriz dedi.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,720
Tepkime puanı
310
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Bu araçların rektefiyesi bilgi ve tecrübe ister usta; hangi parçanın ne işe yaradığını bilmesi gerekir umarım ustanız bunun farkındadır her şey gönlünüzce olsun...
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
125
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Bu araçların rektefiyesi bilgi ve tecrübe ister usta; hangi parçanın ne işe yaradığını bilmesi gerekir umarım ustanız bunun farkındadır her şey gönlünüzce olsun...
Teşekkür ederim. Ustam bu motorlardan daha önce çok defa yaptım dedi, bilgi ve tecrübesine güveniyorum. Forumda işçilik ücreti olarak 500-750 arası motor yaptırdım diyenler var? Bu fiyatlara motor yaptırmak mümkün mü?
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
125
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Sayın Necbey, aracın turbo bakımını yaptırayım mı? Usta turboda sorun yoksa gerek yok dedi, 500 lira bakım parası alıyorlar dedi. Turboda herhangi bir sorun yokmuş, olursa işçilik 300 dedi. Yağ pompası 220 liralık bir malzeme, buradaki parçacım iyi bir malzeme demişti, sanırım orijinal değil, Ankara’da bir parçalıdan 590 lira fiyat almıştım.
 

NECBEY

Yönetici
Administrator
Katılım
15 Şub 2000
Mesajlar
2,720
Tepkime puanı
310
İsim
Necdet
Soyisim
TUZKAN
Şehir
Ankara
Aracınızın Markası
Audi A4
Aracınızın Modeli
A4 2.5 Quattro
Mesleğiniz
Emekli
Sayın Necbey, aracın turbo bakımını yaptırayım mı? Usta turboda sorun yoksa gerek yok dedi, 500 lira bakım parası alıyorlar dedi. Turboda herhangi bir sorun yokmuş, olursa işçilik 300 dedi. Yağ pompası 220 liralık bir malzeme, buradaki parçacım iyi bir malzeme demişti, sanırım orijinal değil, Ankara’da bir parçalıdan 590 lira fiyat almıştım.
Turbo söküldükten sonra hava emiş palini elinizle yukarı aşağı, sağa sola ve ileri geri oynattığınızda ne kadar boşluk var kontrol edin. Çok küçük makul olabilecek boşluklar varsa sıkıntı olmaz, aşırı boşluk varsa revize edilmesi gerekir...
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,382
Tepkime puanı
221
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Geçmiş olsun. 1.8T her ustaya emanet edilmez. Ama sanırım aracınızla ilgilenen arkadaş durumun farkında. Rektefiye sonrası tüm sensörlerin doğru takıldığından emin olun. Ve turbonun kaç bar bastığını ustanız ölçüm yapsın bu sonucu bize göresel olarak gönderirseniz inceleyelim. Çünkü genelde yapılan hata N75 , Dump valf vs bunları ters takıyorlar. Araba düz 1.8T gibi gidiyor. Turbodan ses yağ kaçırma, milinde @NECBEY dediği gibi boşluk yoksa vs bence onu sonraya bırakın.
 

azap5555

vwTürk Üyesi
Katılım
18 Kas 2016
Mesajlar
198
Tepkime puanı
6
İsim
abdi
Soyisim
coşkun
Şehir
İstanbul
Aracınızın Markası
seat
Aracınızın Modeli
ibiza 1.2 tsi
Mesleğiniz
memur
orjinal yağ pompasından başka pompa taktırmayın, doğru yağ basıncı motor için herşeydir.
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
125
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Geçmiş olsun. 1.8T her ustaya emanet edilmez. Ama sanırım aracınızla ilgilenen arkadaş durumun farkında. Rektefiye sonrası tüm sensörlerin doğru takıldığından emin olun. Ve turbonun kaç bar bastığını ustanız ölçüm yapsın bu sonucu bize göresel olarak gönderirseniz inceleyelim. Çünkü genelde yapılan hata N75 , Dump valf vs bunları ters takıyorlar. Araba düz 1.8T gibi gidiyor. Turbodan ses yağ kaçırma, milinde @NECBEY dediği gibi boşluk yoksa vs bence onu sonraya bırakın.
Teşekkürler. Şimdi ustamla görüştüm. Boşluk yokmuş, ses yağ kaçırma da yok, sanırım turbo kalacak.
 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
125
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Piston segman 0,50 sipariş verilmiş. Bu motorun sanırım 2.rektefiyesi. Yağ pompası 300 lira Alman malı Selbi markaymış, şu an Ankaradayım buradan orijinal mi alıp gideyim. 590 fiyat vermişlerdi.
 

Matchmaker

Forum Sorumlusu
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
1,382
Tepkime puanı
221
İsim
murat
Soyisim
sagdas
Mehmet Ustayı arayıp danışırsanız çok iyi olur. Forumun ustasıdır.


İvedik Mahallesi, 5, 1337. Sk., 06378 İvedik Osb/Yenimahalle/Ankara
0544 336 76 66
 

diseqc

vwTürk Üyesi
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
322
Tepkime puanı
32
İsim
izzet
Soyisim
alemdaroğlu
Listede. Subaplar yok, sağlammış. Değiştirmene gerek yok dedi. Aşınma fazla olduğu için piston segman 0,50 olacakmış.
Subaplar (Lifter ) sağlamsa dahi tinere yatırıp temzilenmesinde fayda var diye düşünüyorum bu kilometrelerde içine pislik dolması muhtemel sonra ses yapması güç kaybına neden olması muhtemel araç 20 V olduğundan 12 küçük 8 büyük lifter var hepsi tane tane iyice kontrol edilsin. 5 ay önce alınan bir araca bu kadar masraf kötü denk gelmiş sizin adınıza üzüldüm satan arkadaş bilerek bunu size satmışsa çok ahlaksız bir tutum sergilemiş, bilerek yaptıysa buraya yazamadığımız nice sözler onunla olsun. Neyse tekrar geçmiş olsun. 330.000 km de bir araç ikinci defa rektefiye görüyorsa bunda bir sorun ararım bu makineler rutin bakımlar ile onca ağır şartlarda 900.000 & 1.000.000 km hiç rektefiye görmeden yapmış araçlar mevcut video sitelerinde bolca var. Bu makinelerin rektefiyesi oldukça hassas hesaplamalar ile yapılır üst egzantirikte sökülen onca vidanın belli bir sıra ve belirli bir tork da sıkılması lazım yoksa tekrar rektefiye yada rektefiye sonrası kendini kaldıramayan bir araç oluyor. aracı işlem sonrası iyice bir test edin.

Expertis de yapılan motor testi ufacık bir fikirden ibaret aracı silindirlerin üzerine çıkarıp en üst devirde ateşleme kesene kadar bağırttırıp çıkan beygir gücünü fabrika gücüne oranlayıp motor % şu diyorlar bu testlerde fabrika verilerinin üzerinde çıkan arçlar bile var araç motor yiyiyor sürtünme hat safaya çıkmış dolayısıyla kompresor kaçakları epeyece azalmış bir motor testte %95 performans sergiliyor bu na karşılık sadece lambda , hava akış metresi yada motor iç basınç sensörlerinden biri bozuk olan araç yakıt hava karışımını ayarlayamadığından %50 nin altında güç sergiliyor kaldıki yaşlı bir aracı boş yükte bütün hareketli parçaları zorlamak çokta mantıklı gelmiyor bana göre bir anlamıda yok. söylediğim gibi motor yemeye başlamış araç canavar gibi çıkacak ama bir yılı dolmadan motor elinde kalacak.

Aşağıda paylaştığım link de sadece subaplar (lifter ) değişimi profesyonel olarak anlatılmış işin ne kadar titiz yapılması gerektiği hususunda bir fikriniz olur ustanız aracı toplarken yanına denk gelirseniz bu video ile karşılaştırın öylece sıkıp geçiyorsa durum hakkında fikriniz olmuş olur. zira tork anahtarı sanayide bir çok dükkan yok ama araç topluyorlar.

 

ilhanmelih

vwTürk Üyesi
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
125
Tepkime puanı
12
Yaş
41
İsim
aydın toprak
Subaplar (Lifter ) sağlamsa dahi tinere yatırıp temzilenmesinde fayda var diye düşünüyorum bu kilometrelerde içine pislik dolması muhtemel sonra ses yapması güç kaybına neden olması muhtemel araç 20 V olduğundan 12 küçük 8 büyük lifter var hepsi tane tane iyice kontrol edilsin. 5 ay önce alınan bir araca bu kadar masraf kötü denk gelmiş sizin adınıza üzüldüm satan arkadaş bilerek bunu size satmışsa çok ahlaksız bir tutum sergilemiş, bilerek yaptıysa buraya yazamadığımız nice sözler onunla olsun. Neyse tekrar geçmiş olsun. 330.000 km de bir araç ikinci defa rektefiye görüyorsa bunda bir sorun ararım bu makineler rutin bakımlar ile onca ağır şartlarda 900.000 & 1.000.000 km hiç rektefiye görmeden yapmış araçlar mevcut video sitelerinde bolca var. Bu makinelerin rektefiyesi oldukça hassas hesaplamalar ile yapılır üst egzantirikte sökülen onca vidanın belli bir sıra ve belirli bir tork da sıkılması lazım yoksa tekrar rektefiye yada rektefiye sonrası kendini kaldıramayan bir araç oluyor. aracı işlem sonrası iyice bir test edin.

Expertis de yapılan motor testi ufacık bir fikirden ibaret aracı silindirlerin üzerine çıkarıp en üst devirde ateşleme kesene kadar bağırttırıp çıkan beygir gücünü fabrika gücüne oranlayıp motor % şu diyorlar bu testlerde fabrika verilerinin üzerinde çıkan arçlar bile var araç motor yiyiyor sürtünme hat safaya çıkmış dolayısıyla kompresor kaçakları epeyece azalmış bir motor testte %95 performans sergiliyor bu na karşılık sadece lambda , hava akış metresi yada motor iç basınç sensörlerinden biri bozuk olan araç yakıt hava karışımını ayarlayamadığından %50 nin altında güç sergiliyor kaldıki yaşlı bir aracı boş yükte bütün hareketli parçaları zorlamak çokta mantıklı gelmiyor bana göre bir anlamıda yok. söylediğim gibi motor yemeye başlamış araç canavar gibi çıkacak ama bir yılı dolmadan motor elinde kalacak.

Aşağıda paylaştığım link de sadece subaplar (lifter ) değişimi profesyonel olarak anlatılmış işin ne kadar titiz yapılması gerektiği hususunda bir fikriniz olur ustanız aracı toplarken yanına denk gelirseniz bu video ile karşılaştırın öylece sıkıp geçiyorsa durum hakkında fikriniz olmuş olur. zira tork anahtarı sanayide bir çok dükkan yok ama araç topluyorlar.

Desteklerinizden dolayı teşekkür ediyorum. Satan adam bilerek yaptı bunu. Aracı ucuz almıştım, bilmediğiniz ucuz bir araca sakın bulaşmayın. Formun ustasına da sordum, subaplar değişmesine gerek yok denildi ise yoktur dedi, değişirse de iyi olur dedi. Turbo içinde kontrol etmekte fayda var dedi. Yağ pompası febi markaymış, biz de febi kullanıyoruz dedi. 400 subaplar ve 500 turbo bakımını da ekledim. 6 bin civarı masraf olacak.
 
Üst Alt